The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså - jag är rätt klar på att @Klara är en av de två kvarvarande ulvarna.
Vem den sista är och vem fén är är jag dock mindre klar över. :arghh:

Jag vill gärna att @Lobelia och @glömmerallt är goda, jag tycker det känns som om de letar onda med engagemang men jag har inga belägg för det.

@Mirtai borde kanske vara god efter hur andra teoriat om henne i relation till både Bsf och Klara men jag vet inte där heller.

Om Klara är ond (vilket jag ju tror) så bör inte @Hjartagna sitta i lyan med henne och bör inte heller vara fé men det kan ju vara ett högt spel det också.

@bollen__ har jag urdåligt grepp om men hon kan vara spelledaren om jag nu har rätt i hur jag känner men samma där, inga säkra misstankar än.

@EmmaN har jag av förklarliga skäl inga vibbar från, hon resonerar bra och att hon inte har fler frågor om roller osv kan ju bero på att hon inte är färgad (som vi andra) av att det är en del ovanliga roller med i leken. Hon är uppenbarligen läskunnig! :p

Men iofs behöver ju klara inte vara spelledare, snarare ulv kom jag på. Hmmm.
Nu behöver jag gå tillbaka och dubbelkolla, men är hyfsat säker på att teorierna mot Klara kom innan man kunde tro att hon var på fel sida sås?
Bla därför jag höll henne mer åt neutrala hållet senare idag?

Påtal om söta saker.. Hämtade denna förra helgen

valpisarmedmera_152_553170f9ddf2b32e2f6db567.jpg

:love:

Jag vill gärna att @Lobelia och @glömmerallt är goda, jag tycker det känns som om de letar onda med engagemang men jag har inga belägg för det.

@Mirtai borde kanske vara god efter hur andra teoriat om henne i relation till både Bsf och Klara men jag vet inte där heller.

Om Klara är ond (vilket jag ju tror) så bör inte @Hjartagna sitta i lyan med henne och bör inte heller vara fé men det kan ju vara ett högt spel det också.

@bollen__ har jag urdåligt grepp om men hon kan vara spelledaren om jag nu har rätt i hur jag känner men samma där, inga säkra misstankar än.

@EmmaN har jag av förklarliga skäl inga vibbar från, hon resonerar bra och att hon inte har fler frågor om roller osv kan ju bero på att hon inte är färgad (som vi andra) av att det är en del ovanliga roller med i leken. Hon är uppenbarligen läskunnig! :p
Det där inlägget av dig fick dig ju inte att verka godare i mina ögon ( i skepnad av Lena2/fio)
Du var en som verkligen försökte få mig att försäga mig tidigare idag ( den andra var Lobelia)
Det passerar inte obemärkt!
Nu var jag inte riktigt så het på att försvara mig själv som jag tror att ni tyckte
Jag har inte glömt att jag höll ögonen på @fio i början, och på det sätt du spelar nu @LenaH får mig inte att skruva ner loudcontrollen sas, snarare är den irriterande hög!

Senast ändrad:
Det där inlägget av dig fick dig ju inte att verka godare i mina ögon ( i skepnad av Lena2/fio)
Du var en som verkligen försökte få mig att försäga mig tidigare idag ( den andra var Lobelia)
Det passerar inte obemärkt!
Nu var jag inte riktigt så het på att försvara mig själv som jag tror att ni tyckte
Jag har inte glömt att jag höll ögonen på @fio i början, och på det sätt du spelar nu @LenaH får mig att skruva ner loudcontrollen sas, snarare är den irriterande hög!
Vad är det du reagerar på?

Och det där var ett inlägg som är utmätkt i det avseendet att sprida misstankarna?
Du brukar vara - vad ska man säga?
mer fokuserad( är nog ordet jag söker) i att hitta de som är onda?

Jag har ju noterat att några av er håller det för osannolikt att Cirkus skulle fått en bikt vilket då varit en del i mina teorier mot Klara. Har därför ägnat en stund åt att gå igenom Cirkus inlägg.

Jag tror inte det. I så fall hade rollen varit mer som ett vittne där bägges identitet är avslöjat för varann.

jag kan tänka mig att bikten redan har skett om det var någon av ulvarna som kände sig lite hotad så är det i allafall en som inte kommer kunna rösta på den eller misstänkliggöra den.
Med facit av att Cirkus var präst så får det här mig att tro att hon faktiskt fått en bikt, jag hittar dock inget som rakt visar på vem som skulle ha biktat sig. Därmed inget som emotsäger min teori om att det skulle vara Klara, men tyvärr inget som säger tydligt att det är så.

Men hjärnan är något svårmanövrerad av sömnbrist så jag får återkomma imorgon med mer teorier om jag överlever natten

Och det där var ett inlägg som är utmätkt i det avseendet att sprida misstankarna?
Du får nog vara tydligare. Att du har haft facit på två spelare hittills gör inte att jag har det. Jag är verkligen inte säker på någon annan än du men jag är lite förvånad över att du inte listat ut min roll än?

Vad är det du reagerar på?
jag vet att även GA reagerade- tillräckligt för att ge en mycket ljudlig och synlig replimand till både dig och Lobelia att inte få mig att avslöja mer än man får enl hintningsförbudet, vilket även jag svarade på.
Jag vet att jag är en känlomässig spelare, och det tror jag nog att även ni vet?
så undrar om ni hoppades på att jag skulle foula ut mig själv genom att hinta för mycket?

Och jag menar alltså att du får vara tydligare med vad du tycker är misstänkt med mitt inlägg. :)

Jag tycker jag är rätt klar på en ulv, misstänker en spelledare men är i ovisshet om den sista ulven. Jag kan dock av förklarliga skäl inte vara säker.

jag vet att även GA reagerade- tillräckligt för att ge en mycket ljudlig och synlig replimand till både dig och Lobelia att inte få mig att avslöja mer än man får enl hintningsförbudet, vilket även jag svarade på.
Jag vet att jag är en känlomässig spelare, och det tror jag nog att även ni vet?
så undrar om ni hoppades på att jag skulle foula ut mig själv genom att hinta för mycket?
Fast det där har inget med mitt teoriinlägg ovan att göra.

Dessutom svarade jag GA varför jag tyckte du var snurrig och i backspegeln av cirkusdebaclet får du nog ta det.

Du får nog vara tydligare. Att du har haft facit på två spelare hittills gör inte att jag har det. Jag är verkligen inte säker på någon annan än du men jag är lite förvånad över att du inte listat ut min roll än?

Hur skulle hon kunna göra det hade du tänkt? hon har ju ingen extrainfo utöver siorna?

Jag har ju noterat att några av er håller det för osannolikt att Cirkus skulle fått en bikt vilket då varit en del i mina teorier mot Klara. Har därför ägnat en stund åt att gå igenom Cirkus inlägg.

Med facit av att Cirkus var präst så får det här mig att tro att hon faktiskt fått en bikt, jag hittar dock inget som rakt visar på vem som skulle ha biktat sig. Därmed inget som emotsäger min teori om att det skulle vara Klara, men tyvärr inget som säger tydligt att det är så.

Men hjärnan är något svårmanövrerad av sömnbrist så jag får återkomma imorgon med mer teorier om jag överlever natten
Tack för att du letade upp det! Lite att fundera på.

Det är ju dock inte samma sak som att jag tror de är onda.

tja den första(rollen) är ju inte så svår (iom käket?)
din andra kan jag tycka att det är värt att nagelfara iaf?
jag håller med om att du verkade god igår kväll, men den stora frågan är varför?
jag kommer inte hålla någon åt ena el andra sidan just nu, det är för mycket som stör sas
Oavsett vilket, jag har nog spelat ut min roll för den goda sidan som jag ser det, just nu är det bara spindelväv i allt jag har att dela med mig av, så ser mig som ett lätt byte för den onda sidan inatt....

Jag tycker för övrigt att det verkar tydligt att cirkus tagit emot en bikt,m förutom inlägget @Hjartagna visade på så skrev hon även något inlägg efter där där non nämnde något som snurrade i huvudet som hon skulle återkomma till. ungeföär inns inte exakt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V