R
Raderad medlem 19815
@athena_arabians @Petruska hellre sömn än konferangsligg, alla gånger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tala inte om det!Ja, man får se till det positiva. Dessutom kunde det ju ha varit ett dåligt ligg, dvs @Diskurs hade förlorat sömn i onödan!
Nyss hemkommen från KONFERANGS utan konferangsligg men med fantastisk mat.
Äter sexrättersmeny och dricker vinpaket. Himlen är nog ungefär så.
Hear hear! Särskilt när jag faktiskt bakade tårtbottnar till 60 pers i förra veckan
Men tror dagens tårtor kan bli bra, det kommer bli (köpe)sockerkaksbotten, ett lager saffrans-vaniljkräm, sedan en (köpe)marängbotten, sedan vispad grädde med massa syrliga lingon överst.
SK Mat och människor. Jag har ätit sexrättersmenyn här: http://www.skmat.se/sv/menyHärligt! Var hamnade ni?
SK Mat och människor. Jag har ätit sexrättersmenyn här: http://www.skmat.se/sv/meny
Allt var gott, men bläckfisken! Herregud! Med en fantastisk Sauvignon blanc från Bourdeaux som nästan doftade svett, eller stall, som en ost, fast vin.
Bakad potatis ikväll, med skinka och riven ost. Och smör och salt såklart!
Annars har jag färdigställt en millionaire's shortbread med dulce de leche som jag påbörjade igår (kakan och kolan) samt kokat skumtomtefudge och skurit upp alla kolor från gårdagens präktmaraton. Imorgon kommer mina arbetskamrater så jag går från jobbet före lunch och "jobbar" hemifrån, främst med att göra snittar, baka saffranskladdkaka och eventuellt, med betoning på eventuellt, baka pepparkakor. Ja, och komma ihåg att tina lussekatter och sånt. Ni är väl med mig?
Både fabulös och lyxig! Ska det bli en vana måste jag sälja hästis, vilket inte är aktuellt. Men jösses så gott!Kul!!
Känns det som att det skulle kunna bli en vana?
Jag tycker ju det är en fabulös om än lyxig present!
Äter sexrättersmeny och dricker vinpaket. Himlen är nog ungefär så.
Tips till nästa gång: saffranskladdkakan mådde mycket bra av att stå och gotta till sig två dygn!
Tips till nästa gång: saffranskladdkakan mådde mycket bra av att stå och gotta till sig två dygn!
Hörrudu, hade du vit choklad i din eller hoppade du över den?
Jag hade vit choklad i, 75 gram. Gjorde även en med lite mandelmassa i, det tyckte jag bättre om, men båda var suveräna.
Jag har äitit jordärtskocksoppa i fyra dagar. Det.Är.Så.Jävla.Gott.
Idag blev tillbehören lite knaperstekta baconstrimlor och parmesanchips.
Det värsta är att nu är soppan slut (gjorde den i fredags och åt till förrätt både då och i lördags ...och i söndags). Så jag måste ut och skörda mera skockor.
(varit bortbjuden igår och i måndags - därav skocklösa dagar)
Alltså beware! Jag föråt mig på det tillslut. Nu kan jag bara äta i begränsad mängd