Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och grubblar över spaghetti carbonara. Hittat ett recept (från BBC) som lovar den perfekta carbonaran. Men, hmm. de är mycket bestämda på att man ska fiska upp spaghettin när den är klar ur kastrullen och hälla den i stekpannan med pancettan (nä blir vanligt bacon för mig). Men jag har ingen stor stekpannan. Nog sjutton måste man kunna hälla bacon i spaghettin eller? :confused: Iofs ska man sedan man tagit det från spisen hälla på vispade äggen med riven ost. Jag antar att det finns en risk att äggen kokar om man har allt i den varma kastrullen?

Vill testa det här receptet eftersom jag inte är så förtjust i grädde eller kladd. Tydligen ska man hälla i lite kokvatten för att göra det mer 'såsigt' vilket låter bra.

Bara om det finns potential för konferangsromangs :angel:
Då måste vi nog skicka ut en enkät till de personerna på konferangsen som har sambo/partner/partners så vi får reda på respektive partners inställning till ev otrohet samt vart gränserna går! Så vi kan berätta precis lagom mycket för den respektive när romansen inte sköts diskret. Alternativt att vi har en av följande policyn "what happends in konferangs, stays in konferangs" eller "vi berättar ALLT" (och då ska vi även berätta om huruvida någon smyger in en extraegterrätg på rummet, om någon har på sig omatchande strumpor , om någon erkänner att hen smyglyssnat eller ger någon av motsatt kön en komplimang. Jag vet ju att det här är självklarheter som vi allaaömtid delar med oss men jag vet också att vissa smyger i sin relation och då är det viktigt att vi går in och stöttar partner! Just det, jag pratar om dig din smygkryddare @Hyacinth :sneaky: :D )

Det var gott!

Jag slits i övrigt mellan två känlsor, utan inbördes rangordning

- stolthet över att min (vuxne) son väljer Skogens Smaker när han väljer vad jag ska laga på hans födelsedag
- oroande känsla av att min (vuxne) son väljer en så konservativ meny på sin födelsedag.

De som tror att det är småbarn som är jobbiga och att man sedan lever livets lugna dagar, har sällan begrundat kriser som dessa.

Senast ändrad:
Sonen har önskat laxtacos till ikväll och självklart kommer jag att leverera. Vad gör man inte för BARNET? Normalt bli det guacamole och någon sorts mangosalsa till. Men det vore ju kul att variera sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
28 758
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 008
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar