The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The sims 3, husdjur

Har läst igenom tråden nu och har lite frågor innan jag börjar nörda :p

Kan man bygga ridhus? (det kanske inte ens behövs förresten, tänker på vädret)
Kan man syssla med hästar som arbete, alltså tjäna pengar? Om ja, vad kan man göra då?
Hur funkar det med avel/stam? Måste man ha eget sto+hingst för att det ska bli fölis? (och kan det hända spontant så att man behöver skilja på ston/hingstar?)
Kan man shoppa loss när det gäller utrustning, hästkläder, etc.? ( :angel: )

Tacksam om någon orkar svara lite kort :o :D

Om man använder sig av sin fantasi så kan man ju alltid bygga ett ridhus om man vill. Annars så finns drt ett "ridcenter" som man kan rida till och tävla/köpa häst/avla. Jag brukar oftast bara bygga en padock där ja slänger in lite hinder typ..

Ja. Man kan bli "egen företagare", typ hästmänniska(?), målare, osv.
Man får då välja sina egna arbetstider. Som hästmänniska (eller va de nu hette) så tjänar man pengar genom att träna upp sina hästar inom hoppning o galopp-sport och tävlar så man kommer upp i högre "klasser". Man kan oxå avla med sin hingst på centret eller avla upp hemma o sälja hästarna. Dessto bättre hästen är tränad dessto mer tjänar man :)

Du kan antingen ha ett eget sto & hingst o avla hemma. Eller så tar du med dig ditt sto till centret och väljer en passande hingst där. Och som jag nämnde tidigare så kan du även ta med din hingst till centret för att avla, dock blir det mer som att du säljer hingstens sperma..eh ja du kanske förstår.
Man behöver inte skilja på könen i hagen (vad vitt jag vet iaf) då de måste gå in i en hästbox för att kunna skaffa föl tsm.

Ang shoppa kläder så kan man inte(?) göra det i spelet. Alltså ta sin sim o gå till nån butik, om det var så du menade.
Men om du menade saker man kan ladda ner till spelet så finns det massor av sidor med häst relaterade saker. Fråga smulis här på buke, hon har massa bra sidor hon kanske kan pm:a till dig om du/hon vill?! :)

Ja det va väl så kort fattat jag kunde få det. Hoppas du fick svar på dina undringar :)

Regn och hagel! Svensk sommar! :D
178408_10151179506761985_1156260724_o.jpg

Tack så jättemycket för ditt utförliga svar! :)

Jag har börjat spela men tycker att det är rätt svårt.

Hittar varken hur man blir "egen företagare" eller hur man tar sig till ridcentret..?
Har även lyckats glömma bort hur man beställer hem mat till kylen, så min sim är liiite grinig :angel:

Dessutom är hästarna lite jobbiga, har provat allt från hög fri vilja till ingen fri vilja men de vill ändå typ aldrig
göra som jag säger till dem, eller så tycker jag att de är för inaktiva när de bara står still i hagen :p
Blir även problem med grinden till hagen, eftersom jag sällan kan leda ut dem = måste låsa upp för husdjur,
men vill ändå inte att de ska kunna springa ut = måste låsa för husdjur. Så det blir ett evigt låsande/upplåsande.
Även stalldörren/valvet/nu-ingen-vägg-alls har varit ett problem. Grejen de ska göra bara "försvinner".

Lång utläggning, men hur har ni gjort med det här? :)

Dubbel grind?

Emn få se nu *funderar* Jag brukar för det mesta spela i världen "Appalosa Plains" och där finns ett ridcenter ganska mitt i världen.
Vet inte om ridcenter finns i de andra världarna dock..

För att bli egen företagare kan du klicka på typ datorn och där igenom välja "Starta eget/karriär som.." eller nåt, minns inte riktigt men det var igenom datorn jag hittade det iaf :) Kanske att man behöver några färdighetspoäng innan?

Ang. mat till kylskåpet, så kan man gå till en matbutik och handla hem varor där eller så om du ex ska göra våfflor, så plockar man bara ut det ur kylen så dras det av pengar automatiskt (tror jag?) :p

Ang. Årstider så hade jag nog lite fel om vilken dag det skulle komma ut. Det var i USA det släpptes i Tisdags och i Europa idag ;) Haha..

Försökt med massor av grindar men det vill sig inte.. Får prova igen ;)

Ridcentret hittade jag, men måste man ta med hästen dit för att göra saker? Hur i så fall?
Behöver nog fler färdighetspoäng för att bli proffs antagligen, som du säger :)

Tack igen för ditt svar!

Ridcentret hittade jag, men måste man ta med hästen dit för att göra saker? Hur i så fall?
Behöver nog fler färdighetspoäng för att bli proffs antagligen, som du säger :)
Vad menar du med hur? :p Rid/gå dit! ;)
För att vara med på t.ex tävlingar så har du en tid du behöver vara där ca 17.00. Eventuellt behöver ni ha färdighetspoäng innan ni kan starta. Andra arrangemang förekommer också på lite olika tider.

Vad menar du med att hästarna inte gör som du vill? Om dom är glada brukar de göra som du "sagt åt dom", annars får du göra dom glada först :)

Dubbel grind?

För att bli egen företagare kan du klicka på typ datorn och där igenom välja "Starta eget/karriär som.." eller nåt, minns inte riktigt men det var igenom datorn jag hittade det iaf :) Kanske att man behöver några färdighetspoäng innan?

Detta kräver ju att man har Drömjobb/Ambitions så såvida du Mulberry inte har det så kommer det heller ej funka för dig.

Men om man tränar så de blir duktiga och tävlar en eller två gånger varje dag så får man ihop pengar så det räcker. Tycker inte de gör av med så mycket pengar om man tränar och rider hela dagarna. :)

aah, just det, hade helt glömt bort att man måste ju ha Drömjobb med :p Kom att tänka på det lite senare men eyz hann före :)

Någon som har hunnit installera Årstider ännu då? :D

Jag har ju bara hunnit spela under sommaren, och bara när det regnar/haglar. :p Men jag tycker det är ovanligt välgjort för att vara EA, det bildas tex vattenpölar efter ett tag och blir plask och ringar i dem/havet och så. Simmarna fäller upp paraplyet när de går ut, om inte så kommer de in och är dyngsura. :D Har sett bilder från bekantas spel, och vintern är sjukt vacker!

Snabbsvarar nu men verkligen tummen upp för det :D
Bra att EA har lagt ner lite tid på detaljerna denna gång :)

Hinner nog själv inte spela nåt ikväll, då jag snart ska sova (går upp strax före 3 varje natt så) får bli massa spelande när jag kommer hem imorgon istället :)
Och hela helgen förstås :D

Någon mer som installerat/spelat spelet än?

Blev lite spelande igår..eller ja byggande snarare kanske :p Sambon blev frestad av att spela lite med, han vill mest se när det blir vinter typ, så han letade upp ett rätt så fint hus på google som vi bestämde oss för att försöka kopiera (bygga) i sims :) Blev halv klara med huset igår..ska mest upp fönster och sedan inredas. O sedan ska vi ju göra resten av tomten med förstås :p haha!

Slänger in lite bilder sen hur det blev :)
Men nu frågar jag igen; är det någon mer som börjat spela Årstider ännu? :angel:

Njae inte spelat som i den bemärkelsen, är fortfarande inne i byggfasen :D Har skapat en tredje familj nu :angel: och håller på och bygger för fullt på den gården som är lite mexikansk/marockansk inspirerad, sen ska jag inreda stallet färdigt (byggde om det för att få fler boxar) i andra familjen + göra färdigt världen som den finns i. Sen ska även huset i tredje familjen inredas färdigt, där är det i stort sett bara köket som är klart så det är mycket jobb kvar *suck* :cool:

Någon som vet om det finns julgranar? Jag hittar inga :(:confused:
Kan väl inte fira jul utan julgran heller ?! :p

Det fanns gratis i Store tills för en månad sen typ, jag hann dock inte få det. :( Det kommer säkert ett julset snart ska du se, för ett antal simpoints. :grin:

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 477
Senast: Lingon
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat