Tittar in i ditt kök del 27

Hackade ihop en liten sallad/salsa/ish på tomat, gurka, paprika och lök smaksatt med chili, vitlök, olivolja, vinäger och örter - tänk gazpacho fast i salladsform. Sedan toppade jag med snabbstekt tonfisk i tunna skivor, lime, soja och mer olivolja. Satt fint ihop med ett glas vitt på balkongen.
 
Drottningvåffla
IMG_0228.jpeg
 
Lunch: zucchinibiffar med fetaost, rostad potatis, babyplommontomater och turkisk yoghurt med citronskal.
Kväll: potatissallad och bröd. Coca-Cola.
Blåbärspaj och vaniljglass.
 
Vi har drabbats av någon slags wrap-sjuka. Vi kör wraps eller pitabröd med diverse grönsaker, ngt protein och sås i.
Idag blev det kycklinglårfilet med någon vitlökssås med grönsaker. Gott!
Efterrätt blev ett berg av glass. Hade apelsinchoklad med chokladrippel och en chokadglass med kladdkaksbitar. Sååå gott!
 
I kvall blir det bacon, lok, och ost vafflorna som blev over med en rejal sallad till. Mycket goda vafflor, men jag ar sugen pa att prova samma smet med lite vassare grejor i. Lite citron juice, oliver, feta ost, och vad jag kan komma pa ... Capers naturligtvis, och jag kommer sakert pa andra lampliga grejor for vafflor.:)
 
Ikväll fick vi några färdiga, färska tortellini med någon spicy och ost fyllning. Till det också en pastasås typ arrabiata.

Jag har gjort svartvinbärssaft. Så det fick vi också. Så god!

Men bäst av allt var livets paj! 😍
Jag gjorde en gucka på surkörsbär och kombinerade det med knäckig paj med socker, smör, mjöl, havregryn, kockos, sirap och vaniljsocker. Till det vaniljsås. Det var den godaste paj både jag och sambo ätit. 😍
 
I kvall plockade jag upp ett par frysta hamburgare ur frysen. Jag koper kottfars nar de har ett par kilo billigt och gor en hel massa hamburgare som sedan fryses sa jag bara har att plocka upp nar hamburgare ar pa gang.
Till hamburgarna lika djupfrysta brod, med mayo, senaps dressing, sallads blad, ra lok skiva, tomat skiva, ost, och en "pickle". Och till det lite Tater Tots, bade enkelt och gott!
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 228
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 952
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
109 622
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp