The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag upplevde både dig (och Lobelia) lite som att jag skulle skriva alla på näsan mer än man får och då blir man lätt paranoid
Dessutom skriver jag att jag hade ögonen på fio i början, (det handlar om G_O:s röst på henne)men att hon fick plus i kanten innan hon kastade in handduken (dvs innan du tog över rollen)
Att hålla koll på @fio var nog snudd på omöjligt eftersom hon inte syntes! Verka utan att synas kanske är hennes nya ledord? :p

I vad tyckte du att jag var stensäker i lynchen mot cirkus?
Jag kanske jag ska utveckla mitt val med rösten på Cirkus.

Jag hade som jag skrev i röstinlägget 3 misstänkta och ingen av dem var jag något vidare säker på. Jag hade egentligen tänkt lägga min röst på Mirtai, men det kändes så fel - magkänslan när det var dags. BSF som du höll åt onda hållet hade röstat på henne, hon verkade dessutom svara i affekt först och vem som helst kan bli frustrerad av mina frågor när jag försöker få klarhet och BSF nappade på den biten. Kvar var då Cirkus och Klara och jag fann Cirkus något skummare men för mig kunde det egentligen blivit hur som.

Att du röstat på cirkus spelade viss roll men var knappast avgörande.

Ni som misstänkte/misstänker @bollen__ för att var ond spion vad har ni för teori? Jag kan gå tilbaka och läsa men jag vill gärna veta ungefär var jag ska leta.
här GA
Det här tycker jag var intressant. Två olika situationer där det ändå känns som att Mirtai skulle kunna vara ond. Men är det för enkelt, hon spelar ju alltid skumt?!
Jag tycker framförallt som Bsf skriver: det är konstigt att Mirtai inte ser nyttan i att en ond ev. låtsas vara Katniss. Om G_O fick Haymitch att gissa på henne pga. detta så har ju lyan vunnit en dag eftersom hon var ond. Är det ett sätt att försöka förklara bort det? Utifall någon annan onding försökt sig på samma sak? Nu går det ju visserligen inte med Katniss längre, LenaH är ju död men Peeta lever ju.

Jag har hållit bollen_ en aning mot det ondare hållet men bara en anings, röstningen dag 1 kunde möjligen vara till hennes fördel, ska ta en titt på det du nämner nu när det lutar mot att du i vart fall inte sitter i lyan.

Jag har funderat lite över kopplingen Gabby_Ossi - fio - Mirtai.

Det jag funderar över är om Gabby_Ossi la en alibiröst på fio. Mirtai är rätt snabb med att "godförklara" fio pga G_Os röst. Kan det vara så enkelt att Mirtai och fio sitter i lyan tillsammans med G_O? Det känns lite långsökt va? Och skulle Mirtai göra en så enkel tabbe?

bollen fiskar ganska bra både att misstänkliggöra Mirtai samt om info efter Peeta/Katniss
Oskyldig god eller annan agenda bakom? svårbedömt
Det här tycker jag var intressant. Två olika situationer där det ändå känns som att Mirtai skulle kunna vara ond. Men är det för enkelt, hon spelar ju alltid skumt?!
Jag tycker framförallt som Bsf skriver: det är konstigt att Mirtai inte ser nyttan i att en ond ev. låtsas vara Katniss. Om G_O fick Haymitch att gissa på henne pga. detta så har ju lyan vunnit en dag eftersom hon var ond. Är det ett sätt att försöka förklara bort det? Utifall någon annan onding försökt sig på samma sak? Nu går det ju visserligen inte med Katniss längre, LenaH är ju död men Peeta lever ju.

Hur fungerar det nu när Katniss är död, om Haymitch inte hade hittat Katniss, räcker det att han hittar Peeta nu eller är chansen till skydd där borta?

och här om inte innan så tror jag ulvarna listade ut cirkus roll:
Hoppas att det räcker med att han hittar Peeta - men då blir beskyddet varannan natt om jag förstått det rätt

(äh, tvåa på bollen ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar