The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Jättefin katt, men vi kanske kan hålla oss till The Sims i den här tråden :)

Smulis: Vad är SB och ES?

Vilken härlig häst och mysig ridbana :) Håller dock med Sasse, jag har bilder på mina djur men jag tycker inte riktigt det hör hemma i den här tråden :)

@ Sasse

SB = Scrapbook
ES = Equus-sims

Det är förkortningar vi ofta använder på ES så jag skriver dom av gammal vana utan att tänka mig för :D

Kl.

En ny gård jag håller på att göra i ordning :)

Boningshus, stall, ridhus, hagar, Uteridbana, galoppbana :D

KL

Yay, jag har hittat min husdjursexpansion....men inte fodralet och koden som behövs...

Ska prova installera de spel jag har (originalet och övernaturligt) och be en liten bön att bärbara datorn är modern nog att klara spelen.

Du kan ju alltid prova att googla efter en kod till husdjursexpansionen :)
Prova denna: NW8Y-N58Y-51PY-AHQW-QFLT, den kanske funkar? :angel:

Fick en kod av min sambo, hur han fick tag i den vet jag inte, det är hans problem :D
Nu ska det prova spelas!

Ska köpa ett till spel idag. Har de flesta (inte nyaste dock) men inte årstider och universitet. Vilken är roligast? :D

Jag har inte universitetet men årstider har jag och jag älskar väderväxlingarna, regn, hagel, åska, snö.... Helt klart en av de bästa EP'n jag har köpt, jag menar hur kul är det med solsken hela tiden ;)

Jag har alla tre, eller två kanske det var frågan om nu. (Universitet och Årstider) och det jag värderar mest av dem två är årstider, måste jag nog säga :)

Har senaste och jag måste säga, det är riktigt häftigt!
En kompis till mig har köpt, laddat ner samtliga SIMS som finns plus en del mods osv.
Via Mods får man otroligt mycket och man behöver inte ta allt i download mappen, för precis som sims 2, tar den inte hur mycket som helst i download mappen utan att krascha.
Upptäckte en annan sak som är oerhört smidigt, spar de installerade världarna i programmappen där hela programmet ligger dvs inte mina dokument och sedan spar på dig mods foldern, då kan du rensa ganska ordentligt och få ett kvickt spel speciellt om den far och hänger sig när den startar. Jag menar rensa genom att ta bort i mina dokument foldern allt i Sims 3 foldern utom Mods. Via mods kommer otroligt mycket frisyrer etc.

KL

Nu är jag igång att bygga upp en ny familj i pets. Har inte byggt klart husen än, började med stall, hage och ridbana ;)
Hoppas på att kunna visa lite bilder om ett tag.

Jag har också typ alla. (utom Övernaturligt, Gasen i botten, Katy Perry Sötsaker och 70-tal, 80-tal, 90-tal)
Jag gillar alla expansioner nästan lika mycket men för mig är nog Destination Världen, Drömjobb, Husdjur, Årstider och Semester Paradis ändå de allra bästa :)

Har dock lite problem att starta mitt spel just nu efter en ominstallation, men har "typ" hittat felet. Har över 8500 st sims3pack-filer som behöver rensas men har inget smart program där man kan se vad det är för pryl/fil.. + lite drygt o sitta o kolla en och en med :p Men när jag fixat till det så ska här byggas en ny husbåt :D

Smartaste sättet att rensa är typ att göra en kopia av Sims 3 foldern under mina dokument. I den som ska vara kvar raderar du allt utom mods. Downloads rensar och lägger bara in det nödvändigaste.... flera får man ändå via mods.
De installerade extra Världarna, kopierar du och lägger dem programfoldern där Sims är installerad och där under The sims 3 (grundspel katalogen) sedan under GameData och sedan under Nonpackages och där i foldern World. Då finns de kvar tills att du installerar om spelet, annars kan en del världar försvinna vid installation av ny expansion! :cool:

Jag har fastnat på Sims medeltiden just nu. Inte lika roligt dock, känns mer barnspel än Sims (hur nu det är möjligt :p).

Har annars fått två expansioner till Sims 3, universitet och jorden runt (tror jag de heter). Ska prova vilken dag som helst.

Jag bygger stooor gård! Har köpt 19 tomter som ligger vid varandra. Bilder kommer när det är sämre väder så ja kan bygga klart :)

Har annars fått två expansioner till Sims 3, universitet och jorden runt (tror jag de heter). Ska prova vilken dag som helst.
expansion världen heter det nog ;)
Roligt hur som helst, släng gärna in lite bilder :)

Jag bygger stooor gård! Har köpt 19 tomter som ligger vid varandra. Bilder kommer när det är sämre väder så ja kan bygga klart :)

19 tomter??? :oO_o oj shit det måste bli en STOR gård :p
Ja bilder är ett måste! ;)

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 918
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits