Dag 2
Börjar med lite allmän klagan över att ha förlorat både ängel och siare, men det kommer ju från alla håll
Klara fortsätter nämner att hon skall kolla närmare på
FiaM eftersom hon tyckte hennes kommentar om surikaterna var lite skum dagen innan. (
Jag tycker inget i detta säger något av värde)
Lobelia fortsätter på spåret med rösterna på
Lilltess, citerar
Mirtais inlägg där
Mirtai säger att hon skall kolla närmare på de 3 sista rösterna, men
Lobelia säger att det borde vara tredje (
Bsf) eller fjärde (
Klara) rösten som är mest misstänkt, och lägger även in mig. (
Är det här en dubbelbluff från lyan för att få Bsf och Klara misstänkta men skydda ulvkollegan FiaM utan att kopplas ihop för mycket själva? Eller varför väljer Lobelia att undanta FiaM när ulvkollegan Mirtai tar med henne bland de misstänkta?)
FiaM fortsätter sedan (#242) med att dra upp hur många ulvar vi kan förvänta oss, en diskussion som
Lobelia hänger på. Sedan (#258) kommenterar hon även ett inlägg av
Sedna med lite tankar om röstningen på
Lilltess och käket av
Mammas men utan att egentligen ta ställning till någon själv (
Inte mycket att teoria om där).
Bsf analyserar röstningen på
Lilltess och kommer fram till att
FiaM är mest misstänkt utifrån röstordningen (#261). Hon lägger sedan första rösten på
FiaM med samma motivering (#270).
FiaM gör ett inlägg när hon nämner
cirkus, mig och
Klara (#276) och då att hon skall hålla ögonen på
cirkus och
Klara men inte ser något misstänkt med mig för tillfället. (
Upptakt för en ulv att kasta misstankar på två goda?)
bollen__ har nu också gjort ett par inlägg utan så mycket substans. Även hon kommenterar
Sednas inlägg (#274) på liknade sätt som
FiaM. (
Så det hjälper alltså inte mig att skilja på dem).
Koppen kommer med sin konstiga kommentar (#285) att hon sätter
bollen__,
Bsf och
Klara åt det goda hållet utan att ge någon anledning. (
Ett sätt att försöka godförklara kollegan bollen genom att klumpa ihop henne med två andra goda? Eller ett misstag från en ulv som redan vet vilka som är goda och därför inte behöver någon motivering? Eller bara Koppen som är konstig?)
bollen__ ifrågasätter även hon (#303)
cirkus kommentar om
Mammas/Scar/lyan som varit på tapeten, och fortsätter att diskutera detta i flera inlägg framåt.
Mirtai lägger andra rösten (#306) på
FiaM med hänsvisning till röstningen på
Lilltess, säger dock att hon misstänker även
Bsf lika mycket. I detta läget har även
cirkus en röst från kollegan
Koppen. (
Det här tycker jag är lite konstigt om nu FiaM skulle sitta i lyan. Varför styra röstningen mot sin kollega när hon lika gärna kunde ha vänt den mot Bsf? Eller är det så att lyan bestämt sig för att offra FiaM för att få alibi?)
bollen__ lägger andra rösten (#337) på
Lobelia efter
Klara med motivering att hon försagt sig när hon använt "vi" om hyenorna som
Sedna tidigare uppmärksammat. (
Det är ju den här rösten bl.a. som fått bollen__ i stort sett godförklarad. Hon var direkt bidragande till att Lobelia åkte ut här. Nu vet vi ju att Lobelia förmodligen hade försagt sig. Det som jag kanske tycker är lite konstigt är att bollen__ själv inte kommenterar detta förrän efter att Sedna reagerat och Klara även lagt en röst på Lobelia, trots att felsägningen kommer i ett inlägg som är svar till bollen__. Hade kollegan bollen__ hoppats att ingen annan skulle märka det? Fick Lobelia kanske lite hjärnsläpp och trodde att hon satt och pratade med kollegan bollen__ i lyatråden, och därav försade sig med "vi"? Är detta alltså en felsägning som inte bara avslöjar Lobelia utan även bollen__? Lobelia och bollen__ kanske insåg sitt misstag redan innan Sednas kommentar, så när Klaras röst kom trodde de kanske att flera skulle inse samma sak. De trodde inte att de skulle kunna rädda kvar Lobelia utan att själva bli misstänkta och därför lät de bollen__ lägga en tidig röst på Lobelia för att ge henne ett bättre utgångsläge? Sedna väljer dock sedan att inte rösta på Lobelia utan röstar på Snurrfian. Nu såhär i efterhand måste jag erkänna att jag faktiskt missat hela grejen med Lobelias felsägning, så noggrant läste jag tråden i början . När man vet facit känns det ju uppenbart och konstigt att inte fler hängde på! Så kanske trodde bollen__ att när det väl kommit fram skulle alla vara med och lyncha Lobelia?)
FiaM nämner
Bsf och
Mirtai som sina mest misstänkta (#341) pga att de röstat på henne med svaga teorier, men även
cirkus pga kommentar om
Klara. Hon lägger sedan andra rösten (#370) på
Bsf efter
LenaH med motivering att hon haft henne misstänkt och eventuellt kan rädda sig själv. I detta läget har hon själv 2 röster liksom
Lobelia och
Klara. Förutom
Bsf har även
cirkus,
Sedna och
Snurrfian en röst var. (
Det här har i efterhand dragits upp som lite skumt beteende av FiaM. Om hon vill rädda sig själv, varför inte lägga röst på någon som redan har två röster? Fia har förklarat detta med att hon inte ville rösta på någon som hon inte misstänkt innan ifall de skulle ha en viktigare roll än henne, hon hoppades istället på lottning mellan de med 2 röster. Jag kan till viss del förstå detta, speciellt som hon redan varit med och röstat ut Lilltess. Hade hon varit bybo hade jag inte tyckt det var så konstigt. Men nu är hon ju kvar och det betyder att om hon är god är hon antingen Välsignad eller Borgmästare, och det är ju ganska viktiga roller. Sannolikheten borde ju ände vara större att den hon röstar ut istället för sig själv är antingen ulv eller mindre viktig än att den är mer viktig... Men hon hade kanske inte så mycket tid på sig att fundera igenom detta ordentligt. Eller så var det en kupp från lyan från början att offra FiaM för att ge andra alibi, och därför försökte FiaM inte rädda sig själv, hon visste att även Lobelia skulle rösta på henne. Men om lyan ville göra ett offer, varför inte då offra Lobelia istället som redan var misstänkt i och med sin felsägning?)
Lobelia lägger tredje rösten på
FiaM (#374), panikröst precis på DL så lite svag motivering. Detta tar upp
FiaM till ensam med 3 (synliga) röster. (
Detta var det som fick FiaM i stort sett godförklarad. Varför skulle Lobelia till synes offra kollegan FiaM när hon skulle kunna rösta ut goda Bsf eller Klara istället? Jag har dock redan nämnt möjligheten att det varit ett planerat drag från lyan, för att få Lobelia godförklarad, men som sedan slog tillbaka och godförklarade FiaM istället när Lobelia åkte ut. Just nu tycker jag dock detta scenario är mindre troligt än scenariot med bollen__ och Lobelia i lyan)
Gaaah, jag kommer ju aldrig hinna gå igenom alla dagar. Dag två ser jag dock som ganska viktig eftersom det var i den röstningen som både bollen__ och FiaM blev godförklarade. Fortfarande väger FiaM som god hos mig och bollen__ som ond, men jag har en till sak jag vill hinna kolla innan jag bestämmer mig