Sv: The sims 3, husdjur
Om man använder sig av sin fantasi så kan man ju alltid bygga ett ridhus om man vill. Annars så finns drt ett "ridcenter" som man kan rida till och tävla/köpa häst/avla. Jag brukar oftast bara bygga en padock där ja slänger in lite hinder typ..
Ja. Man kan bli "egen företagare", typ hästmänniska(?), målare, osv.
Man får då välja sina egna arbetstider. Som hästmänniska (eller va de nu hette) så tjänar man pengar genom att träna upp sina hästar inom hoppning o galopp-sport och tävlar så man kommer upp i högre "klasser". Man kan oxå avla med sin hingst på centret eller avla upp hemma o sälja hästarna. Dessto bättre hästen är tränad dessto mer tjänar man
Du kan antingen ha ett eget sto & hingst o avla hemma. Eller så tar du med dig ditt sto till centret och väljer en passande hingst där. Och som jag nämnde tidigare så kan du även ta med din hingst till centret för att avla, dock blir det mer som att du säljer hingstens sperma..eh ja du kanske förstår.
Man behöver inte skilja på könen i hagen (vad vitt jag vet iaf) då de måste gå in i en hästbox för att kunna skaffa föl tsm.
Ang shoppa kläder så kan man inte(?) göra det i spelet. Alltså ta sin sim o gå till nån butik, om det var så du menade.
Men om du menade saker man kan ladda ner till spelet så finns det massor av sidor med häst relaterade saker. Fråga smulis här på buke, hon har massa bra sidor hon kanske kan pm:a till dig om du/hon vill?!
Ja det va väl så kort fattat jag kunde få det. Hoppas du fick svar på dina undringar