The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
tja
det ifrågasättandet var på tapeten igår, och det fanns en anledning till att jag höll mig ganska utanför de diskussionerna?
men om man tittar på hur jag uttryckte mig så borde det inte finnas någon tvekan om vad jag menade?
Jag kan ju bara svara för mig själv men när det blir många inlägg på en gång och sen fokus hamnade någonstans på varför cirkus inte röstade på Klara så blev det för gyttrigt för mig.
Sen kom jag ju på att jag läst det och skrev detta:
Iofs har du sagt att du är övertygad om att @Blacksmithfarm är ond och det ska väl egentligen räcka.

Nåväl
mina tankar i en sammanfattning kommer strax, då jag tycker att jag borde var ute leken imorgon, det finns andra skarpa hjärnor som kan ta över nu( nej jag räknar INTE mig själv dit)
BRB

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus

21:21 EmmaN röstar på Lobelia
21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi
12:42 glömmerallt röstar på Gabby_Ossi
14:25 fio röstar på Gabby_Ossi
18:21 EmmaN röstar på Gabby_Ossi
18:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:53 LenaH röstar på Gabby_Ossi
20:40 Klara röstar på Gabby_Ossi
20:53 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:28 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever

DL 3
17:22 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:52 EmmaN röstar på Klara

21:16 LenaH röstar på cirkus
21:18 Lobelia röstar på cirkus
21:19 Klara röstar på Blacksmithfarm

21:19 LenaH ändrar röst till Klara
21:23 Mirtai röstar på Klara
21:24 Hjartagna röstar på cirkus
21:27 LenaH ändrar röst till cirkus
21:30 cirkus röstar på Lobelia
21:30 glömmerallt röstar på Klara

DL 4
18:58 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
19:04 Klara röstar på Blacksmitharm
20:37 Blacksmithfarm röstar på Klara
20:40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:08 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:10 Hjartagna röstar på Blacksmithfarm
21:15 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
21:21 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:22 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21:27 Mirtai röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 9
Klara: 1

quarter4ever : Klara- Koppen-Klara -gabby_ossi -cirkus - Blacksmithfarm
blacksmithfarm : quarter4ever-Gabby_ossi-Mirtai - Klara
EmmaN :-Lobelia- Gabby_Ossi-Klara - Blacksmithfarm

fio/LenaH2 Klara--Gabby_Ossi-cirkus-Klara cirkus - Blacksmithfarm
Lobelia: quarter4ever--Gabby_Ossi-cirkus - Blacksmithfarm
Klara:--Lobelia-gabby_ossi-Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
Mirtai: -Missad röst-gabby_ossi-Klara - Blacksmithfarm
Lilltess/Hjartagna2- koppen-Gabby_Ossi-cirkus - Blacksmithfarm
glömmerallt :cirkus-quarter4ever-Gabby_Ossi_Klara - Blacksmithfarm
bollen:_koppen-Gabby_Ossi_- missad röst - Blacksmithfarm

DL 3

DL 4

onekligen intressant...

quarter4ever : Klara- Koppen-Klara -gabby_ossi -cirkus - Blacksmithfarm
blacksmithfarm : quarter4ever-Gabby_ossi-Mirtai - Klara
EmmaN :-Lobelia- Gabby_Ossi-Klara - Blacksmithfarm

fio/LenaH2 Klara--Gabby_Ossi-cirkus-Klara cirkus - Blacksmithfarm
Lobelia: quarter4ever--Gabby_Ossi-cirkus - Blacksmithfarm
Klara:--Lobelia-gabby_ossi-Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
Mirtai: -Missad röst-gabby_ossi-Klara - Blacksmithfarm
Lilltess/Hjartagna2- koppen-Gabby_Ossi-cirkus - Blacksmithfarm
glömmerallt :cirkus-quarter4ever-Gabby_Ossi_Klara - Blacksmithfarm
bollen:_koppen-Gabby_Ossi_- missad röst - Blacksmithfarm

Oj vad likt vi har röstat allihop

Du, jag hjartagna, Emma, bollen har inte fått några röster alls och lobelia och mirtai bara en var.

DL 3

DL 4

onekligen intressant...
Ja, alltså. @Klara har en fin statistik men det har jag också haft som ulv så jag vet inte vad det säger egentligen.

jag vet att även GA reagerade- tillräckligt för att ge en mycket ljudlig och synlig replimand till både dig och Lobelia att inte få mig att avslöja mer än man får enl hintningsförbudet, vilket även jag svarade på.
Jag vet att jag är en känlomässig spelare, och det tror jag nog att även ni vet?
så undrar om ni hoppades på att jag skulle foula ut mig själv genom att hinta för mycket?
Du nedvärderar oss alla som spelare, att så öppet försöka få någon att hinta är bara korkat och du är under alla omständigheter för god spelare för att gå på det.
Jag tar GAs varning mer som en säkerhetsgrej än att han verkligen trodde att det skulle bli regelöverträdelser.

Varför inte? det behövs ju inte extrainfo för att ha teorier t.ex.

För övrigt så tycker jag både lobelia och bollens inlägg under dagen har skavit lite så de tänker jag kolla upp. Främst bollen första dagens röst på koppen stör mig lite fortfarande.

Jag står kvar i tidigare misstankar mot klara och därför misstänker jag inte hjartagna så mycket nu men skulle jag ha fel om klara blir det en annan sak.

LenaH tror jag är god eftersom hon var den som belyste det där med bålgetingsattacken dessutom har jag en pusselbit till henne som jag tycker passar bra.

Mirtai är ju som vanligt svårplacerad men bsfs röst på henne gör att hon inte är särskilt misstänkt just nu.
Jag tror snarare att det var jag som uppmärksammade LenaH på bålgetingattacken (den uppmärksammade jag långt tidigare förresten, jag och Q hade en diskussion om störningar under natten och mardrömmar) men när folk inte tycktes ha snappat upp det då så gav jag mig på det igen för att få ängeln att inse att skydd va önskvärt en natt till, det jag missade var att det inte bara hindrade folk att använda sina förmågor utan även röstningen.

Det gnager lite att du vill ge all kred till LenaH GA.

Jag har ett tag lekt med tanken att ni två sitter i Lyan och lurar byxorna av mig, men vill inte tro det, ni verkar ju så goda båda två.

1. glömmerallt är med i diskussionerna ikväll. och verkar tänka lite utanför boxen, Verkar lite konfunderad över hur jag tänkte mig det hela, och det är helt ok:D sammantaget verkar GA vara på min sida baserat på efterspelet av lynchen ikväll mot cirkus, jag garderar mig för att hon som vanligt är den man minst tror är ond, men min samlade bedömning är ändå åt det övervägande goda hållet denna gången

3. bollen__ jag uttryckte ganska direkta uttalade misstankar om bollens__ roll igår. Det gav en hel del intressanta saker att fundera på......
Jag vill varken hålla bollen__ åt det goda eller onda hållet just nu (även om jag har reagerat på en hel del hittills- frågan är om en god bollen__ verkligen gått med i så mycket som jag ser till gagn för den onda sidan, nu tänker jag främst på hennes följsamhet mot bsf häromkvällen) Reserverar mig mot att det är regisserat av en del smarta ulvar som varit med förr- det tål att vändas och vridas på....

4. Klara nu gör jag mig väl impopulär igen, men detta är väl kanske en nyckel att låsa upp en dörr med?:p
Nåja , men onekligen handlar många frågeställningar kring Klaras roll och vad hon egentligen är för en typ?
Jag har hattat runt mycket själv i vad man ska tro tycka veta om Klara.........

6. EmmaN gjort en lite anonym start, men blixtrar till då och då med bra funderingar och som det ser ut logiska slutsatser från dem. men håller ändå ett öga på EmmaN för det är onekligen så att nybörjare brukar ha svårare att förstå roller, funktioner etc i början. Hon är väldigt skarp i sina iakttagelser, jag tycker att har hon inte hjälp i kulisserna i att bena ut ett och annat så är hon ett riktigt bra tillskott i lekarna:)

8. Lobelia Verkar på hugget- verkar leta ulvar och verkar greppa mycket av det som händer i kulisserna, men ändå är det ett och annat som skaver, jag håller Lobelia för en trolig ond utanför lyan faktiskt, med tanke på hennes ifrågasättande av mig idag ( och tidigare) men mest för att hon fortsätter att sprida misstankar lite här och där (återkommer i ett separat inlägg om det, har lite grävande att att ta tag i innan jag kan presentera det)

11. Mirtai är som vanligt svårbedömd, men jag tror faktiskt hon är god, vet vet jag inte, men med tanke på mina andra tankar ikväll så lutar det ditåt. tillägg kan vara en fint från lyan, dock väldigt långsökt då finten innefattar både Mirtai och Klara, men visst omöjligt är det väl inte....

13. fio
/LenaH2 rollen övertagits av LenaH under kvällen, Fio fick plus kanten av mig innan hon kastade in handduken, LenaH har följt upp bra därefter även om jag anar en viss vanmakt/oförståelse över mitt spel. Hoppas hon är god iaf. neutral tills vidare iaf

14. quarter4ever Jag!

15. Lilltess
rollen övertog av Hjartagana väldigt svårbedömt( som vanligt när roller tas över av andra tidigare kända roller i spelet, genom Lyncher/käk) men de kräver lite tankearbete att bena ut henne tycker jag nog ändå?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar