Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, är det så att ni ska kunna bygga en sådan där gurk-kaktus som man sätter tandpetare med geléhallon i?! Snälla säg att jag inte var den enda som gjorde detta som barn...?
Det hittepåasiatiska temat fortsätter här och till middag åt jag jordnötsbiff med stekta grönsaker(lök, vitlök, broccoli, morot och squash) med en sallad på glasnudlar, rödkål, en massa koriander, morot och gurka i lime-, ingefärs-, vitlöks- och chilidressing.
Åh, är det så att ni ska kunna bygga en sådan där gurk-kaktus som man sätter tandpetare med geléhallon i?! Snälla säg att jag inte var den enda som gjorde detta som barn...?
Det låter intressant, återkom jättegärna och berätta hur den blev, Oumph:en alltså. Vilken sort det var och vad du marinerade i.Precis som @Koltrast har jag lite svårt att se vad kött tillför i många maträtter. Eftersom Aktion Frysrensning pågår (likvid kris råder då partner köpt raskattunge och nya glasägon) ska jag marinera lite slattar av Oumph! och quorn idag. Annars är jag helt inne på att tofu och tempeh är de bättre av alla de där produkterna.
Jag VILL så gärna gilla tofu men lyckas inte. Fast jag försöker få bort det mesta av vätskan ur tofun, känns den ändå dallrig och lite småäcklig. Enda gången jag gillat tofu var för ungefär 25 år sen då man i USA kunde köpa en slags smulad och smaksatt tofu som var himmelsk i tacos. Sen dess gör jag hoppfulla försök med jämna mellanrum men har hittills inte lyckats. Silken tofu kan jag överhuvudtaget inte äta.... Det skulle vara i nån slags soppa, kanske, men inte annars.Tofu är gott, i övrigt vägrar jag köttsubstitut för det är typiskt inte gott
Jag har testat mig igenom lite av de halvnya köttsubstituten på senare år, men jag lutar åt att det kött de substituerar snarast är slafsiga kycklingbitar från en riktigt sunkig thai. Sådant kött äter jag ju inte ändå, så varför skulle jag vilja ersätta det?Tofu är gott, i övrigt vägrar jag köttsubstitut för det är typiskt inte gott
Jag VILL så gärna gilla tofu men lyckas inte. Fast jag försöker få bort det mesta av vätskan ur tofun, känns den ändå dallrig och lite småäcklig. Enda gången jag gillat tofu var för ungefär 25 år sen då man i USA kunde köpa en slags smulad och smaksatt tofu som var himmelsk i tacos. Sen dess gör jag hoppfulla försök med jämna mellanrum men har hittills inte lyckats. Silken tofu kan jag överhuvudtaget inte äta.... Det skulle vara i nån slags soppa, kanske, men inte annars.
Nix! Det var nytt! Jag ska testa!Har du testat att frysa den först? Då kan man pressa ut mer vätska.
Jag tror du är lite klärvoajant, faktiskt! Livskrisen och det.Jag läste livskris först, @Petruska , och funderade på vad raskatt(kris för dig att ännu en flyttat in?) och glasögon(tecken på åldrande?) kunde tänkas ha med saken att göra.
På tal om vegetariska proteinprodukter(eh, ville inte benämna dem köttsubstitut, men mitt alternativ känns kanske inte som ett namn med genomslagskraft) har jag börjat vänja mig vid och tom uppskatta tofu. Även naturell, som idag när jag toppade min linssoppa med tärnad tofu. Soppan var plockad ur frysen(anar jag en trend i tråden?), baserad på ratatouille och med en hel del chilihetta. Jättegott med gräslök, timjan och bladpersilja från balkongen(hur galet är inte det?), citron, olivolja och nämnda tofu.