Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
I gar var jag och negotiated att starta hundtranings lektioner i en kompis stall ... Hon bjod mig pa en fantastisk lunch pa lokala kaffeet ... en Reuben Sandwich med allt hemma gjort. Brodet var bakat pa Kaffeet, egengjord corned beef och surkal ... Bara att ha det kaffeet 3 minuter med bil fran stallet gor det vart att kora did ett par ganger i veckan.:d
Dessutom var jag super sen att komma hem och kopte tomat soppa pa vagen hem, som avats med hart brod med Prastost (gar att kopa pa IKEA:cool:) och annat gott palagg.

Efter en testomgång av ungefär samma rätt igår:D har jag ikväll ätit stekt strimlad biff och tofu(båda marinerade i ingefära, vitlök, dumplingsås(typ), chili, sesamolja, risvinäger och kinesisk soja) tillsammans med hastigt stekt gul lök i båtar, grönkål(så jäkla gott!), mandolinad broccoli, morot och champinjon och, förstås, mer vitlök, chili och ingefära. Lade ihop alltsammans i en buljong(grönsaks- och miso) jag kokt glasnudlar i och åt med en mandolinad sötsur squashsallad. Det blev verkligen jättegott, men köttet hade jag liksom lika gärna kunnat vara utan. Det tillförde liksom ingenting, känns det som. Nu var det ju kött som annars skulle slängts och det smakade inte illa direkt, men som sagt, jag hade kunnat skippa det och kommer inte börja köpa kött.

Det var den! Utökade med fetaost, lite citron, en försvarlig mängd färsk chili, lite gräddfil istället för majonnäs och rostad bacon. Och vitlökssmör då. Samt egenodlad persilja och gräslök. Supergott! En mycket bra grundsås som skulle kunna passa till mycket.

Exakt! Och funkar som den är när man är fattig student, 3 bakpotatisar kostar 10:- och man har lite rester i kylen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 509
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 217
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 203
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila