Tittar in i ditt kök del 27

Har ett par barn på besök. De vill ha grillost till mat. Vad ska jag hitta på? Har aldrig använt grillost förut. Barnen är förtjusta i kryddor och 'vuxna' smaker.
 
Har ett par barn på besök. De vill ha grillost till mat. Vad ska jag hitta på? Har aldrig använt grillost förut. Barnen är förtjusta i kryddor och 'vuxna' smaker.
I pitabröd med sås och grönsaker.
Som grunden i en sallad med matvete eller pasta.
Istället för kött på en hamburgare.
Med klyftpotatis, sås och sallad.

Eller min personliga favorit https://zeinaskitchen.se/halloumipasta/
 
1000010346.jpg

Provat göra egna vårrullar. Mycket jobb, gör nog hellre en sallad bara nästa gång :)
 
1723971476280.png

Nöjd med gårdagens lunch!
Blandsallad, morötter, vitkål och gurka. Toppat med nudlar, korv som jag snott från pojkvännens frys (annars hade jag hellre haft typ edamame-bönor) och så sriracha-mayo och sweet chili-sås som egentligen är gjord för att doppa vårrullar i.
 
Idag blev det pinsa med mozzarella, crudo, rödlök, soltorkad tomat och hemgjord pizzasås. Gott!! (Ett hörn provade jag att slänga en skiva cognacsmedwurst på , det var JÄTTEGOTT och jag önskar jag haft det på mer av pinsan 😅)

Efterrätt banana split med hasselnötter. Stekte bananerna i smör och farinsocker :d
IMG_4797.jpeg
 
Vi åt det godaste på flera år tror jag idag. Grillade ENORMA gambas som marinad och grill-smak fint gått genom skalen. Var så gott att det kändes som vi satt vid medelhavet på en fin restaurang. 😍
Grillade också tomater och majs och åt med aioli och vitlöksbröd.
Till det hemgjord körsbärssaft.
Och efterrätt körsbärs-cheesecake. 😍
 
Ätit rester idag potatis och fiskpaket som jag gjorde häromdagen. Igår stekte jag kokt potatis med paprika, lök och vitlök och åt med korv. Det var resterna av den potatisen som jag åt idag.

Har varit så bra för nu under semestern har jag verkligen varit bra på att använda överblivna råvaror och också färdiglagad mat. Har mycket mer kreativitet och fantasi när jag är ledig.
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 313
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 986
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
109 877
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp