Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
här GA
Var har jag försvarat Klara? Vi har varit i luven på varandra mest hela tiden. Med bollen har du däremot rätt, jag har hållit henne som svagt god och betonat att det endast beror på röstningen DL1.Jag funderar på en pussel lösning där bolllen__ skulle vara ulv och lobelia ond fee. Jag tycker nämligen lobelia har förvarat både klara och bollen inte tydligt så det blir uppenbart utan genom att hon teoriat mycket om dem och petat in små saker till deras fördel. Dessutom känns det som att hon var lite väl ivrig att förklara bort den här teorin om att klara(eller någon överhuvudtaget) skulle ha biktat sig för cirkus.
Ok, så här tänker jag. Rösterna på q4, speciellt Lobelia och bsf (glömmerallts ändring på slutet har jag inte lyckats placera riktigt, men det kan ju gälla den också) tycker jag känns lite misstänkta på grund av att om Lobelia och/eller bsf sitter i lyan vet dom att q med stor sannolikhet är god redan innan röstningen. Q är för lyan en farlig motståndare. När så q spelar så pass skumt (avsiktligt eller inte) ser dom chansen att få ut en vass motståndare.
När det gäller rösterna på koppen så är dom väldigt enkla, ja. Jag tror att glömmerallt har en poäng i att en ond koppen inte borde lagt en sådan röst som hon gjorde. Å andra sidan har jag aldrig lyckats bli klok på koppens spel tidigare. Nu vet vi ju att koppen var god, frågan är var det placerar dom som röstade på koppen.
Jag får sova på saken. Godnatt.
Du får gärna misstänka mig, det är inga problem, men inte brukar en lya spela så indiskret? Menar du på att du tror att lyan skulle lagt två så tidiga röster på Q? Hur tänker du här? Vad skulle de vinna på det?
Kan du förklara för mig varför Lyan skulle sikta in sig på just Q och inte exempelvis Cirkus? Det finns många duktiga spelare, hittills har jag aldrig suttit i en lya som inte föredrar om de goda lynchar sina egna så de slipper dra till sig misstankar.
Jag skrev och/eller. Det betyder antingen den ena eller båda. Varför just q? För att hon var först ut med att skriva något man kunde misstänka. Fanns ju inte mycket annat att hitta inför röstningen drog igång.
Att du misstänker att en av oss kan vara ulvar är inte så konstigt, jag nämnde båda för jag tyckte det verkade suspekt och undrar fortfarande hur du tänker när du menar att båda av oss kan vara ulvar? Varför skulle ulvar välja att sticka ut på det viset?
Nu förstår jag ännu mindre. Du är alltså misstänksam för att de som var tvungna att rösta tidigt alternativt valde det valde att rösta tidigt och då valde att rösta på den enda du själv ansåg sticka ut? Vem menar du att jag skulle röstat på i det läget?
Jag undrar fortfarande varför Q skulle vara en särskilt farlig spelare för ulvarna så farlig att ulvarna tar alla chanser att få ut henne och medvetet satsar på att rösta ut henne vid första DL? @cirkus uttryckte också samma tanke.
Jag återkommer senare, har inte tid med någon stor analys men kan inte hjälpa att jag hoppar högt av att se alla som följer Q.
Jag håller med om att lynchens resultat pekar med stor säkerhet mot en viss god roll, men den rollen har ingen extra information vad jag vet. Kan någon vänlig själ bekräfta att jag är läskunnig på den punkten?
Q kan mycket väl gissa rätt, men nu ser det ut som alla bara följer Q och inte tänker själv. Det är inte mycket att gå på för att peka ut en personen så att alla som hänger på verkligen har samma övertygelse känns otroligt.
Att bara strömrösta ger inte något bra ulvletande heller och gör det lätt för ulvarna att gömma sig.
Nu när jag gick tillbaka och läste så reagera jag också på likheterna i de här två inläggen/teorrierna. Cirkus kom 3 minuter efter så tveksamt om hon hunnit se klara. De röstar efter liknande teori men väljer olika personer. Vet inte vad jag ska tro om det riktigt men det känns lite konstigt och en smula skumt.
Jag reagerade också på det. Det är egentligen samma teori, bara de valde vars en av oss som röstade på Q. Jag riktigt hajade till när jag läste dem och har också kommenterat det tidigare. Motiveringen skaver, både för att det känns osannolikt att lyan reflekterar över vem de tycker är bra spelare och som de vill ha ut inför de första rösterna under DL1 och så vet jag inte om Q betraktas som en sån exceptionell spelare så att man skulle valt henne för en sådan manöver.
Mirtai - Tycker det är spännande med nya roller. Missade första röstningen och ber om ursäkt. Tycker inlägget:
Och det utifrån den roll Q antas ha för koppen ändå kommer att lynchas. Det är lite märkligt i mina ögon att tycka så. För mig är det så, det hände mycket på kort tid och Q verkade tro att koppen var god och därför inte borde lynchas. Sedan hade Q inte makten att ändra på att koppen åkte.
Ett annat replikskifte som jag reagerar på är:
det kom nog lite konstigt faktiskt, har klippt och klistrat en hel del ett tag nuQ varför citera mig där, jag har aldrig satt spionrollen på bollen_
Jag vet inte hur jag ska förklara min tanke så att du förstår. Eller om du helt enkelt väljer att missförstå mig. Q var först ut mef att skriva saker som folk reagerade på. I backspegeln troligen avsiktligt, men det verkar ju inte som att någon förstod det då. Min tanke är att som ond, som lägger märke till hennes skumma beteende känner att yes! En chans att få ut en spelare som kan vara en mycket svår motståndare att hantera (du skriver tex själv att du tycker att q är en bra spelare som är duktig på att analysera leken). Jag ser då att det är lätt för en ond att lägga sin röst där.
Detsamma hade gällt om det var tex cirkus, glömmerallt eller till och med du själv som var den som började bete sig konstigt. Det handlar om att man såg en chans och hoppade på den.
Om det i slutändan gör dig, bsf, er båda eller ingen av er till ulv vet jag inte. Det är en teori bland andra teorier. Som jag troligtvis hade lagt åt sidan om du inte hade hakat upp dig så på den.
Just nu lutar det ändå åt att jag är mer fundersam över bsf om någon av er skulle vara ulv baserat på att jag inte blir riktigt klok på vad hon ville med sina funderingar kring cirkus igår. Jag tror inte att cirkus skulle vara så tydlig i sina hintar så jag funderar på om bsf vill kasta misstankar på cirkus.
Nu är min fikarast slut så jag får återkomma med mer funderingar senare. Är kort om folk på jobbet så jag har mindre tid än vanligt att lägga på detta.
Det finns mängder av anledningar att rösta på en person som sticker ut i början. Den absolut främsta är att överhuvudtaget hitta en som går att teoria om, jag befann mig i just det läget när jag var tvungen att rösta. Att det kunde vara avsiktligt påtalade jag direkt när jag uppmärksammade inlägget och skrev det också. Faktum är att det var just det jag reagerade på att jag för min liv inte kunde begripa varför Q skrev på det viset och jag spekulerade i om Q ville bli misstänkt.
Och det är just därför jag reagerar, det finns massor av duktiga spelare, och du verkar peka ut Q som om inte exceptionell så typ elitspelaren och så uppfattar jag knappast Q, jag tycker hon är duktig men även jobbig då det tidvis fullkomligt sprutat inlägg med båda bra och dåliga teorier från henne. Det är tidskrävande att sortera och hinna läsa och reflektera över allt. Med så många funderingar och teorier så är man tvungen att peka rätt ibland också och träffsäkerheten har också ökat efter hand.
Problemet är också att man vill ha ut en duktig spelar på motståndarsidan oavsett om man är ulv eller god så jag ser mest rösterna i första DL som neutrala, det är i allmänhet först senare jag kan få ut något av det.
Och här är jag tveksam, tror du på allvar att lyan lagt 2 av de tre första lynchrösterna DL på samma person när man i allmänhet kan sitta lugnt och låta de goda göra jobbet, om nu inte någon ond gjort bort sig. Visst man kan alltid vända på det och säga att ulvarna gjort det för att de inte brukar göra det, men just här känns det så omotiverat och konstigt. Som jag skrev i tidigare så finner jag just denna biten som extra skum. Kan du motivera just den punkten, hur du tänker här? Jag har frågat innan och då avfärdade du frågan vad jag minns med att det bara var ett alternativen, men nu råkar det vara det för mig skummaste alternativet och jag undrar hur du får till den biten.
Det jag inte hänger med på är att du först ifrågasätter den falska hinten men sen röstar utifrån den att du hänger på Q. Hade diskussionen kommit före Qs kunskaper blev kända så hade jag trott att du vände kappan efter vinden men nu vet jag inte vad jag ska tro. Allt är så logiskt om man bortser från röstmotiveringen.
Det var ju tråkigt att det blev en orolig natt, mardrömmar? Får hoppas att det inte upprepas.
Mirtai - Jag kan inte se den röda tråden mellan hennes argument mot att Gabby skulle skrivit falska hintar och hennes röstmotivering. Varför först argumentera mot teorin om falsak hintar och sedan ange dem som motiv i lynchrösten? Det känns lite som om Mirtai var lite kanske missat att Q siat och sedan snappat upp det. Om hon är ond för detta, kanske jag vill se mer.
Lilltess verkar mest trött och hon menar att det påverkar förmågan att förståroller. Hon lägger en enkel och förklarlig röst på Koppen, gissar att hon som de flesta andra inte visste vem hon skulle rösta på och grep ett halmstrå. Hon är helt enig med mig om att det är vanligt att de goda röstar ut varandra DL ett utan någon större inverkan från ulvarna men att det 90% är goda som röstar ut goda i DL1 är i mina ögon en klar överdrift i mina ögon. Hon missade informationen att byborna får spioninfo, det säger inte mycket om rollen, mer än att man vanligen har koll på sin egen roll.
EmmaN - Vår nykomling i leken, hon verkar ha läst på en del och hänger med bra, Möjligen kan bristen på frågor vara ett tecken på att lyan svarar, men det kan lika gärna vara att hon frågar lekledaren eller har koll nog för att inte behöva fråga. Hon räknar tidigt ut att det är ungefär 4 bybor vilket Q inte lyckades prestera .. Det är inget konstigt att hon röstar på mig heller, motiveringen sticker inte ut eller så.
Det lilla som sticker ut med EmmaN är att en stor del av hennes få inlägg är röstrelaterar, typ röstlistor eller vem som röstat på vem eller förklaringar typ att hon ska läsa ifatt eller. Inget konstigt och inget fel, men noterbart, få inlägg och ännu färre inlägg med relevans.
fio - Tycker det är konstigt att de som skriver först i leken bli misstänkta. I mina ögon en mindre skarpsynt observation, det är liksom svårt att teoria om de som inte skriver/inte ännu skrivit något inför DL1 och än svårare att misstänka. Hon meddelar att hon har tid att skriva mer idag, hoppas hon har rätt där. Mest ägnar sig fio åt mindre allvarliga inlägg såsom skumheten i att duscha. fio röstar med en OT motivering på Klara i första DL och tidi.gt i andra där hon deklarerar att hon följer Q. Kort kan man säga att fio gjort som hon lovat och har tillfört typ 0 i leken hittills, hoppas @fio att hon håller löftet om att ha tid idag också.
Lite tankar om Cirkus: Ställer frågor om Spelledarrollen och hoppar sedan direkt in med ett långt teori och röstinlägg (och ifrågasätter BSF röst på Q med motivering att
Noterar sen att Cirkus röstar mitt i, hon röstar på en som sannolikt inte får så mycket röster och inte på mig som fick en röst tidigare precis så diskret som en ulv bör vara, men för all del många goda är också.
Jag har skrivit en del om dessa teorier att det är skumt att rösta på bra spelare. Förutom att vissa delar ovan är ganska obegripligt som det fetade. Här menar Cirkus om jag tolkar henne rätt att bara onda röstar på Cirkus tidigt i leken (eller om det är tidigt under en omröstning) om man vet att Q är god och själv är ond. Logiskt sett har åtminstone BSF och ag inte ens röstat på Q då vi oavsett om vi är goda eller onda knappast kan veta om Q verkligen är god eller den onda fen.
Bra att notera för framtiden att alla som röstar på Q tidigt per automatik är onda
Det jag mest reagerar på är att Cirkus är en skicklig och rutinerad spelare, jag hoppade högt när hon kom med teorin för att den är så knasig, hon borde veta bättre än att fastslå att det finns mönster av detta slag. Visst påverkar folks skicklighet vem man röstar på i viss mån, men då är det framförallt när man sitter i lyan och ska välja käk. Då plockar man gärna de duktiga spelarna.
Även GA ifrågasätter:
Och då ger cirkus det det enligt mig konstiga svaret:
Hon har hela tiden diskuterat ulvar och ur ulvarnas perspektiv är det ca 1/10 att någon är ulv.
I eftersnacket efter omröstningen är Cirkus sitt vanliga logiska jag och diskuterar resultatet av omröstningen och hur det blev som det blev och röstar som flertalet på Gabby, inget kontigt.
Sedan är det diskussioner om spelledarrollen:
Och cirkus, helt ärligt jag tror säkert att du skulle kunna göra det och hoppas att komma undan med att slå bort det med denna kommentaren. Om du verkligen gjort det denna gången är mer osäkert.
Nästa inlägg jag reagerar på är nedan
Här känns det som om Cirkus försöker ändra vinklingen på sin röst och varför folk reagerar. Jag själv reagerade på att spelarens skicklighet skulle vara ett motiv till röst och tvärsäkerheten om att bara onda skulle vilja rösta ut Q och jag upplever att andra reagerat på liknande sätt.
Sammanfattningsvis så känns Cirkus mer skum än vanligt, det kan beror på en liten förhastad motivering vid DL1 men hon tycks hålla fast vid den. Denverkar tyvärr inte komma från den logiskt resonerande Cirkus jag känner som god men säker är jag inte på långa vägar. Jag håller henne tillsvidare som svagt ond, eventuellt spelledaren. Jag får se vad det utvecklas till.
Jag är lite tveksam idag, jag har några vagt misstänkta på min lista men misstankarna grundar sig på ganska lösa grunder.
Mirtai - Vill inte riktigt svar på varför hon först sågar idén att onda kan vinna på att låtsas vara en specifik god och sedan använder just detta i motiveringen. På detta så gör hon värsta utfallet mot mig när jag försöker reda ut var hon står i frågan.
Cirkus - Beter sig lite skumt, snöade in på att bara onda skulle rösta på en god Q och goda inte alls för att hon är så värdefull. Mycket konstig logik. Vidare så känns hon inte helt genuin i ulvletandet hela tiden. Det är som hon får tvinga sig att leta onda.
Klara - Hade liknade konstiga idéer om att Q skulle vara magisk och så att goda inte vill riskera att bli av med henne om hon nu skulle vara god. Hon medgav senare att det kanske inte var förstahandsalternativet att både jag och BSF skulle vara i Lyan.
Jag måste bestämma mig typ inom en kvart och lite enig med Q är jag om att det skulle ge mycket att veta cirkus roll så
Lobelia röstar på Cirkus
Håller fullkomligt med dig. Hon känns lite skum onekligen.
okej - så vad kan vi få ut av detta?
Det uppenbara för mig är att Lobelia inte har biktat sig. Det godförklarar henne inte, iof...
Både Hjartagna och LenaH är nyinhoppade (satte in (2) för att markera detta), svårt att bedöma om de följde Q för att de litar på henne då deras tidigare roller troligen kan ha listat ut vilken roll q har, eller om de/någon av dem gör det för att någon av dem är onda och ser en chans att rösta ut en god...
Sedan undrar jag vad q hoppas kunna läsa ut av detta?
Och så undrar jag om cirkus hann med att skriva sina funderingar som hon tidigare ikväll skrev att hon skulle vänta med då hon fick besök...
Inte GAs vanliga stil inte, kan pälsen störa tro?
Vem tycker det är skumt att vilja granska de som röstar på goda? Du har totalt missuppfattat mig om du tror att jag tycker det är skumt och jag tror ärligt talat inte att någon annan gör det heller. Det jag reagerade på är kopplingen till att Q skulle vara skicklig. Det är möjligt att jag kan ha blandat ihop dig med Mirtai någonstans, peka gärna ut där du anser att jag förvrängt dina åsikter så vi kan reda ut det. Det som mest ligger dig i fatet just nu är resultatet vid senaste lynchen dock.
Har Cirkus missat att hon eventuellt kunde rädda sig eller har hon varit förhindrad? Eller vet hon att du har en viktigare roll?
bollen_
Bollens inlägg består mest i förklaringar och ursäkter för att hon inte hunnit skriva inlägg. Jag kan inte hitta något skumt direkt mer än bristen på teorier, jag har ingen som helst aning om vad bollen egentligen tror och tycker. Jag tror inte inaktiviteten har något med att bollen__ skulle sitta i lyan (eller inte). Som som ond fe känns det som hon skulle varit ett hopplöst fall, för att göra nytta eller bli upptäckt av något lag behöver man synas.
På+ sidan är det jag påtalat tidigare är röstningen i DL1, en röst på Koppen och det med motiveringen att koppen gjort lätt för sig genom att rösta på vår nykomling. Det är dessutom tredje rösten som kommer på Koppen som då får flest röster för stunden. Nu när vi har facit i handen så känns det konstigt att en i lyan skulle valt att lägga en potentiellt avgörande röst. Det är inte likt bollen_ som ond, hon brukar mest försöka flyta med.
Var har jag försvarat Klara? Vi har varit i luven på varandra mest hela tiden. Med bollen har du däremot rätt, jag har hållit henne som svagt god och betonat att det endast beror på röstningen DL1.
Nu är vi här igen, jag tog upp attacken, Lena hakade på.Det var inte menat att ge lena all cred du får också plus ikanten på det. Jag utvecklade mina tankar om lena lite mer än övriga eftersom Q verkade så skeptisk mot henne och det är en av flera anledningar till att jag tror lena är god.
Det där om störningarna på natten såg jag kopplingen i efterhand sedan men annars så uppmärksammade jag inte attacken förrän du och lena tog upp det tillsammans.
<<--->>
Det fåniga är resultatet. Och qs trams (faktiskt) om nycklar och dörrar och att förutsätta att ängeln ska skydda henne. Varför ska den det nu?
Jag gissar att Q har kvar en sia.
Aha, du syftar på att det kanske blev lottning.
Utveckla, jag fattar noll och blir nyfiken! Vad har sior med eventuell lottning att göra?
Fråga @Lobelia - jag spånade vidare på vad hon skrev.
Jo förvisso....
Jag hoppas mest på att du slipper störningsmoment i natt dock.
Lotting?????
jag med
Jag ser inte att hon skrivit något om lottning eller något jag kan koppla till det?
Men hon får gärna svara om hon kan
Jag reagerade på samma sak faktiskt. Märkligt snurrigt och förvirrande. DEt är som att hon precis som Q tycker att hon åkte ut skulle klargöra en massa?
Jag fattar inget alls.
Om nu @quarter4ever blev störd i natt så kanske det var så att hennes röst var så svag ikväll att den inte räknades och det var därför hon gärna ville att andra skulle följa henne? Och om hennes röst var klen så bör det blivit lottning mellan cirkus och @Klara .
Hajar ni?
Ah du menar så, jag får nog kika i regelboken för att verifiera det, även om jag inte riktigt tänkte på lottning här.
Nu är vi här igen, jag tog upp attacken, Lena hakade på.
Så här började det:
Tror du på fullt allvar att en ond fe dragit upp det här? Och uppmärksammat de goda på att ängeln bör skydda Q en natt till för att säkra den sista sian?
Det var som sagt inte första gången jag tog upp det heller. Kanske Lena insett det så småningom men det var hon som ansåg att ängeln inte behövde skydda Q längre.
Varför inte? det behövs ju inte extrainfo för att ha teorier t.ex.
För övrigt så tycker jag både lobelia och bollens inlägg under dagen har skavit lite så de tänker jag kolla upp. Främst bollen första dagens röst på koppen stör mig lite fortfarande.
Jag står kvar i tidigare misstankar mot klara och därför misstänker jag inte hjartagna så mycket nu men skulle jag ha fel om klara blir det en annan sak.
LenaH tror jag är god eftersom hon var den som belyste det där med bålgetingsattacken dessutom har jag en pusselbit till henne som jag tycker passar bra.
Mirtai är ju som vanligt svårplacerad men bsfs röst på henne gör att hon inte är särskilt misstänkt just nu.
glömde visst EmmaN hon är ny så där har jag som vanligt när det gäller nya spelare noll koll.Har inte gjort något anmärkningsvärt vilket i sig är vär att notera eftersom nya spelare brukar göra det.
Det var inte menat att ge lena all cred du får också plus ikanten på det. Jag utvecklade mina tankar om lena lite mer än övriga eftersom Q verkade så skeptisk mot henne och det är en av flera anledningar till att jag tror lena är god.
Det där om störningarna på natten såg jag kopplingen i efterhand sedan men annars så uppmärksammade jag inte attacken förrän du och lena tog upp det tillsammans.
Jag funderar på en pussel lösning där bolllen__ skulle vara ulv och lobelia ond fee. Jag tycker nämligen lobelia har förvarat både klara och bollen inte tydligt så det blir uppenbart utan genom att hon teoriat mycket om dem och petat in små saker till deras fördel. Dessutom känns det som att hon var lite väl ivrig att förklara bort den här teorin om att klara(eller någon överhuvudtaget) skulle ha biktat sig för cirkus.
Det är kopplat till biktandet.
Och ja min tanke är att du dolt försvaret bakom misstankarna liksom.
Jag har lite svårt att få ihop att ni skulle vara ulvar ihop, men om du är ond fee så passar det liksom bättre.
Lite därför jag undra kring teorierna när det gäller bollen och ond fee.
Mitt huvudproblem för tillfället är att jag har för få goda platser kvar alla får inte plats, klara är min huvudmisstänkta henne misstänker jag stakt dels pga vad jag svkrivit tidigare och för att jag efter hjartagnas påpekande blivit ganska övertygad om att hon bikta sig för cirkus. Jag har petat in mig q och lena som goda och har jag rätt om klara även hjartagna, Mirtai och Emma tycker jag är svårplacerade men ingen av dem har gjort något jag tycker är särskilt skumt och båda får pluspoäng för att de röstade på klara.
Då blir det du och bollen kvar att dela på rollerna ulv och spelledare.
Alltså jag inser din poäng, problemet är att ingen riktigt passar in i den rollen utom möjligen bollen, men om bollen är ond fee så måste någon annan vara ulv(om jag inte har fel om antalet förstås men 3 ulvar från början låter väl lite). Och då är det fortfarande du som passar in bäst av kvarvarande(se mina motiveringar till varför jag tror övriga är goda)
Dessutom, jag tror ulvarna mycket väl kan ha velat försäkra sig om att ängeln skulle skydda Q för att de skulle få "fritt fram" i övrigt. Därför blir jag generellt skeptiskt av den typen av kommentarer om hur ängeln ska agera. Jag kan ofta ge ängeln allmänna tips i tråden om hur den ska tänka men jag undviker att säga saker i stil med "skydda X". Så det får du inga pluspoängför av mig snarare tvärtom.
Däremot får Lena pluspoäng pga hennes syn på saken.
Det här skulle ioförsig tala för att du är ulv och inte ond spion. Men oavsett kommer jag ju fram till samma onda.
RIP EmmaN!Han var trött, frusen och hungrig. Dagen hade börjat uselt. Det kan iallfall inte bli sämre tänkte han. Men det kunde det för helt plötsligt kom karriäristerna mot honom.
Vi hör ett kanonskott.
EmmaN var Thresch/försvararen.
Nästa DL 21:30
nej du får inte påverka spelet mer nu (tyvärr)Måste bara fråga om jag fattat rätt, nu får jag inte skriva/svara på frågor eller så som har med själva leken att göra va?