Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunch idag, palak paneer från min favoritindiska. Jag och två kollegor tog take away, man får så mycket mat (en låda ris, en låda palak med golfbollsstora bitar paneer, en låda blandad sallad samt ett jättenaan) att det blir lunch imorgon också. Till det facila priset 70 kr. Mina kollegor som aldrig ätit där blev stormförtjusta!

@Anna om du orkar pilla med desserter i glas så såg jag ett kul recept på pannacotta med glögglingon som verkade himla trevligt :) Och vill du låna en springform eller två är det bara att hojta till så skickar jag med sambon. Har kanske lite för många egentligen :angel:

Pannacottan har jag också sett någonstans, det är också ett bra tips! :)

Och jag ska faktiskt köpa en springform ändå... det är något som saknas i mitt kök! Jag har en hjärtformad men dels läcker den lite grann om smeten är tunnare än typ banankaka och dels är hjärtform inte alltid optimalt. Men jag ska till Göksäter imorgon, ni vet "lilla Ullared" på Orust, och de har sådant till väldigt förmånliga priser så jag köper en för en femtiolapp eller så. Men tusen tack ändå! (Jag vet ju inte vem din sambo är, eller ens om han vet vem jag är, så det hade ju varit sjukt kul om han kom med formleverans dock ;))

Och jag ska faktiskt köpa en springform ändå... det är något som saknas i mitt kök! Jag har en hjärtformad men dels läcker den lite grann om smeten är tunnare än typ banankaka och dels är hjärtform inte alltid optimalt. Men jag ska till Göksäter imorgon, ni vet "lilla Ullared" på Orust, och de har sådant till väldigt förmånliga priser så jag köper en för en femtiolapp eller så. Men tusen tack ändå! (Jag vet ju inte vem din sambo är, eller ens om han vet vem jag är, så det hade ju varit sjukt kul om han kom med formleverans dock ;))
Åh Göksäter! Fint ställe det där! :D
Men bara hojta till om du behöver låna framöver, sambon är van vid konstiga situationer relaterade till Buke :angel: :D

Åh, Göksäter. Mina hem(eller iaf jobb)trakter!

Jag har gjort Mapo Tofu idag. Efter att ha ätit ett wienerbröd till lunch :P. Jag gick precis efter receptet eftersom det inte alls är min arena och det blev gott, men inte fantastiskt. Tycker det var lite lamt, liksom. Vad ska man piffa upp det med?

ÅH vad gott! Jag tog upp sista paketet fryst ratatouille imorse, så nånting på det blir det. Pasta känner jag nu när du skrev det!

Ratatouille på något sätt och pasta låter helt klart som ett vinnande koncept! Ratatouille är verkligen sanslöst gott! :up:

Instämmer(men det visste ni ju redan:D)!

Jag har just ätit tidig middag bestående av uppiffade rester: som en pytt i panna på ugnsbakad potatis, lök och rotselleri, tofu, morot och fänkål. Bladpersilja, det sista av min hemgjorda ajvar, ett stekt ägg och syrlig rödkål till. Gott och snabbt ihopslängt(det känns som att jag bara lagar "snabbmat" för tillfället).

Lägg pengar på en dyrare. De billigare läcker som ett såll förr eller senare (oftast förr). Jag gillar Kaiser och Patisse. Kaiser gjorde ICAs egna tidigare men jag vet inte om det är så fortfarande. Helst ska det vara en sådan som har "spillbotten" dvs bottnen går lite utanför kanten och minimerar risk för mindre läckage om man har en väldigt lös smet. Min Patisse har visserligen ingen sådan botten men den läcker inte ett dugg, den är väldigt tät.

Gjorde denna idag p.g.a. ont i ryggen och jobbig dag på jobb.
Men passade den inte så noga, så det blev mer en platt sockerkaka med saffran (som dessutom råkar vara min favorit). Hoppade chokladen p.g.a. lathet.
Kan tänkte mig att om den hade varit kladdigt hade det varit gott med lingongrädde!

Känner mig rebellisk och äter sallad med kallrökt lax på årets hittills kallaste dag.

Laxen åt vi som den var, och den fick sällskap av en sallad på osthyvlad courgette (uppmjukad i expressfart i en panna med olivolja), kikärtor, rivna morötter och sockerärtor. Dressade med olivolja, citronjuice, vitlök, chili och honung.

Somrigt så det förslår såhär i november!

Gjorde denna idag p.g.a. ont i ryggen och jobbig dag på jobb.
Men passade den inte så noga, så det blev mer en platt sockerkaka med saffran (som dessutom råkar vara min favorit). Hoppade chokladen p.g.a. lathet.
Kan tänkte mig att om den hade varit kladdigt hade det varit gott med lingongrädde!

Jag ska baka den imorgon är min tanke, då på glutenfritt mjöl. Måste testa den, och har gäster i helgen. Två flugor i en smäll.

Jag ska baka den imorgon är min tanke, då på glutenfritt mjöl. Måste testa den, och har gäster i helgen. Två flugor i en smäll.
Får gärna återge hur den blir med glutenfritt/ mängd/ om du använder mjölmix eller nått annat. Har en vän jag tänkte baka den åt när hon kommer på kaffe!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 873
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 215
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 024
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar