Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
I gar forsvann Maken med min bil (jag forstar fortfarande inte riktigt varfor han tog min "dogmobil") sa i ren protest for att jag inte kunde aka ut med hundarna sa fick han kopa med sig hamburgare fran "Alf's" nar han kom hem. Vansinnigt goda burgare och i kvall blir det middag ute da vi ska till 'Eagles Lodge' for att traffa vanner och ata gott. :cool:
I morgon far jag tillaga middagen jag hade planerat for i gar sa jag kommer "i fas" igen.:p

Började dagen med en riktigt deppig caféfrukost(överflottig fralla med plastost, blaskigt bryggkaffe och ettersöt fruktyoghurt avnjöts till techno), men sen har det blivit lite bättre. Snabblagad och god lunch: Fisksoppsbas ur frysen(utan fisk, så mest bra fond och lite grönsaker) med hastigt stekt kummel(sjukt god, men får man ens äta kummel?) och dito fänkål, lök och morot. Som tröst för morgonens bottennapp stans bästa kardemummabulle till eftermiddagskaffet. Middagen står skriven i stjärnorna...

När vi har kommit ur den pepparkaks-, julmust-, Marabou- och kanelbullekoma vi försatte oss i på Ikea i eftermiddags ska det göras hemgjorda hamburgare med avocado, karamelliserad rödlök och massor av god, stark cheddar. Till detta blir det sötpotatis-pommes som sambon gör så förbaskat bra! Och så mera julmust. Alltid mera julmust.

Dagens lunch; Potatisgratäng, med ugnsbakad lax och dito diverse små tomater.

2016111917364732270_sbig.jpg

Till middag blev det en av tonåringens favoriter; Ris, vårrullar och sweet chilisås.
2016111917364735401_sbig.jpg

Bakad potatis med skagenröra (köpt) och lite grönsaker till mig. Bakad potatis med coleslaw, stekt fläskfilé och grönsaker till sambon.

Sen ostbågar med smak av cheddar och holiday :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 504
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 217
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 202
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar