Tittar in i ditt kök del 27

1000018269.jpg


Zucchinipaj med ricotta och mandelspån.
Står på kallning sen ska jag smaka en bit.

(Ser att där är en rogue spån)
 
Gårdagens blev grillat med rostad nypotatis slungad i ramslöks- och timjanolja och hemslagen bea. Picanha och baconlindad sparris ihop med ett gott prisvärt Rioja.

Idag så blir det gratinerade kantarellkrustader med västerbottenost, baguetter med kycklingkebab, ramslöksmajonnäs och picklad rödlök - och sedan blir det en såndär* smulpaj med nyplockade äpplen och vaniljsås.

*såndär= den som @bettysmatte tipsat om med en nypa salt i både fyllning o deg.
 
Jag köpte kycklingbröstfilé och tänkte jag skulle göra något av det. Vet inte riktigt vad ännu, sitter med en kokbok bredvid mig och ska slå upp kyckling. Å andra sidan knackar en tanke på i huvudet sedan jag köpte kycklingen- skuren i bitar, någon gryta med svamp, sparris, paprika (zucchini? har två) och servera till ris. Eller pasta? Nej ris? Eller Risoni? Jag vet inte. Är sugen på något.
 
Jag köpte kycklingbröstfilé och tänkte jag skulle göra något av det. Vet inte riktigt vad ännu, sitter med en kokbok bredvid mig och ska slå upp kyckling. Å andra sidan knackar en tanke på i huvudet sedan jag köpte kycklingen- skuren i bitar, någon gryta med svamp, sparris, paprika (zucchini? har två) och servera till ris. Eller pasta? Nej ris? Eller Risoni? Jag vet inte. Är sugen på något.
Här blir det kycklingkebabbaguetter av bröstfileerna idag.
 
Här blir det kycklingkebabbaguetter av bröstfileerna idag.
Det står en gryta med kyckling och olika goda grönsaker, svamp, kantarellfond och olika kryddor, och puttrar på spisen nu. Till det ris. Blir bra matlådor. Tänkte ha i matlagningsgrädde, men får kolla om den är bra först, bäst före 25/7... annars får det väl bli vispgrädden.

Är mer sugen på "mjuk och krämig" smak än stark i dag känner jag.
 
Ikväll gjorde sambo grillad kyckling och majskolvar, skogschampinjoner och hemgjorda frittar. Åts med grillsåser och kryddsmör. Jättegott!
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 313
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 986
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
109 877
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp