The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag är ungefär lika ambivalent i mina känslor kring de två:down::idea:
Det värsta scenariot i min paranoida hjärna är att de är onda båda två och bara iscensatt sitt bråk och misstänkliggörandet av varandra- för nu verkar de ju vara överrens helt plötsligt?
Och att Mirtai helt plötsligt räknas in som någon GA rådfrågar om vem som bör röstas på idag?:confused:
Didn´t see that coming......
Ja du och jag är de enda jag är säker på och jag misstänker att du känner likadant?

DL 5
19:42 glömmerallt röstar på Klara
20:20 Mirtai röstar på Klara
20:56 Lobelia röstar på Klara
21:05 Klara röstar på Hjartagna

Klara: 3
Hjartagna: 1

jag är ungefär lika ambivalent i mina känslor kring de två:down::idea:
Det värsta scenariot i min paranoida hjärna är att de är onda båda två och bara iscensatt sitt bråk och misstänkliggörandet av varandra- för nu verkar de ju vara överrens helt plötsligt?
Och att Mirtai helt plötsligt räknas in som någon GA rådfrågar om vem som bör röstas på idag?:confused:
Didn´t see that coming......
Du att jag tvekade att rösta på BSF berodde på att jag funderade på om du var ond trots allt och skattade åt oss från lyan, läste rollistan 15 gånger ;)

jag tänkte att om bikten kom den dagen cirkus lynchades, för att förhindra att hon skulle misstänkliggöra någon som kände sig hotad så är det ganska logiskt att en trollning från onda fen (som kan vara lyhörd) går mot att skydda samma person mot att bli röstad på av någon nästkommande dag? Men det är kanske ganska långsökt?

Nej det är fullt möjligt. Kanske t.om troligt OM spioninfion säger som biktat sig det är jag tveksam till?

Det som gjorde mig förrvirrad var att du citerade när jag svarade att jag inte trodde att hjartagna biktat sig för att det inte passade med händelserna

Jag har inte så mycket tid då jag inte är hemma. Ser att ni skriver att jag inte teorier som vanligt men jag hinner mest bara läsa.
Tänker rösta nu så jag inte missar.

Jag tror att Hjartagna sitter i lyan och därför kom hon med den här tanken att Klara skulle ha biktat sig, för att misstänkliggöra henne. Tror att cirkus varit tydligare inom gränsen för vad man får om det varit Klara, så jag tror Hjartagna såg chansen när Cirkus inte la rösten där.

Bollen__ röstar på Hjartagna

Du att jag tvekade att rösta på BSF berodde på att jag funderade på om du var ond trots allt och skattade åt oss från lyan, läste rollistan 15 gånger ;)
det har jag överhuvudtaget inte ens reflekerat över i sammanhanget?
Vad kom det ifrån?
Hur skulle en ond kunna fått det resultatet i en lynch??
skitskumt ju....O_o

jag tänkte att om bikten kom den dagen cirkus lynchades, för att förhindra att hon skulle misstänkliggöra någon som kände sig hotad så är det ganska logiskt att en trollning från onda fen (som kan vara lyhörd) går mot att skydda samma person mot att bli röstad på av någon nästkommande dag? Men det är kanske ganska långsökt?
Om bikten var på Klara så kom den innan onsdag runt 22 om jag minns rätt. och hjärtat talar om den ett dygn senare.

Om du är säkrare på någon annan än klara lyssnar jag gärna.

Jag troddedu förövrigt hade lite koll på min roll? det skrev du väl förut?
Ja, men jag insåg att det finns två möjligheter. Antingen är de den ena eller den andra. :p

Och jag är bara säker på mig själv och q4e. :arghh:

Men - Jag har spanat på @Klara både som Lena1 och 2, dels tycker jag att fokuseringen på de som röstat på q4e i DL1 var enkelspårig och jag tyckte hon försökte glida undan det, dels är det ju den förbannade cirkuslynchen...

På något sätt kommer jag tillbaka till - varför röstade inte cirkus på Klara???

LenaH röstar på Klara och håller tummarna för att jag inte är ute och cyklar.

Är jag det så är det GA och @Hjartagna som sitter på styret.

Vi är nu åtta kvar, varav troligtvis tre är onda, två ulvar och den onda fen.

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Klara
4. Lobelia
5. Mirtai
6. fio/LenaH
7. quarter4ever
8. Lilltess/Hjartagna

Jag tror att Hjartagna är ulv, som sitter i lyan och gottar sig åt att ni nappat på hennes bete att jag skulle vara siad. Vem som sitter där tillsammans med henne är jag lite mer osäker på. Men det lutar åt att det är bollen__. Hon har hållit sig lite på sin kant och inte teoriat riktigt så som vi såg av henne i förra leken där hon var god. Alternativet är Mirtai som bidrar med väldigt lite eget. Den som inte är ulv tror jag kan vara spelledaren.

Om @Hjartagna är ulv så tror isåfall inte alls på att det var hon som var biktat utan istället bsf eller bollen och tror isåfall totalt sett på @LenaH s teori om @Mirtai som mastermind. Med bollen som ond fee.

@Lobelia hur fungerar det pusslet för dig?

Jag får ingen rätsida på alla on och kanske. Den enda jag är säker på är god är Q och jag tror fortfarande att Klara är ulv. Både beroende på hur hon spelat, men främst för att jag tror att hon biktat sig. Cirkus kan mycket väl ha valt att knappt nämna Klara för att inte gå över gränsen. Att hon inte röstade på Klara i lynchen när Hon åkte tycker jag är svar nog tillsammans med tidigare hintar om att det skett en bikt.

Hjartagna röstar på Klara

Tillägg skulle klara var god så tror jag definitivt att lobelia också är det! så ni inte får för er att rösta ut henne imorgon om jag dels har fel om klara och sedan rycker inatt. Så det inte blir några missförstånd på den punkten!

DL 5
19:42 glömmerallt röstar på Klara
20:20 Mirtai röstar på Klara
20:56 Lobelia röstar på Klara
21:05 Klara röstar på Hjartagna
21:09 bollen_ röstar på Hjartagna
21:12 LenaH röstar på Klara
21:14 Hjartagna röstar på Klara

Klara: 5
Hjartagna: 2

Om @Hjartagna är ulv så tror isåfall inte alls på att det var hon som var biktat utan istället bsf eller bollen och tror isåfall totalt sett på @LenaH s teori om @Mirtai som mastermind. Med bollen som ond fee.

Nej, jag tror inte heller att det är Hjartagna som biktat sig. Jag tror att det var BSF. Hon hade ögon på sig redan från början, jag tycker att hon passar in i mallen.

Varför skulle jag ha biktat mig? Det var ju rätt uppenbart att Q röstade på mig för att hon själv skulle bli misstänkt. Det fanns ju ingen hotbild mot mig?

Jag velar idag!
Det är många om och men och å ena sidan eller å andra sidan

Jag väljer att rösta på en person jag tidigare hållit för spelledare, vilket gav en del intressant reaktioner.
Jag kan vara lurad, och i så fall vet jag vart mina blickar riktas:cautious:
Men jag tror att GA hittade en hint från cirkus i den konversation med bollen__ som jag tog upp här ovanför.
jag tror att bollen__ kan ha biktat sig för cirkus och därför:
quarter4ever röstar på bollen__

Jag är mycket skeptisk till att cirkus biktat Klara, det är för otydligt för mig, men jag har svårt att förklara agerandet annars.

Jag tror inte någon ond kommer med idén om bikt, risken att det slår tillbaks på dem själva är för stor.

Bsf kan mycket väl vara biktad (har inte tid att kolla om hintar) Cirkus har skrivit om henne åtminstone.

Bollen måste jag se vidare på, det enda jag ar som gott på henne är DL 1 röstningen, vad säger du om den förresten?

Ja, men jag insåg att det finns två möjligheter. Antingen är de den ena eller den andra. :p

Och jag är bara säker på mig själv och q4e. :arghh:

Men - Jag har spanat på @Klara både som Lena1 och 2, dels tycker jag att fokuseringen på de som röstat på q4e i DL1 var enkelspårig och jag tyckte hon försökte glida undan det, dels är det ju den förbannade cirkuslynchen...

På något sätt kommer jag tillbaka till - varför röstade inte cirkus på Klara???

LenaH röstar på Klara och håller tummarna för att jag inte är ute och cyklar.

Är jag det så är det GA och @Hjartagna som sitter på styret.

Vad tror du om mitt andra pussel lena?

Jag har för övrigt bytt till bolllen.

(jag börjar också bli mycket tveksam till om en ond @Klara skulle teoria och lägga ner så mycket energi på att resonera om andra istället för att försöka försvara sig/ge upp)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar