The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. glömmerallt - Jag har alltid svårt att tyda glömmerallt. En erfaren spelare som lätt kan lura mig. Hon vänder och vrider på resonemang, men det kan hon göra som god eller ond. Jag har i tidigare lekar yppat att jag aldrig lyckas knipa glömmerallt som ulv baserat på vad hon gör själv, utan det krävs andras misstag för att jag ska hitta något att misstänka ga för. I den här leken vill jag nog ändå ha glömmerallt åt det goda hållet, men jag är ändå vaksam. Det som just nu talar mest för att glömmerallt skulle eventuellt kunna ha behåring är att hon inte blivit käkad. Sitter hon i lyan eller tror lyan att hon har en ond roll? Vad har dom i så fall sett? Glömmerallt är tveksam mot mig pga att jag inte snabbt hoppade på tåget och ville granska rösterna på koppen i första dl. Koppen är en spelare som jag har väldigt lätt att haka upp mig på och tyvärr såg jag inte snabbt nog sambandet som glömmerallt tog upp om koppens röst. Jag har inte den erfarenheten av lekarna helt enkelt som glömmerallt har.

2. bollen__ - började bra med sitt teoriande och ifrågasättande, det tyder på att bollen__ har en god roll. Men sedan kom hon av sig. Det kan ju vara saker utanför leken som ställer till det, men jag håller ett vakande öga på bollen__.

3. Klara - jag själv

4. Lobelia - Är väldigt svårt att sätta fingret på. Vissa stunder teoriar hon på ett sätt som gör att jag vill sätta henne som god, andra stunder tvivlar jag. Lobelia och jag har haft väldigt motsatta åsikter om saker hela leken. Jag tänker inte gå in på det igen, det känns rätt uttjatat. Det gör att jag naturligtvis blir fundersam över Lobelias agenda.

5. Mirtai - Har jag haft svårt att greppa i den här leken. Röstade på mig i lynchen där cirkus åkte med en hemskt svag motivering för att ha kommit så här långt in i leken. Hur jag försvarar mig som god är hemskt olika beroende på vilka misstankar som riktas mot mig, hur mycket tid jag har osv. Den dagen misstankarna började komma mot mig var i torsdags då jag hade väldigt lite tid till leken, lite oplanerat. Så mitt försvar tycker jag inte har något att säga om min roll. Frågan är på vilken sida Mirtai sitter. BSF röstar på Mirtai i torsdags. Funderar på om det är en alibiröst? Samtidigt har Mirtai gjort andra saker, jag tänker på det jag tog upp en annan dag om kopplingen G_O - fio - Mirtai som gör att jag nog ändå lutar över åt att Mirtai är en förvirrad god.

6. fio/LenaH2 - LenaHs sätt att följa q4s röst i den röstningen när cirkus åkte indikerar för mig att hon har en god roll. Hon hade precis kommit tillbaka in i leken och hade kanske inte hunnit sätta sig in i det som hänt sedan hon åkte ut i sin första roll. Hon verkar också vara med och vända och vrida på saker på ett sätt som gör att jag tror att hon har en god roll. Uttalanden som hon har gjort indikerar en specifik god roll i mitt pussel.

7. quarter4ever - Baserat på det som hände vid första dl, samt att hon visat sig uppfylla andra förmågor hos en specifik god roll håller jag Q för god.

8. Lilltess/Hjartagna2 - Är ute och snurrar i sina teorier kring att jag skulle ha biktat mig för cirkus. Om jag hade varit ulv och gjort det, då borde ju cirkus ha försökt framföra det på något sätt? Någon har sannolikt biktat sig baserat på det citat av cirkus som hon plockade fram igår, men skulle det vara jag? Då har cirkus hanterat den informationen på ett väldigt konstigt sätt. Cirkus är en vass spelare och borde kunna fått fram den informationen utan att bryta mot reglerna i så fall. Då är frågan vart jag ska placera Hjartagna? Jag tror att hon sitter i lyan och försöker vända cirkus roll emot en god baserat på att cirkus av någon anledning inte ändrade sin röst till mig.

LenaH(2) tycker jag ha teoriat på ett sätt som gör att jag vågar hålla henne åt det goda hållet.
Q vågar jag hålla som god efter första DL.
Glömmerallt kan lura mig totalt så som hon gjorde i förra leken. Men jag tycker att hon teoriar och för leken framåt, kan hon nog göra som ond också men troligare att hon är god. Neutral mot god kan man säga.
Mirtai misstänkte jag tidigare men när Bsf visade sig vara ulv så tvivlar jag på mina tankar. Mirtai har haft dåligt med tid och det gör det svårt att placera henne.
Klara den teori jag trott på mot Klara var att hon biktat sig mot cirkus. Det har väl varit mer men jag har inte tyckt att de passat in i mina tankar, det gör isåfall bikten. Men jag kan också hålla med Klara att Cirkus nog hade skrivit det man fick inom gränsen av vad man får. Det gör att jag är osäker på Klara.
Hjartagna (2) är jag också osäker på hon kom ju med funderingar om utifall Klara biktat sig, jag tänker att antingen har hon fått spionrad om det och tycker att Klara passar in eller så kan hon vara ulv som också tycker att Klara passade in. Eller ond fe som fått spioninfo? Eller ingen info och ändå god. Eller ond. Det är väl egentligen det som gör mig osäker på henne.
Lobelia har jag haft som god i min bok då hon stuckit ut en del, tycker att det verkar vågat att göra det som ulv även om ulvar naturligtvis kan göra det. Kommer med ett teoriinlägg mot GA nu på morgonen, ulv som försöker sprida misstankar eller en god som är något på spåren?

Vad har du för tankar efter det sista som hänt? vilka är dina misstänkta och varför?

Min misstänkta är fortfarande Klara och Bollen främst

Sedan velar jag lite mellan LenaH och Lobelia men sätter i dagsläget Lobelia över lenaH på misstankelistan.

Sedan är jag som vanligt livrädd för dig men någon gång måste jag ju faktiskt bestämma mig för att inte ha dig överst på listan och tror idag får bli den gången ;)

Klara - Som flera påpekar är det inte omöjligt att Klara biktade sig för Cirkus.

Bollen - Inte så mycket teorier vilket är vanligt för en ond Bollen. Hon syns mycket men teoriar lite. Dessutom är jag fortfarande skeptisk runt hennes och BSF sätt att teoria runt mig. Det var lite för lätta teorier att haka på.

LenaH - Jag har egentligen inte så mycket att sätta upp som konkreta misstankar mest en känsla som ju lika gärna kan komma sig av att Lena är en farlig spelare som jag lärt mig att inte lita på :p Men lite mer konkret så tycker jag att velandet runt Cirkus-lynchen både talar till hennes fördel och nackdel. Nackdel såklart eftersom hon trots allt röstade ut Cirkus men fördel eftersom en ond Lena troligen inte skulle vela så ;)

Lobelia - Går ganska hårt åt Klara vilket talar till hennes fördel. Samtidigt så känns det som att det inte finns så mycket att ta på vad gäller hennes teoriande och jag upplever också att en hel del bygger på att hon väljer att tolka det som skrivs på ett mindre fördelaktigt sätt. Hon har gjort samma sak mot mig.

De eventuellt goda då...

Mirtai - det är jag

Q 4 - den enda som känns nästan garanterat god :p

Glömmerallt - tycker att hon känns vettig i sina åsikter

Hjartagna - Borde inte ha tagit upp det här med en ev bikt om hon är ond

Jag kan ha missat något eftersom jag inte hade ordentligt med tid att läsa ikapp igår men har ni diskuterat scenariot att Klara är god och Hjartagna ond och att hon hittat på att Klara skulle ha biktat sig för att skapa misstankar mot en god?

Jag kan ha missat något eftersom jag inte hade ordentligt med tid att läsa ikapp igår men har ni diskuterat scenariot att Klara är god och Hjartagna ond och att hon hittat på att Klara skulle ha biktat sig för att skapa misstankar mot en god?
Men skriv inte sådär för det är ju just vad jag tänker!! :arghh:

Sitter och grunnar över Lobelia
I detta inlägget känns det som om hon hintar tydligt att den onda fen är hon själv som en som syns och därför borde bli upptäckt.
"Som som ond fe känns det som hon skulle varit ett hopplöst fall, för att göra nytta eller bli upptäckt av något lag behöver man synas."
Ja det är i min bok precis vad en ond de skulle kunna göra kanske för att de ska veta vilken ängeln ska skydda? Samt att jag ser ett fint utpekande av LenaH som också gagnar den onda sidan
Tror du på fullt allvar att en ond fe dragit upp det här? Och uppmärksammat de goda på att ängeln bör skydda Q en natt till för att säkra den sista sian?

Det var som sagt inte första gången jag tog upp det heller. Kanske Lena insett det så småningom men det var hon som ansåg att ängeln inte behövde skydda Q längre.
I detta tänker jag att det kan vara ett klassiskt sätt för en ond utanför lyan faktiskt. Presentera en teori och se om
någon snabbt röstar på den man teoriat om för att sedan följa efter med en röst på samma för att visa sig för lyan?
En sak som rimligen borde tala till min fördel är röstningen DL1, nog för att ulvar kan rösta lite hur som men att lägga röst 1 och röst 3 på samma goda person i DL1 hör inte till vanligheterna. Möjligt jo visst men så vätst misstänkt är det inte i mina ögon.
Här är jag frågande till varför hon vill att vi ska rösta på henne? Som jag ser det är det ett lika desperat försök att rädda sig själv som hon tycker GA gör.
Skulle Lobelia trots allt vara god ja då är det så att GA är i toppen på onda listan. Få se nu 8 kvar det kan stå 5-3 eller 4-4 om det ändå är tre ulvar kvar :nailbiting:
I övrigt vill jag rekommendera er att rösta på mig eller GA, GA för att jag tror att hon är ond och chansar vilt för att vända ett underläge och mig för att det finns goda möjligheter för goda att vinna även om jag åker.

Läser du på läppar? I så fall får vi passa oss ;)

Det finns andra i leken som är rätt haj på att läsa på läppar. :sneaky: Jag är dessutom rätt bra på teckenspråk. :p

OT förlorade hörseln på ett öra för snart 4 år sedan , jag har haft en hörselnedsättning sedan jag föddes ( tyvärr inte på samma öra, det ndra örat hade jag halv hörsel på-det är det jag har kvar)

Nu vet jag ju inte vad som orsakat att du förlorat hörseln, men har det diskuterats CI? (Implantat alltså)

Det finns andra i leken som är rätt haj på att läsa på läppar. :sneaky: Jag är dessutom rätt bra på teckenspråk. :p

Nu vet jag ju inte vad som orsakat att du förlorat hörseln, men har det diskuterats CI? (Implantat alltså)

Så bra, kan du det via nätet också för det har jag inte lyckats lära mig:p
Teckenspråk kan jag inte mer än abc typ

Svår halsinfektion som sedan satte sig i öronen blåste bort trumhinnan, fick en ny inopererad,men i princip 0% hörsel på det örat, hör via hörselbenet dock. Låg på sjukhus och var riktigt dålig, så pass att jag fick morfin en vecka
Nej inget implantat har diskuterats, har hörapparater men är dålig på att använda dem.

tillbaka till leken nu håller på med ett inlägg:)

Sitter och läser vad som har avhandlats under natten och försöker få till dom sista bitarna i mitt pussel. Dom passar inte riktigt. :banghead:

Jag tror att Hjartagna sitter i lyan och såg en chans att få mig högst misstänkt genom att peka på att jag skulle ha biktat mig för cirkus. Men jag är övertygad om att cirkus skulle ha klarat av att föra fram mer misstankar mot mig i så fall, inom ramen för vad som är tillåtet enligt reglerna.

Men vem mer har hon i så fall sällskap av? Jag har tre kandidater just nu till se sista två (troligen två, enligt tidiga uträkningar i tråden) Lobelia, som jag ju varit i konflikt med genom hela leken. bollen__ som jag inte lyckas placera alls och glömmerallt för att jag vet att hon kan lura mig till månen och tillbaka om hon vill. Eller kanske Mirtai, som jag inte tycker bidragit med mycket alls.

Jag får fortsätta fundera på det.

Så bra, kan du det via nätet också för det har jag inte lyckats lära mig:p
Teckenspråk kan jag inte mer än abc typ

Svår halsinfektion som sedan satte sig i öronen blåste bort trumhinnan, fick en ny inopererad,men i princip 0% hörsel på det örat, hör via hörselbenet dock. Låg på sjukhus och var riktigt dålig, så pass att jag fick morfin en vecka
Nej inget implantat har diskuterats, har hörapparater men är dålig på att använda dem.

tillbaka till leken nu håller på med ett inlägg:)

Eftersom jag jobbar ihop med döva och hörselskadade tycker jag sånt är rätt intressant. :p

Själv ska jag åka och klappa på min pålle lite nu. :up:

Sitter och grunnar över Lobelia
I detta inlägget känns det som om hon hintar tydligt att den onda fen är hon själv som en som syns och därför borde bli upptäckt.
Ja det är i min bok precis vad en ond de skulle kunna göra kanske för att de ska veta vilken ängeln ska skydda? Samt att jag ser ett fint utpekande av LenaH som också gagnar den onda sidan

I detta tänker jag att det kan vara ett klassiskt sätt för en ond utanför lyan faktiskt. Presentera en teori och se om
någon snabbt röstar på den man teoriat om för att sedan följa efter med en röst på samma för att visa sig för lyan?

Här är jag frågande till varför hon vill att vi ska rösta på henne? Som jag ser det är det ett lika desperat försök att rädda sig själv som hon tycker GA gör.
Skulle Lobelia trots allt vara god ja då är det så att GA är i toppen på onda listan. Få se nu 8 kvar det kan stå 5-3 eller 4-4 om det ändå är tre ulvar kvar :nailbiting:

Nu blir jag besviken på dig, jag trodde du var klipskare. Granska vad GA verkligen skriver, det som går att kolla upp och försök bortse från vad du tycker om saker i förväg. Du kan knäcka det bara du vill.

Ta exemplet som du säkert är väl bekant med .dagen du drabbades av störningar, de där målbålgetingarna, vi diskuterade det i lite kryptiska ordalag som du säkert minns och sedannrä Lena tyckte att du inte behövde skyddas så påtalade jag läget.

Den situationen godförklarar GA Lena för (och något som GA håller hemligt), när jag påtalar att det faktiskt var jag som uppmärksammade det och lena greppade och hjälpte mig att förklara, så ville nog ulvarna ha det så? Är det ens vettig att godförklara en person för något den inte gjort utan bara hakat på och bortförklara samma situation som att det nog gjordes för ulvarnas skull för den andra? Är det inte vettigt att åtminstone kolla upp det.

Tycker du att jag försvarat Klara, GA har nämligen det som motiv till att jag ska vara ond?

Sitter och läser vad som har avhandlats under natten och försöker få till dom sista bitarna i mitt pussel. Dom passar inte riktigt. :banghead:

Jag tror att Hjartagna sitter i lyan och såg en chans att få mig högst misstänkt genom att peka på att jag skulle ha biktat mig för cirkus. Men jag är övertygad om att cirkus skulle ha klarat av att föra fram mer misstankar mot mig i så fall, inom ramen för vad som är tillåtet enligt reglerna.

Men vem mer har hon i så fall sällskap av? Jag har tre kandidater just nu till se sista två (troligen två, enligt tidiga uträkningar i tråden) Lobelia, som jag ju varit i konflikt med genom hela leken. bollen__ som jag inte lyckas placera alls och glömmerallt för att jag vet att hon kan lura mig till månen och tillbaka om hon vill. Eller kanske Mirtai, som jag inte tycker bidragit med mycket alls.

Jag får fortsätta fundera på det.

Ett tips. Läs vad Glömmerallt skriver, hon menar på att jag tar dig i försvar och därför skulle vara ond fe ;)-

Tycker du det är en vettig teori att jag försvarat dig?

Nu blir jag besviken på dig, jag trodde du var klipskare. Granska vad GA verkligen skriver, det som går att kolla upp och försök bortse från vad du tycker om saker i förväg. Du kan knäcka det bara du vill.

Ta exemplet som du säkert är väl bekant med .dagen du drabbades av störningar, de där målbålgetingarna, vi diskuterade det i lite kryptiska ordalag som du säkert minns och sedannrä Lena tyckte att du inte behövde skyddas så påtalade jag läget.

Den situationen godförklarar GA Lena för (och något som GA håller hemligt), när jag påtalar att det faktiskt var jag som uppmärksammade det och lena greppade och hjälpte mig att förklara, så ville nog ulvarna ha det så? Är det ens vettig att godförklara en person för något den inte gjort utan bara hakat på och bortförklara samma situation som att det nog gjordes för ulvarnas skull för den andra? Är det inte vettigt att åtminstone kolla upp det.

Tycker du att jag försvarat Klara, GA har nämligen det som motiv till att jag ska vara ond?
Jag har nog den uppfatningen att du och Klara varit på kant med varandra genom spelet ja, men vet inte riktigt hur man ska tolka det
finns flera tänkbara scenarion.
Jag håller på och benar i det, ni är klart på varsin sida du och GA tycker jag,så det enda som känns lite osannolikt är att ni är två onda, inte heller särskilt troligt att ni är två goda ( men iaf ett tänkbart scenario)
Jag håller på och kollar i cirkus, dina, GAs bollen__s, Klaras och bsfs inlägg efter det ena och det andra, så får vi se vad jag kommer fram till, ibland ter sig saker klarare med lite eftertanke, än just i stunden....

Åt vilket håll håller du Klara?

jag kommer ihåg din kommentar om ev mardrömmar ja
Även den går att tolka på flera sätt dock, men det är noterat
Jag känner mig iaf säker på att du inte är Ängel (iom att du själv säger att du ville uppmärksamma den på att du tyckte jag kunde behöva skyddas igen) och sedan är du inte rävflickan, i övrigt är det stort frågetecken vad du är:idea:

jag kommer ihåg din kommentar om ev mardrömmar ja
Även den går att tolka på flera sätt dock, men det är noterat
Jag känner mig iaf säker på att du inte är Ängel (iom att du själv säger att du ville uppmärksamma den på att du tyckte jag kunde behöva skyddas igen) och sedan är du inte rävflickan, i övrigt är det stort frågetecken vad du är:idea:

Nu behöver du knäcka frågan om GAs har någon grund för sina teorier om mig och LenaH, och om de är rimliga, inte min eller Lenas roll ;), strunt i om jag är ond eller god till att börja med. Jag har citerat delar av det relevanta i mitt mastodontinlägg men allt får inte plats.

Nu menar jag inte att Lena skulle vara ond, bara att GAs teori haltar.

Japp, Eller rättare sagt jag har varit inne på att en av dem är onda. Verkar inte troligt att de är goda tillsammans.Blir för trångt bland de goda ( om du inte lurar mig totalt igen, det är förstås möjligt:p)

Sen är jag pga vad cirkus skrivit rätt säker på att någon har biktat sig och då verkar det rimligast med klara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar