Synd bara att potatisen fortfarande var stenhård efter närmare två timmar i ugnen - ett måndagsexemplar...
Jag har gjort samma erfarenhet, därför gör jag numer så att jag kokar dem en stund innan de åker in i ugnen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd bara att potatisen fortfarande var stenhård efter närmare två timmar i ugnen - ett måndagsexemplar...
Jag gjorde en jättegod räkröra till min bakade potatis igår eftersom kycklingen inte hade behagat tina. Synd bara att potatisen fortfarande var stenhård efter närmare två timmar i ugnen - ett måndagsexemplar... så jag slevade i mig röran med två klyftade tomater och sedan bakade jag pepparkakor och passade på att äta lite deg. Jag blev mätt i alla fall och det är väl trots allt det viktigaste...
Här tar det 5 - 7 minuter på varje sida.Jag micrar dem istället... har sällan orken att vänta. 3-4 min på varje sida, högsta effekt. Blir nästan lika bra som i ugnen.
Jag micrar dem istället... har sällan orken att vänta. 3-4 min på varje sida, högsta effekt. Blir nästan lika bra som i ugnen.
Jag micrar dem istället... har sällan orken att vänta. 3-4 min på varje sida, högsta effekt. Blir nästan lika bra som i ugnen.
Här tar det 5 - 7 minuter på varje sida.
Jag kör också i micron, märker ingen skillnad alls mot i ugnen. Men uppemot 6 min på varje sida om de är stora
Nudelsallad med strimlad, syrlig kål, koriander, chili, vitlök,soja? Lime? Srirachamajonnäs(som en variant på remoulÄÄÄDE)? Cross overSom ett led i rensningen av kyl, frys och skafferi ska jag ikväll tillverka "ströbröd" på sesamfrön, koreansk chili och salt. Till lunch imorgon tänkte jag mig att steka några frysta spättafiléer med hjälp av detta ströbröd. Men vad serverar man då till? Nudlar? Smaksatta med vad? Någon sorts stekta/friterade riskakor? Hur gör man i så fall sådana? Någon som har några kreativa idéer?
Det låter inte så dumt! Hur gör man syrlig kål?Nudelsallad med strimlad, syrlig kål, koriander, chili, vitlök,soja? Lime? Srirachamajonnäs(som en variant på remoulÄÄÄDE)? Cross over
Men vad är det? Och hur gör man dem?Riskakor lät ju jättegott @Petruska !
Syrlig kål tänker jag någon sorts snabbpickling, strimla och salta/stampa, alternativt häll kokande vatten över, kål som du sedan marinerar i nått surt, något starkt och något litet sött. Typ. Majonnäsen har jag inte heller smakat, men jag tänker att man kan blanda den själv av sriracha och majonnäs, om snabbköpet inte har den.Det låter inte så dumt! Hur gör man syrlig kål?
Sirachamajonnäs har jag fortfarande inte ätit, så det kunde ju vara ett bra tillfälle. Finns det normalt på vanliga livsmedelsbutiker?
Inte så revolutionerande, men jag har gjort "europeisk" linsgryta med vin och örtkryddor i och så förstärker jag det europeiska intrycket genom att göra riset till en mer eller mindre seriös risotto.Jag ska bjuda på linsgryta ikväll(eftersom det är vad plånboken förmår, ungefär). Hur ska jag piffa till den? Någon som har förslag på annan smaksättning än indisk, grekisk eller fransk? Något kul tillbehör som kan lyfta det hela och skyla över att det är alldeles vanlig linsgryta(som för all del brukar bli god).
Mina gäster är inte svårimponerade, så jag behöver egentligen inte bekymra mig, men JAG tycker det känns tråkigt med samma gamla linsgryta.
Jag ska bjuda på linsgryta ikväll(eftersom det är vad plånboken förmår, ungefär). Hur ska jag piffa till den? Någon som har förslag på annan smaksättning än indisk, grekisk eller fransk? Något kul tillbehör som kan lyfta det hela och skyla över att det är alldeles vanlig linsgryta(som för all del brukar bli god).
Mina gäster är inte svårimponerade, så jag behöver egentligen inte bekymra mig, men JAG tycker det känns tråkigt med samma gamla linsgryta.
Men vad är det? Och hur gör man dem?
Yum! Hur gör man?Jag lagade morots- och halloumibiffar idag. Till det hoummus, bulgur, sallad och grekisk yoghurt.