The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hur tänker du att det skulle hjälpa?

Tänk lite på att den enda utom du som trodde att @cirkus död skulle hjälpa oss var cirkus själv. Alltså borde hon tyckt det varit tydlig och @Klara är tydligt enligt mig. Gå gärna tillbaka och läs det igen den röstningen, det hjälpte mig när jag gjorde.
Det skulle exempelvis vara guld nu, hade cirkus skrivit ett inläg på några rader om att hon finner Klara en aning suspekt men inget direkt att ta på så hade vi haft något att gå på. Det är jag säker på att cirkus kunnat räkna ut. Hon kunde ju rimligen inte veta på förhand hur det skulle gå i lynchen. Och hade hon skrivit något alls om Klara efter lynchen innan resultatet hade vi knappast dividerat alls här.

Ser du inte nyttan nu GA?

Och varför har Cirkus knappt nämnt klara?

Det är svårt att nämna någon alls när du är död det är nämligen inte tillåtet det heller;) varför hon inte gjorde det efter bikten(vi vet ju inte när den skedde men jag räknar från inlägget när cirkus tror den skett) mer än det lilla hon gjorde har jag ju redan förklarat. Det är smartast taktiskt om en följer reglerna.

Innan bikten skulle ju inte cirkus ha mer anledning att nämna bikten än någon annan.

Att du tycker jagverkade säker betyder inte att jag var det, det har jag nog dock börjat bli nu pga uteslutnings metoden. Jag har inte hittat något som talar mot du, klara och bollen är de onda. Ju mer jag läser både nya och gamla inlägg och funderar kring dem desto tydligare blir det.

Alltså jag är tämligen säker på att du är ond men jag känner mig mer säker på @Klara och @bollen__ därför vill jag rösta ut klara idag (mest säker där) och sedan bollen men om det står mellan dig och någon jag tror är god röstar jag givetvis på dig.
Rött - förvisso inte, men du brukar tala om att du är osäker när du är det, det gjorde du inte här, tvärt om.
Blått Vad är det för skillnad på uteslutningsmetoden sist där du inte hade någon god roll kvar åt mig och den nuvarande?

Det skulle exempelvis vara guld nu, hade cirkus skrivit ett inläg på några rader om att hon finner Klara en aning suspekt men inget direkt att ta på så hade vi haft något att gå på. Det är jag säker på att cirkus kunnat räkna ut. Hon kunde ju rimligen inte veta på förhand hur det skulle gå i lynchen. Och hade hon skrivit något alls om Klara efter lynchen innan resultatet hade vi knappast dividerat alls här.

Ser du inte nyttan nu GA?

Jag är ju tämligen säker så som läget ser ut nu, så jag skulle inte ha någon nytta av det. Med tanke på hur Q skrev i röstningen så tror jag cirkus trodde Q skulle snappa upp det snabbt, Q är duktig på att förstå sådant och det vet cirkus. (hon har ju pladdrat hela leken om hur duktig Q är :D) och jag tror hon utgick från att vi skulle lita på q kring det iom att Q är godförklarad.

däremot håller jag med om detta, det är lite konstigt faktiskt?

Ett tillägg till klara inlägget innan är att Hjartagna och Klara verkar vara på kollisionskurs . Hjartagna blixtar till med sitt inlägg om att en ulv kunde biktat sig till cirkus
Och något i det hela får mig att tro att det faktiskt är så att Hjartagna fått en spionrad till sig som säger att det har skett en bikt

min fetning tycker jag är ett ganska fint påpekande att bikt skett men att det inte går att säga vem som biktat sig
Men jag funderar då på om det kan vara @Hjartagna själv som har biktat sig?
Eller kommer det i fel ordning, orkar inte gå tillbaka nu.

Samtidigt förklarar det inte varför cirkus inte röstade på @Klara ...:banghead:

[QUOTE="glömmerallt, post: 16942046, member: 14207"]Att du tycker jagverkade säker betyder inte att jag var det, det har jag nog dock börjat bli nu pga uteslutnings metoden. Jag har inte hittat något som talar mot du, klara och bollen är de onda. Ju mer jag läser både nya och gamla inlägg och funderar kring dem desto tydligare blir det.

Alltså jag är tämligen säker på att du är ond men jag känner mig mer säker på @Klara och @bollen__ därför vill jag rösta ut klara idag (mest säker där) och sedan bollen men om det står mellan dig och någon jag tror är god röstar jag givetvis på dig.
Rött - förvisso inte, men du brukar tala om att du är osäker när du är det, det gjorde du inte här, tvärt om.
Blått Vad är det för skillnad på uteslutningsmetoden sist där du inte hade någon god roll kvar åt mig och den nuvarande?
[/QUOTE]

Rött
Jag var trött och ville göra det tydligt att jag var misstänksam mot dig ifall jag skulle ryka inatt. Jag har ju tidigare haft dig åt det goda hållet och därför ville jag inte att det skulle bli någon tvekan om att jag ändrat mig.

Blått
Jag har fått ihop alla pusselbitar nu tror jag :), inatt var jag lite mer osäker på vilken roll som var vems. De goda alltså jag är fortfarande mycket velig om vem av dig och bollen jag tror är ond fee.

Tillägg: såg att det blivit fel med citaet Jag har skrivvit det citerade som ser ut att vara från lobelia och sedan har hon skrivit den delen jag nu kursiverade och jag det sista

Senast ändrad:
Nåja jag kan lika gärna rösta nu

glömmerallt röstar på Klara pga att jag tror hon bikta sig till cirkus plus mina tidigare teorier mot klara. citerar mitt tidigare röstinlägg om ni går tillbaka till det hittar ni citaten av klara jag kommenterar.

Dom här inläggen av klara skaver en hel del. Om en spontant blir misstansam mot de som röstat på en god så borde hon reagerat först på rösterna mot koppen tycker jag koppen åkte ut och var bevisligen god medan vi fick resonera oss fram till Qs roll därför märkligt med kommmentaren att hon inte kommit till klara

glömmerallt röstar på klara

Rött
Jag var trött och ville göra det tydligt att jag var misstänksam mot dig ifall jag skulle ryka inatt. Jag har ju tidigare haft dig åt det goda hållet och därför ville jag inte att det skulle bli någon tvekan om att jag ändrat mig.

Blått
Jag har fått ihop alla pusselbitar nu tror jag :), inatt var jag lite mer osäker på vilken roll som var vems. De goda alltså jag är fortfarande mycket velig om vem av dig och bollen jag tror är ond fee.[/QUOTE]

Men varför blir det så konstigt när jag citerar står ju att lobelia skrivit det jag skrivit och typ tvärtom :confused:

Se mina teorier till min röst dag 3 plus min motivering strax här ovan till någon mest troligtvis klara biktat sig till cirkus.

Dessutom så tror jag att jag kan placera ut de goda rollerna på respektive deltagare om du, jag, lena, mirtai och hjartagna är goda.

Här är dag 3s motivering

Ja, jag kan bara se ett alternativ till att det blev som det blev nu när LL förtydligat om vilka tider som gäller för olika roller. Det gör ju att jag blir ytterligare misstänksam mot de som röstade på Q.

Så långt i min analys som till rösterna på koppen har jag inte kommit. Jag spann bara vidare på det jag skrev om i mitt röstinlägg. Självklart är det intressant att titta på vilka som röstade på koppen. Jag har aldrig sagt något annat. Bara att jag inte kommit dit än.

Ok, så här tänker jag. Rösterna på q4, speciellt Lobelia och bsf (glömmerallts ändring på slutet har jag inte lyckats placera riktigt, men det kan ju gälla den också) tycker jag känns lite misstänkta på grund av att om Lobelia och/eller bsf sitter i lyan vet dom att q med stor sannolikhet är god redan innan röstningen. Q är för lyan en farlig motståndare. När så q spelar så pass skumt (avsiktligt eller inte) ser dom chansen att få ut en vass motståndare.

När det gäller rösterna på koppen så är dom väldigt enkla, ja. Jag tror att glömmerallt har en poäng i att en ond koppen inte borde lagt en sådan röst som hon gjorde. Å andra sidan har jag aldrig lyckats bli klok på koppens spel tidigare. Nu vet vi ju att koppen var god, frågan är var det placerar dom som röstade på koppen.

Jag får sova på saken. Godnatt.

Dom här inläggen av klara skaver en hel del. Om en spontant blir misstansam mot de som röstat på en god så borde hon reagerat först på rösterna mot koppen tycker jag koppen åkte ut och var bevisligen god medan vi fick resonera oss fram till Qs roll därför märkligt med kommmentaren att hon inte kommit till klara

glömmerallt röstar på klara

Du misstänker alltså klara för att hon inte reagerat på rösterna på Koppen samt att hon troligtvis biktat sig.

Och våra funderingar kring varför Cirkus inte på något vis givit ett ena litet tecken på att hon tagit emot en bikt slår du bort totalt..

Tja det talar för sig själv, för mig ser det ut som du försöker få ner en triangel i ett fyrkantigt hål.

Jag har också kikat lite på cirkus. Om jag förstått det rätt hade bikten natt-dl? Ungefär en timma innan hon skrev det inlägget där hon tror att någon biktats:

Jag tror inte det. I så fall hade rollen varit mer som ett vittne där bägges identitet är avslöjat för varann.

jag kan tänka mig att bikten redan har skett om det var någon av ulvarna som kände sig lite hotad så är det i allafall en som inte kommer kunna rösta på den eller misstänkliggöra den.

Skriver hon följande inlägg till mig:

Att lyan gör si eller så är aldrig skrivet i sten.
Jag har suttit i lyan där alla röstade på samma goda spelare i första lynch - så jag tycker du gör klokt i att inte räkna bort några alternativ.

Som en kommentar på det här inlägget som jag skrev:

Nej, jag tror inte på allvar att både du och bsf sitter i lyan. Det vore högst osannolikt. Jag utesluter dock inte möjligheten. Jag tror att en av er kan tänkas göra det. Men jag vet inte vem. Eller så är ni båda goda. Det alternativet finns ju också.

Varför skulle hon uppmuntra mig att fortsätta tro på något om hon visste att jag visste svaret på min teori? Jag tror att cirkus trodde att jag var god och var något på spåret och att hon ville uppmuntra mig att inte släppa den tanken.

Här är dag 3s motivering

Du misstänker alltså klara för att hon inte reagerat på rösterna på Koppen samt att hon troligtvis biktat sig.

Och våra funderingar kring varför Cirkus inte på något vis givit ett ena litet tecken på att hon tagit emot en bikt slår du bort totalt..

Tja det talar för sig själv, för mig ser det ut som du försöker få ner en triangel i ett fyrkantigt hål.

Jag tycker @cirkus gett flera tecken. Att du inte ser det likadant har jag förstått.

Sedan tror jag GA lanserade idén att den onda feen skulle trixat och förbjudit Cirkus att rösta på klara. Jag ser det som mer rimligt, men nu när GA tror jag är ond för att jag inte försvarat Klara (hur jag nu gjort det genom att mer tro på feens trix än bikt) och pekar på att det handlar om bikten så blir jag tveksam. Jag måste ju se det rimliga i att Cirkus biktat Klara för att llägga det till mina misstankar.
jag har en känsla av att det där trixandet / trollandet eller vad du nu avser inte har blivit gjort redan då?
Det handöar om de två första speldygnen( har jag för mig iaf?) och då är jag rätt säker på att det är spioninfo och sia som gjorts av onda fen, allt annat verkar inte logiskt

Ok
kör en granskning av Klara först och främst:
Hon anser att alla som röstar på mig i DL1 borde vara misstänkta ulvar ( och hamnar i klinch med Lobelia om det som sedan håller i sig under leken)
Bsf var ulv så där hade hon rätt, Lobelia vet vi ännu inte, GA hoppade hon över lite först men tycker sedan att Ok hon kan med vara skum hon med
"Ja, alltså, jag var ju redan lite fundersam kring Lobelia och bsf innan. Jag blev inte mindre fundersam i och med resultatet av lynchen. Glömmerallt är svårplacerad, men visst , hon kan vara skum hon också."
Jag röstar två ggr om på Klara, första gången var det för att göra en copycat på en dåligt förtäckt BOP-teori från fio (jag tyckte det borde verka vääääldigt misstänkt)
Andra ändringen tillbaka var för att rösten på koppen hade jag ett särskilt syfte med, och som även gav ett önskat resultat- hon röstade på mig;), sedan ändrade jag tillbaka till Klara för att koppen helst inte skulle åka, för min uppfattning var av henne som god iaf.
hon kommer in i leken första dl med denna kommentaren som jag noterade som skum då och inte har glömt bort
"Ordningen återställd. Hemma, nyduschad (@LenaH ;) ) och har en liten stund över för leken. Så, vem är skum? Vem ska man rösta på?:p"
det känns en anings konstigt att ställa en fråga så på andra lekdagen , en första dag innan dl1 kan jag köpa det för då är det lite mer flams etc etc. Detta var anledningen till att jag höll ögonen på Klara samt att hon faktiskt skriver att jag borde sitta i lyan enl tidigare sätt att spela, nåväl det var inget jag drog några växlar på, jag gick ju faktiskt in för att VARA skum och misstänkt, och hade bestämt mig för att inte hålla det mot någon i första DL-det man kan fundera över nu är om det är en ond som inte vill vara med i en förmodad lynch mot mig? :idea:

I första dl väljer hon ut Lobelia att rösta på enl sin teori att alla som röstat på mig borde vara onda samtidigt som hon håller koppen för skum för dennes röst på EmmaN (som vi nu vet var försvararen) hmmm

"Klara röstar på Lobelia eftersom jag tror att hon såg en chans att rösta ut en farlig Quarter4ever genom att vara snabb att nappa på hennes förvirrande inlägg om fördelningen." frågan är varför hon valde Lobelia i det läget och inte bsf? det kräver lite tankar faktiskt:idea:

sedan drar det igång mellan Lobelia och Klara då de (som det verkar) är på kant med varandra

Jag får ibland uppfattningen av klara som god och ibland som en ond som utgår från facit för att skriva lite lagom tillrättalagda inlägg...
jag blir inte riktigt klok på Klara.

Du har fel angående när jag skrev den där kommentaren. Den skrev jag innan första röstningen. Och det är en kommentar jag använt mig av, på ett skämtsamt sätt, några gånger tidigare i lekar. Som god. Det var någon annan igår som använde det där i en teori mot mig, men det säger absolut inget om min roll.

Ordningen återställd. Hemma, nyduschad (@LenaH ;) ) och har en liten stund över för leken. Så, vem är skum? Vem ska man rösta på?:p

Det här är inte nämnt heller Lena2 var tidigare fundersam över varför lena1 käkades och jag tror en av möjligheterna kan vara att lena1 var misstänksam mot klara vilket lena2 två nämner här.

Fast shit, nu slog mig just en tanke och gaah!

LenaH ändrar röst till Klara

för att Lena1 hade misstankar mot Klara efter DL1 där Klara ville fokusera på de som röstat på q4e istället för dem som röstat på Koppen och när hon blev ifrågasatt så var hon mest lite undanglidande och jag upplever Klara som lite mer rakt på som god.

Puh!

Jag tycker alltså det här är en av många småskaer som talar för att klara biktat sig

Du har fel angående när jag skrev den där kommentaren. Den skrev jag innan första röstningen. Och det är en kommentar jag använt mig av, på ett skämtsamt sätt, några gånger tidigare i lekar. Som god. Det var någon annan igår som använde det där i en teori mot mig, men det säger absolut inget om min roll.
Det där håller jag med om, det är trist när en skojkommentar blir underlag för en teori.
Vi får helt enkelt hålla vår duschredovisning i OT-färg i fortsättningen. ;)

jag har en känsla av att det där trixandet / trollandet eller vad du nu avser inte har blivit gjort redan då?
Det handöar om de två första speldygnen( har jag för mig iaf?) och då är jag rätt säker på att det är spioninfo och sia som gjorts av onda fen, allt annat verkar inte logiskt
Du har rätt här, jag har mer reflekterat över att det kan ha gjorts. Jag stryker den möjligheten, den verkar för långsökt.

På det hela taget verkar Klara mindre misstänkt nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar