Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är golvad av förkylning(och i vanlig ordning, förstås, livskris:D) och har total mattorka. Lunchen blev ett potpurri av hela veckans rester. Suck. Oinspirerat är bara förnamnet. Lutar åt att äta gröna ärtor med citron och feta, typ. Igår blev jag iaf ordentligt utfodrad och fick hjemelaved pizza med en massa gott på och så mycket rödvin att jag glömde mina sorger och bedrövelser.

Idag gjorde jag mig en räkmacka :d
2016112617280684480_sbig.jpg

Och jo, det finns fler räkor på än vad som syns ;)

Alltså dagens middag var kanske en av de bästa vegetariska middagarna i år - en DAGOBERT! :D

Quinoabiffar smaksatta med chipotle, surdegsbröd med råg, stekt halloumi, stekt portabello, picklad rödlök, mandolinad tomat, mandolinad paprika, kruksallad och en så himla stark (men god) chilimajonäs. Snyggt blev det också :D Åt även ugnsrostad sötpotatis till vilket passade ypperligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 840
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 214
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 017
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar