The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

*kl*

Snart får jag hem mina spel! :bump:
Beställde Husdjur, Drömjobb, Årstider och Övernaturligt, till att börja med.
Någon som känner till i vilken ordning man ska installera, eller kvittar det?

Tänkte bara säga (även om det kanske är uppenbart) att du inte kan gå tillbaka och installera tidigare expansioner sen när du har installerat färdigt de du nu köpte. Då kommer alla spel du har installerade som är Efter expansionen du tänkt installera försvinna. Du får liksom installera om. Det är inte hela världen men fruktansvärt irriterande :p

------
kl.
Skaffade Seasons dagen efter det kom ut, men har bara hunnit spela två gånger och det var med två olika familjer så jag är fortfarande på sommar. Men det känns lite som att man kanske borde dra ner antalet dagar varje årstid är. En vuxen sim hinner ju bli gammal innan det har gått ett år! :eek:

Ska se om jag kan fixa en bild på mitt senaste bygge som jag faktiskt blev rätt nöjd med. Brukar inte ha tålamod att sitta och pilla och bygga men med lite inspiration från youtube så! :D

Ok, uppenbarligen kommer snön i olika djup så att säga. Lägger inte ut bilderna direkt här utan länkar istället eftersom det är lite "spoiler" över dem, tänkte att nån kanske vill se hur det ser ut i egna spelet innan man kollar på nån annans... Nu har jag absolut inte bästa grafiken påslagen, så det är säkert mycket snyggare om man kör fullt ut på den biten med! :)

Marken precis täckt. LÄNK
En av småglyttarna visar lager 2. LÄNK
Här börjar det hända saker. LÄNK

Vet inte om det kan komma ännu mer, det snöar fortfarande i alla fall... Skickade in dem att äta middag mitt i snöbollskriget. :D

Uppdatering av mitt/vårt husbyggande. Har nu byggt alla rum som bör finnas i ett hem, men har fortfarande plats över...så sitter o funderar för fullt vad man kan använda den ytan till. Håller på bygger ett "Musikrum/studio" just nu bara för att fylla utrymmet :p haha!
Ska försöka bli någorlunda klar så att jag kan få starta spelet ikväll iaf :)

kl
måste man installera expansionerna på samma hårddisk som "huvudspelet" ?
Spelet vill ju bli installerat på C:/ men jag vill inte ha det där för jag hade inte plats så jag ändrade. Men då kunde jag inte installera expansionen?! Så jag avinstallerade och fixade plats och installerade om spelet och då kunde jag installera expansionen. Men jag vill inte ha det på den hårddisken för jag får inte plats med någon fler expansion :( Suck. Nån som vet? Vill ju spela nu juu. Blev sjukt peppad av den här tråden och har helt glömt bort att Sims finns, så nu när jag äntligen ska få spela, nä då ska något annat strula :p

Haha, ja jag känner igen mig lite där, alltid är det nåt som ska strula :p
Jag har alla mina expansioner på en annan disk. Hade "huvudspelet" på samma disk med från början men nu efter jag installerat om så har jag det på C:/ och expansionerna som vanligt på den andra disken. Funkar fint för mig :)

Jag får som aldrig upp att jag kan välja vars den ska lägga expansionerna? Eller vänta...nu kom jag på, det fick jag ju visst det. Först hade jag ju problem med att det inte gick att installera alls, jag fick bara error! åsså stängde den ned installationsprogrammet!
Får prova igen!

hmm, en fråga till, det är den senaste expansionen man "startar" spelet med va? Alltså Jag har Destinaton Världen, Drömjobb, Husdjur, Supernatural. Då skall jag installera dem i den ordningen och sen starta med Supernatural va? IIh vad jag längtar efter att få spela nu hihi. Har inte spelat sen...ja kanske att jag spelade Sims 2 :P

Det är den du senast installerat som du måste använda skivan för. De kan installeras i fel ordning, men det blir minst risk för fel om du tar alla i rätt utgivnings-ordning.

kl

Jag vill flytta en familj från ett hus till ett annat, men hur sjutton gör jag?
Har för mig att det gick via telefonen eller datorn, men jag får inte upp något flyttalternativ :(

Jag brukar göra det via telefonen. Brukar stå direkt när man ska välja vart man ska ringa..
Har spelet igång nu så kollade ang datorn med och det ska funka där igenom oxå.

Nu har jag iaf påbörjat mitt spelande :D Har hunnit blivit vinter nu iaf :)
Byggde en igglo på gården där simarna fick "försöka skaffa barn" så nu väntar jag bara på att underverket ska komma ;) haha

Nu har jag iaf påbörjat mitt spelande :D Har hunnit blivit vinter nu iaf :)
Byggde en igglo på gården där simarna fick "försöka skaffa barn" så nu väntar jag bara på att underverket ska komma ;) haha

Ha ha kan de "göka" i igloon också!? :D Måste prövas! :rofl:

Det gick när kvinnan i familjen ringde, inte mannen. Då vet jag ju vem som gör alla viktiga beslut i den familjen ;)

Håller som bäst på med ett nytt hus nu. Försöker göra något lite annorlunda mot mina fyrkantiga, astråkiga nästan likadana hus som det alltid blir annars. Nu får det bli lite lyx och åtminstone inte helt fyrkantigt...
Ska se om jag orkar göra om flera nya hus i staden, behöver flytta runt på lite grejer där först. Apropå det - kan man bygga nya vägar i en befintlig stad? På vissa ställen får jag inte lägga tomter p.g.a. att dom inte hamnar i direkt anslutning till en väg enligt felmeddelandet.

Nej tyvärr inte, om det inte går att importera den världen till CAW = Create A World (Skapa en värld) :)

Ett tips om man vill göra lite mer avancerade hus eller saknar inspiration är att kolla på husritningar (riktiga) på nätet, mitt andra hus är helt byggt efter en ritning som jag hittade på ett viktorianskt hus :)

Det var på tiden ;)

Har också fått igång mitt spel och har vinter, ett par dagar till är det vår. Men gud så trött jag är på vädret, det känns som att det stormar non stop :p

Ska se om jag får upp lite bilder senare.

Mammahäst och föl leker i snön. :D

Parade henne med random hingst på centrat (typ isabellskäckaktig), tror aldrig jag har fått ett föl som är så likt mamman! Finns inget från pappan i fölet i stort sett, mer än att hon har suddigare och kortare strumpor än mor.

"Vadå, skulle vi vara varandras spegelbilder...?"

simspetswinter1.jpg

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 464
Senast: Lingon
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka