Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll blir det Crème Ninon (som jag trodde hette Crème Mignon, undrar var jag fått det ifrån?!) i mitt lilla hus. Mest för att vi har en helskottas massa gröna ärtor i frysen, och så blev det en skvätt champagne över från gårdagens firande som vi kan använda. Som tillbehör tänkte jag köpa något gott färskt bröd och kanske en Boursin eller liknande på väg hem.

På tal om frysta gröna ärtor: Bör man bry sig om utgångsdatum på dem eller? Hittade en stor påse i vår "andrafrys" som vi inte använder så ofta, och de är några månader för gamla om man ska tro datummärkningen... Hur vet man om de är ok, och kan det ens bli något fel på dem ifall de varit djupfrysta hela tiden?

Ikväll blir det Crème Ninon (som jag trodde hette Crème Mignon, undrar var jag fått det ifrån?!) i mitt lilla hus. Mest för att vi har en helskottas massa gröna ärtor i frysen, och så blev det en skvätt champagne över från gårdagens firande som vi kan använda. Som tillbehör tänkte jag köpa något gott färskt bröd och kanske en Boursin eller liknande på väg hem.

På tal om frysta gröna ärtor: Bör man bry sig om utgångsdatum på dem eller? Hittade en stor påse i vår "andrafrys" som vi inte använder så ofta, och de är några månader för gamla om man ska tro datummärkningen... Hur vet man om de är ok, och kan det ens bli något fel på dem ifall de varit djupfrysta hela tiden?

Ser de pigga ut hade jag ätit dem.

Det blir kycklingfilé ikväll, antagligen fylld med den där ostkrämen jag gjorde häromhelgen. Och så bakar jag nog en potatis till. :)

Idag blev det spirali i hemkokt tomatsås och till det stekt kyckling
2016112216300697620_sbig.jpg

Pasta, med creme fraiche blandad med grön pesto och torkade tomater klippt i bitar. Lite salt&peppar och chilipeppar (sån torkad i kryddburk).
Tyvärr blev det lite mycket salt. :(

Hilfe!
Funderar på att göra kalljästa bullar, grädda och sedan stoppa dem i frysen. Tror ni att det blir bra och gott om man värmer de i ugnen?

Misär.

Frukost: ostsmörgås.
Lunch: baguette med mozzarella, tomat och pesto. Tyvärr iskall.
Nödmåltid på eftermiddagen: äcklig proteinbar.
Middag: ostsmörgåsar.

Ansluter till misärklubben.

Frukost: inget. Kaffet slut. :arghh:
Lunch: Pulled oumph-burgare från Max
Eftermiddag: slukande av en skål med tröstgodis som en snäll kollega ställt in när jag kom tillbaka till kontoret sen eftermiddag efter (ännu) en kaotisk dag
Middag: tacofärs i tortillabröd med ett sparsamt antal tillbehör typ sallad och tacosås + gräddfil.
Kväll: tre clementiner (eller om det var fyra?)

Jag gjorde en jättegod räkröra till min bakade potatis igår eftersom kycklingen inte hade behagat tina. Synd bara att potatisen fortfarande var stenhård efter närmare två timmar i ugnen - ett måndagsexemplar... så jag slevade i mig röran med två klyftade tomater och sedan bakade jag pepparkakor och passade på att äta lite deg. Jag blev mätt i alla fall och det är väl trots allt det viktigaste... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 462
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 086
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 217
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar