Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man tager vad man haver i grönsaksväg, dvs i det här fallet en hel hop diverse frysta grönsaker, bottenskrapet som är kvar i påsarna och inte duger nått till. Sen gör man en alldeles fantastiskt god grönsakssoppa som för dagen serverades med nån typ av rågbröd som jag experimentbakade igår.
2016113016215823540_sbig.jpg

Mitt lilla kalas igår blev succé så tack för att ni var med mig i anden!

Imorgon ska det upprepas men med lite annat upplägg. Jag funderar på att göra en paj med överbliven julskinka och grönkål som man kan äta med händerna utöver julgodis och lussekatter och grejer, det låter väl gott?

Jag gjorde en väldigt god wok igår; vitkål och broccoli wokades tillsammans med riven ingefära och Hälsans Kök vegetarisk färs. Därefter i med woksås med teriyaki och sesamolja samt äggnudlar.

Jag åt finhämtpizza på jobbet igår, med skogschampinjoner och portabello, samt massa vitlök. Fackligt årsmöte på lunchen idag, blev bjuden på sallad med chevre och rödbetor. Känns som att jag får en massa gratismat av jobbet just nu, men jag sitter samtidigt med mina debiteringar och inser vilka sjuka summor pengar jag drar in till jobbet :eek: försörjer mig och några kollegor ett par gånger om typ. Inga skattepengar slösas på mig och mina konferangser inte!
Blev dessutom headhuntad igår till en (inom branschen) välkänd konsultfirma (ska vänligt tacka nej dock), men jäklar vad man känner sig grym på sitt jobb plötsligt! :banana:

Kvällens middag gissar jag blir pepparkaksdeg med russin och glögg, ska på julbakning hos en kompis. Eventuellt gräddade pepparkakor till efterrätt.

Jag har ätit bakpotatis med ost och skinka, samt försökt koka pepparkaksfudge (gick nog ganska bra) och citronkola (f-n vet, det skulle vara kokosfett i och den ville liksom flyta på ytan... får utvärdera imorgon!).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
28 761
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 010
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar