The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
vad tror du om min teori för valet dag tre? verkar det logiskt?

Se mitt tillägg det beror helt på hur onda feen tänker och det beror på vem det är och vem den tror är ulvar vad som händer i leken.

Det går liksom inte att säga generellt vilken ordning det är bäst att ta paketen det beror ju helt på vad som händer.

T.ex går det att argumentera för att det är bäst att använda skyddet natt 1 eftersom ulvarna då sannolikt har sämst koll på feen och därför är risken större att dem råkar äta den då.

@glömmerallt

När vi nu rett ut bikten (jag har aldrig spelat med bikt förr) så har jag Målbålgetingsfrågan kvar. Jag tycker det är högst suspekt att när jag pekar ut den för Lena som hjälper mig att förklara det för dig så ger du henne kred för det och använder det till att visa på att hon är god. När jag påpekar detta faktum så nedvärderar du utpekandet och menar att ulvarna kanske planerat det. Rollen du lagt på mig är dessutom Ond fe och den onda fen kan knappast veta vad lyan planerat.

Kan du belysa hur du tänker?

Du har nog missförstått lite.

Det var i resonemanget om ängeln som @LenaH fick plus och du minus. När det gäller målbålgetingattacken så får ni båda två plus.

Passar ju inte alls in i vad som hänt tycker jag, vad skulle hon haft för intresse av att bikta sig? Det borde ju varit någon som var misstänkt.
Se mitt tillägg det beror helt på hur onda feen tänker och det beror på vem det är och vem den tror är ulvar vad som händer i leken.

Det går liksom inte att säga generellt vilken ordning det är bäst att ta paketen det beror ju helt på vad som händer.

T.ex går det att argumentera för att det är bäst att använda skyddet natt 1 eftersom ulvarna då sannolikt har sämst koll på feen och därför är risken större att dem råkar äta den då.
I min bok så skulle det vara logiskt ffa om en bikt skett samma dygn eller nästkommande dygn, kanske för att förhindra att en misstänkt person kan bli utröstad?

Lobelia röstar på Klara

Klaras uttalanden om att en bara en ond skulle vilja ha ut en skicklig spelare som Q skaver ordentlig, Röstningshistorik i ulvspelen visar att både onda och goda röstar på både skickliga och dåliga spelare även tidigt i första DL.

När GA tog sig tid att pedagogiskt förklara vad han menade så greppade jag också och ser inte bikten som helt oförklarlig. Bland alla oförklarliga lösningar varför Cirkus inte röstade på Klara är den den minst omöjliga. Hintarna var på tok för fina för mig att se själv dock.

Vi är nu åtta kvar, varav troligtvis tre är onda, två ulvar och den onda fen.

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Klara
4. Lobelia
5. Mirtai
6. fio/LenaH
7. quarter4ever
8. Lilltess/Hjartagna

Jag tror att Hjartagna är ulv, som sitter i lyan och gottar sig åt att ni nappat på hennes bete att jag skulle vara siad. Vem som sitter där tillsammans med henne är jag lite mer osäker på. Men det lutar åt att det är bollen__. Hon har hållit sig lite på sin kant och inte teoriat riktigt så som vi såg av henne i förra leken där hon var god. Alternativet är Mirtai som bidrar med väldigt lite eget. Den som inte är ulv tror jag kan vara spelledaren.

Lobelia röstar på Klara

Klaras uttalanden om att en bara en ond skulle vilja ha ut en skicklig spelare som Q skaver ordentlig, Röstningshistorik i ulvspelen visar att både onda och goda röstar på både skickliga och dåliga spelare även tidigt i första DL.

När GA tog sig tid att pedagogiskt förklara vad han menade så greppade jag också och ser inte bikten som helt oförklarlig. Bland alla oförklarliga lösningar varför Cirkus inte röstade på Klara är den den minst omöjliga. Hintarna var på tok för fina för mig att se själv dock.

Jag trodde att vi hade rett ut att det inte var så jag menade. Det var cirkus som menade det. :banghead:

Äsch, jag läser och läser och läser och inte blir jag klokare... :banghead:

Å ena sidan vill jag syna @Klara men å andra sidan är det förödande att rösta ut en god nu.

Jag har heller inte bestämt mig för vem av @glömmerallt och @Lobelia som är god om nu inte båda kan vara det. :arghh:

Vi är nu åtta kvar, varav troligtvis tre är onda, två ulvar och den onda fen.

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Klara
4. Lobelia
5. Mirtai
6. fio/LenaH
7. quarter4ever
8. Lilltess/Hjartagna

Jag tror att Hjartagna är ulv, som sitter i lyan och gottar sig åt att ni nappat på hennes bete att jag skulle vara siad. Vem som sitter där tillsammans med henne är jag lite mer osäker på. Men det lutar åt att det är bollen__. Hon har hållit sig lite på sin kant och inte teoriat riktigt så som vi såg av henne i förra leken där hon var god. Alternativet är Mirtai som bidrar med väldigt lite eget. Den som inte är ulv tror jag kan vara spelledaren.
Siad? Biktad menar du väl?

Nu hänger jag inte alls med Q utveckla hur du menar?
jag tänkte att om bikten kom den dagen cirkus lynchades, för att förhindra att hon skulle misstänkliggöra någon som kände sig hotad så är det ganska logiskt att en trollning från onda fen (som kan vara lyhörd) går mot att skydda samma person mot att bli röstad på av någon nästkommande dag? Men det är kanske ganska långsökt?

Rött
Jag var trött och ville göra det tydligt att jag var misstänksam mot dig ifall jag skulle ryka inatt. Jag har ju tidigare haft dig åt det goda hållet och därför ville jag inte att det skulle bli någon tvekan om att jag ändrat mig.

Blått
Jag har fått ihop alla pusselbitar nu tror jag :), inatt var jag lite mer osäker på vilken roll som var vems. De goda alltså jag är fortfarande mycket velig om vem av dig och bollen jag tror är ond fee.[ /QUOTE ]

Men varför blir det så konstigt när jag citerar står ju att lobelia skrivit det jag skrivit och typ tvärtom :confused:

Det har hängt med en avslutnings-tag för mycket, eller en starttagg för lite (beroende på om du delade citatet eller ville ha kvar det helt?

Jag satte i mellanrum i det ena för att visa :)

Å ena sidan vill jag syna @Klara men å andra sidan är det förödande att rösta ut en god nu.

Jag har heller inte bestämt mig för vem av @glömmerallt och @Lobelia som är god om nu inte båda kan vara det. :arghh:

Om du är säkrare på någon annan än klara lyssnar jag gärna.

Jag troddedu förövrigt hade lite koll på min roll? det skrev du väl förut?

Jag följer GAs intuition för nu, vi kanske till och med kan reda ut det för nu. Om Klara verkligen är ulv så får GA pluspoäng från mig.

Jag söker fortfarande en del svar från henne, jag upplever en hel del av vad hon gjort som suspekt.

jag är ungefär lika ambivalent i mina känslor kring de två:down::idea:
Det värsta scenariot i min paranoida hjärna är att de är onda båda två och bara iscensatt sitt bråk och misstänkliggörandet av varandra- för nu verkar de ju vara överrens helt plötsligt?
Och att Mirtai helt plötsligt räknas in som någon GA rådfrågar om vem som bör röstas på idag?:confused:
Didn´t see that coming......

Jag väljer att rösta på den jag är mest säker på är ond. Om det inte händer saker som gör att det verkar gå åt någon av de andra jag håller som misstänkta, då kan jag tänka mig att ändra.

Jag tror att Hjartagna sitter i lyan och hittar på att jag skulle ha biktat mig (nu höll jag på att skriva siad igen...) för att få er att rösta ut en god.

Klara röstar på Hjartagna.

jag tänkte att om bikten kom den dagen cirkus lynchades, för att förhindra att hon skulle misstänkliggöra någon som kände sig hotad så är det ganska logiskt att en trollning från onda fen (som kan vara lyhörd) går mot att skydda samma person mot att bli röstad på av någon nästkommande dag? Men det är kanske ganska långsökt?
Då vill det väl till att spelledaren vet vilken ulv som biktat sig? Annars blir det ju svårt för den att träffa rätt. Den måste ju också veta att en ulv biktat sig? Eller? Der känns lite långsökt men kan säkert vara möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar