Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är inte smygkrydda värre än att vara otrogen?! :nailbiting: :D

Här åt vi grillad kyckling igår. Vi har nämligen kommit på att lokala ICA sätter ner allt grillat som är kvar med 50% typ en halvtimme innan stängning (vi är ju snåla ;)) :up: De gör det med bake-off brödet också, utmärkt initiativ för när jag jobbade där slängdes allt sådant bröd morgonen efter :down:

Det där marinerade köttet, risnudlar och en stor hög edamamebönor blev gårdagens middag. Förutom ett kilo koreansk chili hittade jag fem paket sesamfrön. Får försöka äta upp det på något sätt.
Du strimlade och marinerande köttet och sen stekte det?

Mums vad gott allt låter :d

Jag åt deppig AW-buffé igår och drack många öl. Blev sängen direkt sen utan någon bättre middag än det :D

Idag håller jag på att testbaka tårtor till mitt fylla-jämnt-födelsedagskalas nästa helg. Just nu en chokladkaffetårta med chokladganache. Provsmakning ikväll :angel:

Ikväll ska vi äta lövbiffsrullader fylld med gorgonzola, och klyftpotatis. Eller en köttbit och potatisgratäng. Har inte riktigt bestämt mig än. Har ont i halsen och tycker därför mycket synd om mig själv, så det får lov att bli vin till. Lika bra att passa på innan jag blir riktigt sjuk och tappar smaken. :mad:

Ikväll ska vi äta lövbiffsrullader fylld med gorgonzola, och klyftpotatis. Eller en köttbit och potatisgratäng. Har inte riktigt bestämt mig än. Har ont i halsen och tycker därför mycket synd om mig själv, så det får lov att bli vin till. Lika bra att passa på innan jag blir riktigt sjuk och tappar smaken. :mad:

Alkohol botar allt :up: eller så blir det iaf lite roligare att vara sjuk ;) :D

Igår åt jag toast med ost och skinka, gott för all del men samtidigt lite deppigt eftersom jag typ bara vill äta det idag med. Och imorgon. Och på måndag osv. Allt ni lagar låter så gott och jag känner bara noll lust för matlagning och ätning. :down:

Jag åt persiskt igår innan teaterbesök, har aldrig ens hört talas om restaurangen förut men behövde något som låg nära Järntorget pga pissväder, kollade Google Maps och hittade Sophie på Första Långgatan. Helt underbart gott! Dit går jag igen. Jag åt juju, kycklingspett med saffran och lime alltså, med gudomligt ris och grillade grönsaker och grejer. Åhhh!

Imorse vallfärdade jag till Mölnlycke för att lyssna på Martina Montelius och äta frukost. Buffén imponerade inte men det var ändå helt okej. På väg hem köpte jag en kvart räkor och har just ätit goda smörgåsar till lunch.

Fyndade även pepparbiff så ikväll blir det en sådan, ugnsrostad palsternacka och kålrot (och antagligen paprika också) och något med rödkål. Något tips på typ syrad rödkål eller någon megagod dressing eller så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 504
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 217
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 202
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar