The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag reagerade på konversationen med bollen__ som cirkus har här ovan, bollen__ är en av mina misstänkta sedan ett par dagar tillbaka. Men är osäker där på om jag blivit lurad till att tro att hon är ond av en förslagen lya, eller om det är så därav att jag vacklat så i mina omdömen om henne

Jag kan rösta på bollen också, tror hon är ond också

Har du tid att vara inne en liten stund till?

Jag vill inte att de goda ska splittra upp sina röster speciellt med risken att en inte räknas :nailbiting: nu kan du ju vara ond förstås:cool: om jag har fel om klara...

Eller också gör jag som lobelia vill och röstar på henne:confused:

Jag vill inte att de goda ska splittra upp sina röster speciellt med risken att en inte räknas :nailbiting: nu kan du ju vara ond förstås:cool: om jag har fel om klara...

Är inne till och från resten av kvällen om inget händer

Om vi ska spalta upp hur onda fens troliga användning av förmågorna ser ut så tror jag så här:
1:a dagen spioninfo
2:sia
3: trollning
4/5 beskydd mot käk förhäxning osäkert där vilket som väljs

Men du @quarter4ever det här skulle ju kunna vara en hint att det är bollen som biktat sig? snygghint isåfall.

Vad tror @Klara om det? (oavsett din roll utgår ju du från att det inte är du därför vill jag veta vad du tror)

Nog för att det kan vara det, men det är en väl dold hint i så fall. Det där med "tvåa på bollen" är ju ett rätt utbrett skämt i lekarna sedan bollen kom med och började spela. Däremot är ju även jag misstänksam mot bollen då jag inte tycker att hennes teorieande stämmer överrens med hur hon teoriar som god.

Hur menar du med det första du skriver? Får inte riktigt ihop det!

Ja jag har ju länge trott att klara eller hjartagna är ond. Antingen eller liksom. Att hon isåfall är ond fee så tänker jag att hon isåfall kanske fått spioninfo om att bikt skett? och då kanske försöker få oss att tro att någon hon tror är god är biktad?(om hon är ond fee hon kan ju ha annan info som tyder på det)

Fast jag tror mer på bybo som fått spionrad.

Jag har haft gäster sedan tidigt imorse och knappt ens hunnit snabbläsa vad som hänt.

Har ni inget liv som sitter hör en fin solig lördag och skriver spaltmeter?

Ja jag har ju länge trott att klara eller hjartagna är ond. Antingen eller liksom. Att hon isåfall är ond fee så tänker jag att hon isåfall kanske fått spioninfo om att bikt skett? och då kanske försöker få oss att tro att någon hon tror är god är biktad?(om hon är ond fee hon kan ju ha annan info som tyder på det)

Fast jag tror mer på bybo som fått spionrad.

Ah, lite det jag skrev om innan idag. Möjligheten att det är Hjartagna som är ond och lurar oss att tro att Klara biktat sig.

Måste försöka bena ut vad som egentligen har hänt. Men jag är väldigt sugen att rösta på Klara enligt tidigare teorier om att hon biktat sig för Cirkus.

Om vi ska spalta upp hur onda fens troliga användning av förmågorna ser ut så tror jag så här:
1:a dagen spioninfo
2:sia
3: trollning
4/5 beskydd mot käk förhäxning osäkert där vilket som väljs

Alltså jag skulle ha valt sådär dag1-2 men en orutinerad spelare kan mycket väl ha valt sian först. Dels för att spioninfo kan vara svårt att tolka om särskilt en inte är van vid det och dels för att de kan tänkas tycka att sian är "starkast".

Skydd av käk lär väl användas när onda feen känner att det finns risk att bli käkad. Är risken liten hela tiden så tror jag det används sist.

Jag har ju knappt gjort annat sen jag kom in idag(plus diskuterat mina misstankar mot dig) än att tala om varför jag tror hon biktat sig

Du har ju sälv verkat se att en bikt verkar ha skett så vi kan väl hoppa över den biten?

Sen lyfte du själv fram att cirkus undrade varför hon var mer misstänkt än klara(supertydligt med tanke på rollbeskrivningen, tydligare hade ju varit regelbrott)

Klara var misstänkt(och skulle alltså haft en anledning till att bikta sig)

Cirkus röstade inte på klara trots att det kunde räddat cirkus och eftersom hon hade en viktig roll borde hon velat räda sig själv.

Okej, jag har hittat inläggen du syftar på, men supertydligt kan jag inte hålla med om och jag håller knappast med om att det vore regelbrott att vara tydligare. Jag missade det trots att jag kopierade inlägget och funderade om det kunde vara en hint, jag ser nu vad du sett.

Om Cirkus verkligen hintade är jag fortfarande osäker på men tidsaspekten stämmer perfekt.

Vi är väl kvitt nu. Målbålgetingarna behövde vi skriva dig på näsan om för att du skulle fatta :)

Jag har haft gäster sedan tidigt imorse och knappt ens hunnit snabbläsa vad som hänt.

Har ni inget liv som sitter hör en fin solig lördag och skriver spaltmeter?
man kan ha telefonen med sig ute och ha koll skriva lite snabbt om man så tycker och ändå njuta av solen:cool:
Värre är det när man står med telefonen mellan stekningen av lördagsköttet , skala potatisen, göra såsen, och samtidigt texta iväg i leken, tur middagen blev ok idag kan jag säga!:eek:

Alltså jag skulle ha valt sådär dag1-2 men en orutinerad spelare kan mycket väl ha valt sian först. Dels för att spioninfo kan vara svårt att tolka om särskilt en inte är van vid det och dels för att de kan tänkas tycka att sian är "starkast".

Skydd av käk lär väl användas när onda feen känner att det finns risk att bli käkad. Är risken liten hela tiden så tror jag det används sist.

Tillägg

förhäxningen är ju mycket starkare än den här feevarianten av trollnig så jagtror förhäxningen gennerellt används först om vi ska gå efter teorin starkast hyss först dock kan ju onda feen vilja spara den för att den är bra att ha kvar?

vad tror du om min teori för valet dag tre? verkar det logiskt?

@glömmerallt

När vi nu rett ut bikten (jag har aldrig spelat med bikt förr) så har jag Målbålgetingsfrågan kvar. Jag tycker det är högst suspekt att när jag pekar ut den för Lena som hjälper mig att förklara det för dig så ger du henne kred för det och använder det till att visa på att hon är god. När jag påpekar detta faktum så nedvärderar du utpekandet och menar att ulvarna kanske planerat det. Rollen du lagt på mig är dessutom Ond fe och den onda fen kan knappast veta vad lyan planerat.

Kan du belysa hur du tänker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar