Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska man vara med är det ALL IN som gäller. Australien är favoriten. Gud vad jag gillade vinnaren:love:
Säsongen med Billie? Ja hon var underbar. Fast jag älskade nästan alla i den säsongen

Det slår mig att du borde kanske inte ens själv öppna spoilern, för du kanske inte menar den säsongen. :confused: I den jag menar stod Heston Blumenthal för finalutmaningen, en liten kula var avgörande.

Säsongen med Billie? Ja hon var underbar. Fast jag älskade nästan alla i den säsongen

Det slår mig att du borde kanske inte ens själv öppna spoilern, för du kanske inte menar den säsongen. :confused: I den jag menar stod Heston Blumenthal för finalutmaningen, en liten kula var avgörande.

Precis!!

Dansk mat i sitt esse:

53_1457094235_bedstemor_fedt_m_l_g.jpg_3.jpg

Mitt syskon bor i Köpenhamn. Jag hade vilda förhoppningar om att hen skulle träffa en rödhårig danska som hette Paprika och så skulle vi tillbringa våra år efter pensionen med att dricka grön tuborg på flaska och röka på. Tji fick jag, kan man säga. Så jag har nån form av besvikelse gentemot hela Danmark att bearbeta tror jag.

Jag har sett hela säsongen två gånger med kort mellanrum. Har bara finalen kvar av andra titten.
Billie tog Blumenthals erbjudande och åkte över till England för att jobba på The Fat Duck.

Vem som helst hade kunnat få vinna för min del, av de båda finalisterna.

Ooooops!:D

Men allt fläsk, är det verkligen din grej?
Nejvars. Men jag har lite sådär traditionella familjehistoriska och lite lokalpatriotiska kopplingar till den danska maten på ett sätt som jag inte har till den svenska. När jag tänker på (god) svensk mat, tänker jag ju också främst på mat som inte är lokalt förankrat i delar av Sverige som jag är hemma med, företrädesvis de norrländska delikatesserna. Och så ostkaka, förstås!

Mitt syskon bor i Köpenhamn. Jag hade vilda förhoppningar om att hen skulle träffa en rödhårig danska som hette Paprika och så skulle vi tillbringa våra år efter pensionen med att dricka grön tuborg på flaska och röka på. Tji fick jag, kan man säga. Så jag har nån form av besvikelse gentemot hela Danmark att bearbeta tror jag.
Istället har hen träffat en smårastisk blondin som är nykterist?

Vegetar är bra. Låter som något slags maskin.

Och jag saknar ordet oläckert i svenska språket.
Min (svenska) svärmor säger läckert om allt möjligt som hon gillar. Det är extremt förvirrande eftersom ingen annan säger så på svenska, och för mig är det ordet man använder när man som barn någorlunda artigt ber om godis.

Hon säger dock inte oläckert, och det är heller inte så enkelt som att oläckert betyder motsatsen till läckert. (På danska, på svenska har jag ingen aning.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 509
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 217
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 205
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar