The Lion King (ulvlek)

För att avsluta dagen lite halvt seriöst så är det nog bollen_ som är den mest misstänkta för tillfället. Av de som är kvar har hon den sämsta statistiken. När jag tänker tillbaka så känns det dessutom som att hon, precis som jag upplevt Gabby, mest flyter med. Hon har väldigt få inlägg och jag upplever dem som försiktiga. :cautious:
Det här betyder förvisso inte att jag släpper funderingarna på Gabby och LenaH men de är inte lika starka som de jag har på bollen_.

För att avsluta dagen lite halvt seriöst så är det nog bollen_ som är den mest misstänkta för tillfället. Av de som är kvar har hon den sämsta statistiken. När jag tänker tillbaka så känns det dessutom som att hon, precis som jag upplevt Gabby, mest flyter med. Hon har väldigt få inlägg och jag upplever dem som försiktiga. :cautious:
Det här betyder förvisso inte att jag släpper funderingarna på Gabby och LenaH men de är inte lika starka som de jag har på bollen_.

Det är ju osett än, men om G_O är ond så har jag inte sämre röststatistik än någon annan.
2. LenaH röstar Lilltess, Blacksmithfarm,Snurrfian, Koppen, Mirtai, Blacksmithfarm
3. Gabby_Ossi röstar Mirtai, Klara, Blacksmithfarm/Snurrfian, Koppen, Mirtai, Blacksmithfarm
10. FiaM röstar Lilltess, Blacksmithfarm,Snurrfian, Koppen, Mirtai, Blacksmithfarm
11. bollen__ röstar Gabby_Ossi,Lobelia,Gabby_Ossi, Koppen, FiaM, Blacksmithfarm

Hon röstade på Klara istället för Lobelia. Hade hon listat ut att Klara var tvilling och ville få ut henne? Klara har dessutom kommit med många bra teoriinlägg under leken. En besvärlig spelare att ha kvar?
Visserligen en röständring till Snurrfian från BSF men då blev fick hon mer frågor om röständringen än vem hon röstade på. Var en i mängden på Koppen.
Visst la andra rösten på Mirtai men det kan ju varit ett högt spel för att få mig att bli granskad och misstänkt. Så hon ska kunna smita undan och gömma sig, nu när det bara är en hyena kvar så gör den väl bäst i att försöka hänga kvar till slutet och inte sticka ut. Så kan den smyga med och förhoppningsvis få ut en god även imorgon.

Uppdatering

Vi alla vet hur starka och modiga våra lejoninnor är ...

pinned-ya.gif

anigif_enhanced-27669-1400057671-1.gif

... men sanningen är att ibland så råkar även de illa ut.

LenaH var lejoninna (bybo)

tumblr_n76me5hVce1qiyullo5_250.gif

Röstlista DL1
13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13 Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL2
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm
21:00 Lobelia röstar på FiaM

Röstlista dag 3
11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 Cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20
Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian
20:37
Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

Röstlista dag 4
12:22 LenaH röstar på Koppen
12:25 Blacksmithfarm röstar på Koppen
18:03 Klara röstar på Koppen
18:06 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:13 FiaM röstar på Koppen
18:50 Gabby_Ossi röstar på Koppen
19:51 bollen_ röstar på Koppen
20:12 Mirtai röstar på Koppen

Röstlista dag 5
14:52 LenaH röstar på Mirtai
17:11 bollen_ röstar på FiaM
19:15 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
19:24 Mirtai röstar på FiaM
20:21 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:30 FiaM röstar på Mirtai

Röstlista dag 6
18:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:13 LenaH röstar på Blacksmithfarm

20:46FiaM röstar på Blacksmithfarm
20:50 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

20:52 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

bollen_: Gabby_Ossi 7 - Lobelia 6 - Gabby_Ossi 7 - Koppen 7 - FiaM 2 - Blacksmithfarm 4
FiaM: Lilltess 9 - Blacksmithfarm 11 - Snurrfian 11 - Koppen 5 - Mirtai 6 - Blacksmithfarm 3
Gabby_Ossi: Mirtai 13 - Klara 9 - BSF 1/Snurrfian 4 - Koppen 6 - Mirtai 3 - Blacksmithfarm 5

(Siffrorna anger vilket nummer rösten kom som)

cirkus: BlacksmithfarmKlaraSnurrfian
Klara: LilltessLobeliaSnurrfianKoppen
Koppen: Missad röstcirkusLenaHBlacksmithfarm
Lilltess
: FiaM
Lobelia: Mammas – FiaM
Mammas: cirkus
Mirtai: Gabby_Ossi – FiaM – SnurrfianKoppen – FiaM
Sedna: SnurrfianSnurrfian
Snurrfian: MammasSedna - cirkus

Blacksmithfarm: Lilltess - FiaM - LenaH - Koppen - FiaM - bollen_
LenaH: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen - Mirtai - Blacksmithfarm

cirkus - spion

Klara - tvilling
Lilltess - ängel
Mammas - siare
Sedna - spökväckare
LenaH- lejoninna
Blacksmithfarm - tvilling och bagare

Snurrfian - scar
Lobelia - hyena
Mirtai - hyena
Koppen - hyena

Kvar:
1 hyena
1 borgmästre
1 välsignad

Bollen_
Det är svårt att bedöma bollen_s röststatistik eftersom det än så länge, för mig i alla fall, är okänt vilken roll Gabby_Ossi har. Är Gabby hyena så är statistiken bra men är hon inte det så… :cautious:

Jag tycker att bollen_ ärligt verkar ha letat efter onda. Dag två var det bara hon och Klara som röstade på Lobelia (samt eventuellt spöket?) vilket ledde till att hon blev lynchad. Här måste jag erkänna att det ska bli spännande att se rollbeskrivningarna i slutet för att se vad det var som hände i den lynchen! När bollen_ röstade i den lynchen hade jag redan två röster, Klara, Lobelia, cirkus en var så här kan man säga att hon lade upp Lobelia för lottning mot mig. Förvisso var det sex stycken kvar att rösta så mycket kunde hända än men lägger man upp en kollega i det läget? Hade hon velat lägga en alibi-röst hade hon ju trots allt kunnat rösta på Koppen som inte hade någon röst.

Dag tre röstar hon på Gabby då hon tycker att Gabby hakar på cirkus teori alldeles för lätt, samtidigt tar Gabby faktiskt upp redan dagen innan att hon tycker att Snurrfian varit lite misstänkt (#368). Rösten dag fyra är dagens näst sista då följer hon strömmen, det som stör lite är att hon knappt har nämnt Koppen innan röstningen. Dag fem röstar hon på mig eftersom hon tyckte att jag hade försökt lura henne att tro att jag var tvilling tillsammans med LenaH. Igår var hon med och röstade på Blacksmithfarm. Blir lite orolig över att hon bara skrev två inlägg innan gårdagens lynch och av dem hade endast det inlägg hon röstade i några funderingar kring de andra deltagarna.

En annan sak som kan tala till bollen_s fördel är att Koppen i ett inlägg (#285) sätter henne som god tillsammans med Klara och Blacksmithfarm, kan det vara så att hon skrev för mycket där? Nu vet vi ju att Klara och Blacksmithfarm var goda, eller var det ett sätt att skydda en kollega. I samma inlägg buntar hon ihop Lobelia och Mirtai som neutrala mot goda, vi vet nu att de satt i lyan tillsammans och har Snurrfian (Scar) som okänd tillsammans med Sedna. Gabby_Ossi nämns inte alls, bortsett från en kommentar att Mirtai röstar på henne som en möjlig Scar. Det här kan betyda att bollen_ är god och att lyan bestämt att låta Gabby spela ett otroligt högt spel för att komma undan misstankar. Men det kan precis lika gärna betyda att bollen_ sitter i lyan med sina popcorn och gapskrattar åt mig just nu... :banghead: :arghh:

Gabby_Ossi
Fantastisk röststatistik, har varit med och röstat ut alla onda utom Lobelia, samt röstade på Mirtai redan första dagen. Så, god som har haft turen/skickligheten att pricka rätt utom vid två tillfällen eller ond som med resten av lyans tillåtelse spelar högt? Jag har ingen aning! :confused:

Eftersom jag började med rösterna dag två med bollen_ gör jag det även här. Gabby röstade på Klara som nummer nio, vid det laget hade jag och Lobelia två röster var medan Klara, cirkus, Blacksmithfarm och Sedna hade var sin. I inlägg #368 kommenterar hon att hon tycker att Lobelia och Snurrfian är misstänkta men väljer att avvakta med dem, varför då? Om hon har Lobelia som misstänkt och denna har fått två röster varför inte rösta på henne? Här väljer hon att i stället rösta på Klara för att hon tycker att hennes sista röst på Lilltess är en glida med röst när det redan var klart. Fast, det var ju inte klart i det läget, det var tre personer kvar att rösta när Klara röstade så det hade ju kunnat förändras där.

Dag tre röstar hon först på Blacksmithfarm och väljer sedan att ändra till Snurrfian. Jag reagerade inte på det först eftersom hon trots allt hade kommenterat Snurrfian som möjlig ond och ändå gjorde ändringen innan rösterna verkligen hade börjat ramla in men nu har jag ändå börjat fundera på om det som sagt är ett spel för gallerierna? Diskussionen om Snurrfian som möjlig Scar kom ju direkt när Sedna käkades.

Dag fyra kommer hon in som nummer sex och röstar på Koppen, påpekar att hon egentligen har mer teorier om Blacksmithfarm men att goda bör samla rösterna. Rösten dag fem hamnar på Mirtai då hon tycker att Mirtai är den som varit minst aktiv som ulvletare samt att hennes spelstil påminner om hur hon spelade förra leken och då var hon ond. Igår följde hon med på tåget som röstade ut Blacksmithfarm för att samla rösterna, men verkade egentligen vara mer inne på att jag var den sista hyenan.

En sak som slår mig nu när jag går igenom Gabbys inlägg är att det är väldigt få egna teorier. Det är mer kommentarer och svar på frågor än egna tankar om de andra deltagarna vilket gör mig väldigt misstänksam. Är hennes röststatistik baserad på tur/skicklighet eller har hon suttit på facit hela tiden? :cautious: :banghead: :arghh:

Okej, första dagen jag faktiskt har tid att ägna mig åt lite ulvlek, och nu finns det inga kvar att gömma sig bakom eller haka på längre :angel:, så jag får väl försöka komma fram till något på egen hand :banghead:.

Sammanfattning av viktiga(?) händelser rörande bollen__ och FiaM + med mina funderingar om vad det kan betyda.

bollen__ vs FiaM

Dag 1
Jag kan inte direkt läsa ut något av deras obligatoriska frågor(#25,#41), båda har ganska oskyldiga svar i min ögon. (På så vis, enligt min teori som stämde på Mirtai, skulle båda kunna vara ulvar som vill glida under radarn). Även om Lobelia (#103) tar upp bollen__s svar som något "tendens till våldsamt" ihop med även mitt och Mammas.(Ett sätt att godförklara kollegan bollen__ genom att klumpa ihop henne med två goda? Eller ett sätt att försöka sätta igång misstankar på tre goda?) Sedan blandar hon även ihop Lilltess och bollen__ (#110) ang kommentaren om huggtänderna. (Lätta att blanda ihop eftersom ingen av dem sitter i lyan med henne? Eller allmänt förstadags-hjärnsläpp?)
bollen__ (#111) tycker att min kommentar om att titta ner på folk och även Lilltess inflikande gör oss misstänkta. (God som försöker hitta rimlig förstadagsteori eller ulv som vill misstänkliggöra två goda?)
FiaM tror att LenaH kan vara något på spåren med misstankarna mot Lilltess. (Ond som ser det som en lätt väg att haka på en gods teori mot en annan god? Eller god som ärligt tror att Lilltess har "försagt" sig?)
Lilltess röstar på FiaM för hon tycker det är skumt att tro att någon redan är något på spåren.
bollen__ (#144) följer efter Mirtais röst (#121) på mig pga mitt svar på obligatoriska frågan. (Skulle två lyamedlemmar gå ihop och rösta så första dagen? bollen__ tog dock upp mig som misstänkt innan Mirtai röstade, och Mirtai hade inte skrivit någon teori alls före sitt röstinlägg. Var det Mirtai som tog en chans och följde efter en gods teori i hopp om att få igång flera?)
FiaM (#167) lägger andra rösten på Lilltess efter LenaHs tidiga röst. I det läget har jag och Mammas 2 röster var och Lilltess, cirkus, FiaM och Snurrfian 1 var. (Det har funnits lösa diskussioner från flera om Lilltess. Var FiaM en ulv som noterade detta och drog upp Lilltess som ett bra alternativ att rösta ut? Men om hon var en ulv som ville få ut en god, skulle hon inte då bara kunnat lägga en tredjeröst på mig eller Mammas istället? Eller hon trodde inte att röstningen skulle ta fart och att hon därför skulle smälta in lite lagom? Hon kanske ville se till att ulvrösterna var spridda sålänge det ändå bara stod mellan goda? Eller är hon helt enkelt en god som tyckte Lilltess var tillräckligt misstänkt för en förstadagsteori? Hon skulle ju inte vara den enda goda som gjorde det misstaget i så fall.)
I detta läget hade resten av lyan (+ Scar) redan röstat, förutom Koppen som missade röstningen.
Strax därefter kommer det även in röster på Lilltess från Blacksmithfarm och Klara.
Mirtai är den första som efter röstningen kommer med inflikningen att vi borde hålla extra koll på de som röstat på Lilltess (#192). Hon fortsätter sedan på detta spåret (#201), säger att förstarösten från LenaH inte känns misstänkt men att hon skall kolla närmare på FiaM, Bsf och Klara (Om det nu är så att FiaM är god och ingen av de som röstade på Lilltess sitter i lyan är ju det här ett väldigt smart knep från en ulv för att få oss andra att misstänka dem - och det fungerade ju ypperligt eftersom vi är flera som utgått från att någon av rösterna på Lilltess "borde" vara ulv! Men nu när jag ser att tanken ursprungligen kommer från en ulv så kanske det är dags att tänka om vad gäller den saken...)

Eeehm, ja, det var Dag 1 det, bara 5 dagar kvar att gå igenom :banghead:
Men det här med att det var Mirtai som drog upp misstankarna om Lilltess-röstningen tycker jag faktiskt är lite intressant! Det gör nog att jag för tillfället väger mer åt bollen__ än FiaM... Men nu måste jag till stallet, fortsättning följer ikväll någon gång...!

Blää. Jag känner mig förvirrad. Skall dessutom iväg på föreläsning ikväll och vet inte om jag är tillbaka innan DL. :( Har försökt bena ut lite utifrån röstningarna men vet inte om jag blev något klokare.

Gabby_Ossi vs FiaM

DL1: FiaM lägger andra rösten på Lilltess vid 20.09. Det fanns andra som hade 2 röster redan och som ond hade det varit lätt att lägga dit en tredje röst tänker jag. Istället röstar hon på Lilltess som då bara hade en röst, eftersom hon funderar om LenaH är något på spåren. Gabby_Ossi röstar sist av alla, på Mirtai. Mirtai hade inga tidigare röster och vi vet att hon var ond. En lätt röst att lägga på en kollega?
Rösten på Mirtai sticker ut mer tycker jag. Lilltess hade 4 röster då, mammas 2 och G_O själv 2. Något slags försök av de 2 att ge varandra alibi?

DL2: FiaM röstar igen efter LenaH på BSF. Får även själv en röst från BSF. G_O röstar på Klara. Jag och Klara röstar på Lobelia som åker. Kan rösten på Klara var ett sätt att försöka rädda kollegan Lobelia?

DL3: G_O röstar först tidigt på BSF men kommer in senare och ändrar röst till Snurrfian, lägger då andra rösten på Snurrfian. FiaM lägger dagens sista röst, också den på Snurris. Den sista rösten, då var det i princip redan färdigt eftersom Snurrfian hade 5 röster före detta. Såg G_O varthän det barkade och röstade därför på Snurris? Visste G_O att Snurris var Scar? Inte helt säkert att de som var i lyan hade listat ut det, även om cirkus teori pekade på att de isåfall visste. Ändrades rösten för alibi? Så att det inte skulle bli så misstänkt om hon hållit kvar rösten på G_O?

DL4: Lägger FiaM fjärde rösten på Koppen och G_O femte. Det var rätt tydligt att koppen skulle åka. Mirtai röstade sist på koppen.

DL:5 G_O lägger andra rösten på Mirtai. FiaM lägger sista rösten på Mirtai och för upp Mirtai till lika röster med FiaM – ser inte FiaMs röst som jättemisstänkt där eftersom de flesta röstar för att rädda sig själv i det läget så var det ju inget konstigt att hon la rösten där. Det hade nog vem som helst gjort. Mirtai följer min röst på FiaM, och före det röstar G_O på Mirtai. Ett slags sätt att misstänkliggöra mig från lyans håll och försöka få G_O att verka god? Ett högt spel, men vi har ju sett tidigare att lyan kan göra saker man inte tror.

DL6: Röstar vi alla på Blacksmithfarm. G_O kunde ha lagt en röst på mig som redan hade en röst, eller någon annan, men den rösten hade ju inte gett något eftersom hon var sist att rösta. Om G_O är i lyan och då hade facit att Bsf var god så var det knappast svårt att välja att lägga rösten där. En god ut, dessutom en pumba som lyan nog ville undvika att äta! LenaH käkas, och hon hade luftat lite misstankar mot mig efter DL6. Valde lyan att äta henne för att kasta mer misstankar mot mig?

Kollade precis upp och föreläsningen är 2,5h och börjar 18.30 så jag hinner inte in före DL. :banghead: Kan möjligtvis hinna kika i pausen, för det verkar vara en fikapaus men jag vågar inte vänta med att lägga min röst då jag ska åka alldeles strax.

Jag har röstat på G_O tidigare och när jag jämfört G_O med FiaM idag så blir jag mer övertygad om att det inte är FiaM som är den kvarvarande ondingen. Jag blev lite misstänkt mot henne då jag trodde att hon och LenaH var tvillingar pga den lika röststatistiken men sedan fick vi ju veta att så inte var fallet och samtidigt så insåg jag att det nog var lite för tydligt spelat för tvillingar kanske. Vet inte riktigt hur man spelar som tvilling men har iom det släppt misstankarna mot henne eftersom det var det jag baserade dem på. Det gör att jag tror att G_O är ondingen som är kvar. Dels pga att jag håller med FiaM att det inte kommit så mycket egna tankar och teorier utan mest svar på frågor från G_O, förutom idag då men nu är det väl snarare ett måste om hon ska fortsätta spela god. Sedan pga att LenaH luftade lite misstankar mot mig och sedan käkades hon, var det för att rikta mer misstankar mot mig? Idag skriver ju G_O att hon lutar mer mot mig också. Röstningen i DL3, och rösten på Mirtai i första DL, samt rösten på Klara i DL2 när hyenan Lobelia hade 2 röster. Ett försök att rädda Lobelia?
Jag hoppas verkligen att jag har rätt nu, men när jag väger de mot varandra så har jag mer mot G_O än mot FiaM. Jag tror att FiaM är god och att det antingen är slumpen som gjorde rösterna lika med LenaHs eller att hon helt enkelt tyckte att LenaH verkade vettig och chansade på att "lita" på henne. Dessutom finns det mer tankar och teorier från FiaM. Och jag har misstänkt och röstat på G_O 2 gånger tidigare.
Slutsats..
bollen__ röstar på Gabby_Ossi

I fall jag inte hinner in efter dagens hopplektion så röstar jag med nu. Hinner jag in igen och det har dykt upp något nytt så går det ju alltid att ändra...
Trots den perfekta röstlistan så är det något med Gabby som skaver så
FiaM röstar på Gabby_Ossi

Dag 2
Börjar med lite allmän klagan över att ha förlorat både ängel och siare, men det kommer ju från alla håll :p
Klara fortsätter nämner att hon skall kolla närmare på FiaM eftersom hon tyckte hennes kommentar om surikaterna var lite skum dagen innan. (Jag tycker inget i detta säger något av värde)
Lobelia fortsätter på spåret med rösterna på Lilltess, citerar Mirtais inlägg där Mirtai säger att hon skall kolla närmare på de 3 sista rösterna, men Lobelia säger att det borde vara tredje (Bsf) eller fjärde (Klara) rösten som är mest misstänkt, och lägger även in mig. (Är det här en dubbelbluff från lyan för att få Bsf och Klara misstänkta men skydda ulvkollegan FiaM utan att kopplas ihop för mycket själva? Eller varför väljer Lobelia att undanta FiaM när ulvkollegan Mirtai tar med henne bland de misstänkta?)
FiaM fortsätter sedan (#242) med att dra upp hur många ulvar vi kan förvänta oss, en diskussion som Lobelia hänger på. Sedan (#258) kommenterar hon även ett inlägg av Sedna med lite tankar om röstningen på Lilltess och käket av Mammas men utan att egentligen ta ställning till någon själv (Inte mycket att teoria om där).
Bsf analyserar röstningen på Lilltess och kommer fram till att FiaM är mest misstänkt utifrån röstordningen (#261). Hon lägger sedan första rösten på FiaM med samma motivering (#270).
FiaM gör ett inlägg när hon nämner cirkus, mig och Klara (#276) och då att hon skall hålla ögonen på cirkus och Klara men inte ser något misstänkt med mig för tillfället. (Upptakt för en ulv att kasta misstankar på två goda?)
bollen__ har nu också gjort ett par inlägg utan så mycket substans. Även hon kommenterar Sednas inlägg (#274) på liknade sätt som FiaM. (Så det hjälper alltså inte mig att skilja på dem).
Koppen kommer med sin konstiga kommentar (#285) att hon sätter bollen__, Bsf och Klara åt det goda hållet utan att ge någon anledning. (Ett sätt att försöka godförklara kollegan bollen genom att klumpa ihop henne med två andra goda? Eller ett misstag från en ulv som redan vet vilka som är goda och därför inte behöver någon motivering? Eller bara Koppen som är konstig?)
bollen__ ifrågasätter även hon (#303) cirkus kommentar om Mammas/Scar/lyan som varit på tapeten, och fortsätter att diskutera detta i flera inlägg framåt.
Mirtai lägger andra rösten (#306) på FiaM med hänsvisning till röstningen på Lilltess, säger dock att hon misstänker även Bsf lika mycket. I detta läget har även cirkus en röst från kollegan Koppen. (Det här tycker jag är lite konstigt om nu FiaM skulle sitta i lyan. Varför styra röstningen mot sin kollega när hon lika gärna kunde ha vänt den mot Bsf? Eller är det så att lyan bestämt sig för att offra FiaM för att få alibi?)
bollen__ lägger andra rösten (#337) på Lobelia efter Klara med motivering att hon försagt sig när hon använt "vi" om hyenorna som Sedna tidigare uppmärksammat. (Det är ju den här rösten bl.a. som fått bollen__ i stort sett godförklarad. Hon var direkt bidragande till att Lobelia åkte ut här. Nu vet vi ju att Lobelia förmodligen hade försagt sig. Det som jag kanske tycker är lite konstigt är att bollen__ själv inte kommenterar detta förrän efter att Sedna reagerat och Klara även lagt en röst på Lobelia, trots att felsägningen kommer i ett inlägg som är svar till bollen__. Hade kollegan bollen__ hoppats att ingen annan skulle märka det? Fick Lobelia kanske lite hjärnsläpp och trodde att hon satt och pratade med kollegan bollen__ i lyatråden, och därav försade sig med "vi"? Är detta alltså en felsägning som inte bara avslöjar Lobelia utan även bollen__? Lobelia och bollen__ kanske insåg sitt misstag redan innan Sednas kommentar, så när Klaras röst kom trodde de kanske att flera skulle inse samma sak. De trodde inte att de skulle kunna rädda kvar Lobelia utan att själva bli misstänkta och därför lät de bollen__ lägga en tidig röst på Lobelia för att ge henne ett bättre utgångsläge? Sedna väljer dock sedan att inte rösta på Lobelia utan röstar på Snurrfian. Nu såhär i efterhand måste jag erkänna att jag faktiskt missat hela grejen med Lobelias felsägning, så noggrant läste jag tråden i början :banghead: . När man vet facit känns det ju uppenbart och konstigt att inte fler hängde på! Så kanske trodde bollen__ att när det väl kommit fram skulle alla vara med och lyncha Lobelia?)
FiaM nämner Bsf och Mirtai som sina mest misstänkta (#341) pga att de röstat på henne med svaga teorier, men även cirkus pga kommentar om Klara. Hon lägger sedan andra rösten (#370) på Bsf efter LenaH med motivering att hon haft henne misstänkt och eventuellt kan rädda sig själv. I detta läget har hon själv 2 röster liksom Lobelia och Klara. Förutom Bsf har även cirkus, Sedna och Snurrfian en röst var. (Det här har i efterhand dragits upp som lite skumt beteende av FiaM. Om hon vill rädda sig själv, varför inte lägga röst på någon som redan har två röster? Fia har förklarat detta med att hon inte ville rösta på någon som hon inte misstänkt innan ifall de skulle ha en viktigare roll än henne, hon hoppades istället på lottning mellan de med 2 röster. Jag kan till viss del förstå detta, speciellt som hon redan varit med och röstat ut Lilltess. Hade hon varit bybo hade jag inte tyckt det var så konstigt. Men nu är hon ju kvar och det betyder att om hon är god är hon antingen Välsignad eller Borgmästare, och det är ju ganska viktiga roller. Sannolikheten borde ju ände vara större att den hon röstar ut istället för sig själv är antingen ulv eller mindre viktig än att den är mer viktig... Men hon hade kanske inte så mycket tid på sig att fundera igenom detta ordentligt. Eller så var det en kupp från lyan från början att offra FiaM för att ge andra alibi, och därför försökte FiaM inte rädda sig själv, hon visste att även Lobelia skulle rösta på henne. Men om lyan ville göra ett offer, varför inte då offra Lobelia istället som redan var misstänkt i och med sin felsägning?)
Lobelia lägger tredje rösten på FiaM (#374), panikröst precis på DL så lite svag motivering. Detta tar upp FiaM till ensam med 3 (synliga) röster. (Detta var det som fick FiaM i stort sett godförklarad. Varför skulle Lobelia till synes offra kollegan FiaM när hon skulle kunna rösta ut goda Bsf eller Klara istället? Jag har dock redan nämnt möjligheten att det varit ett planerat drag från lyan, för att få Lobelia godförklarad, men som sedan slog tillbaka och godförklarade FiaM istället när Lobelia åkte ut. Just nu tycker jag dock detta scenario är mindre troligt än scenariot med bollen__ och Lobelia i lyan)

Gaaah, jag kommer ju aldrig hinna gå igenom alla dagar. Dag två ser jag dock som ganska viktig eftersom det var i den röstningen som både bollen__ och FiaM blev godförklarade. Fortfarande väger FiaM som god hos mig och bollen__ som ond, men jag har en till sak jag vill hinna kolla innan jag bestämmer mig :nailbiting:

Okej, nu blev jag förvirrad igen :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

När hyenorna försökte käka Simba var både jag och FiaM uppe som misstänkta. LenaH och bollen__ är ganska allmänt godförklarade. OM bollen__ nu är ond, varför valde inte ulvarna att käka LenaH som var mest godförklarad? Det har ju varit lite deras mönster, eftersom de vet att det inte finns något beskydd.

Dock verkar misstankarna mot FiaM mest varit uppdragna av Mirtai och bollen__, de kanske insåg att de inte skulle lyckas få FiaM lynchad och därför försökte käka henne? Eller trodde de av någon anledning att LenaH var antingen Simba eller Pumba och därför valde bort henne och tog den som var näst mest godförklarad?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve