Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hear hear! Särskilt när jag faktiskt bakade tårtbottnar till 60 pers i förra veckan ;)

Men tror dagens tårtor kan bli bra, det kommer bli (köpe)sockerkaksbotten, ett lager saffrans-vaniljkräm, sedan en (köpe)marängbotten, sedan vispad grädde med massa syrliga lingon överst.

Grattis!

Bakad potatis ikväll, med skinka och riven ost. Och smör och salt såklart!

Annars har jag färdigställt en millionaire's shortbread med dulce de leche som jag påbörjade igår (kakan och kolan) samt kokat skumtomtefudge och skurit upp alla kolor från gårdagens präktmaraton. Imorgon kommer mina arbetskamrater så jag går från jobbet före lunch och "jobbar" hemifrån, främst med att göra snittar, baka saffranskladdkaka och eventuellt, med betoning på eventuellt, baka pepparkakor. Ja, och komma ihåg att tina lussekatter och sånt. Ni är väl med mig?

Bakad potatis ikväll, med skinka och riven ost. Och smör och salt såklart!

Annars har jag färdigställt en millionaire's shortbread med dulce de leche som jag påbörjade igår (kakan och kolan) samt kokat skumtomtefudge och skurit upp alla kolor från gårdagens präktmaraton. Imorgon kommer mina arbetskamrater så jag går från jobbet före lunch och "jobbar" hemifrån, främst med att göra snittar, baka saffranskladdkaka och eventuellt, med betoning på eventuellt, baka pepparkakor. Ja, och komma ihåg att tina lussekatter och sånt. Ni är väl med mig?

Tips till nästa gång: saffranskladdkakan mådde mycket bra av att stå och gotta till sig två dygn!

Jag har äitit jordärtskocksoppa i fyra dagar. Det.Är.Så.Jävla.Gott.

Idag blev tillbehören lite knaperstekta baconstrimlor och parmesanchips.

Det värsta är att nu är soppan slut (gjorde den i fredags och åt till förrätt både då och i lördags ...och i söndags). Så jag måste ut och skörda mera skockor.

(varit bortbjuden igår och i måndags - därav skocklösa dagar)

Jag har äitit jordärtskocksoppa i fyra dagar. Det.Är.Så.Jävla.Gott.

Idag blev tillbehören lite knaperstekta baconstrimlor och parmesanchips.

Det värsta är att nu är soppan slut (gjorde den i fredags och åt till förrätt både då och i lördags ...och i söndags). Så jag måste ut och skörda mera skockor.

(varit bortbjuden igår och i måndags - därav skocklösa dagar)

Alltså beware! Jag föråt mig på det tillslut. Nu kan jag bara äta i begränsad mängd ;)

Vegansk hotpot med sötpotatis, kokosmjölk och spenat till lunch. Halloumitärningar och koriander till. Ikväll blir det beordrad övertid på jobbet så då blir vi stackars tjänstemannaslavar bjudna på hämtpizza :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
644
· Visningar
28 783
Senast: em76
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 014
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar