The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har försökta baka CMP i 20 ÅR utan att lyckas - men jävlars i min lilla låda vad god den är.
Den som har vägarna förbi de närmsta dagarna får smaka

Och toaletten är ledig O_o
Om du gillar maräng borde du testa min mors marängtårta med ananasgrädde, den är underbar.

Ok slänger ut en tanke till de som trodde att Bsf var onda fen?
Jag hade samma tanke i början- vad tror ni nu när det visade sig att hon var ulv?

Jag har försökta baka CMP i 20 ÅR utan att lyckas - men jävlars i min lilla låda vad god den är.
Den som har vägarna förbi de närmsta dagarna får smaka

Och toaletten är ledig O_o

Du tror inte det går att skicka en bit via pm?:angel:

Pajen låter smaskig, jag tycker nog ioförsig de flesta sötsaker låter smaskigt om det är något fikabröda aktigt. men jag tror inte den är hälften så söt som den där lilla katten:love:

Jag hade samma tanke i början- vad tror ni nu när det visade sig att hon var ulv?

Jag misstänkte ju det redan när du tjatade om hår hit och hår dit. Men jag tyckte jag lika gärna kunde använda min gamla teori.:o

Hon har ju uppenbarligen inte siat någon då men det ändrar inte så mycket vad jag tror om övriga.

Nu har jag läst igenom Blacksmithfarms inlägg och reagerar på att bsf verkligen teoriat emot klara som jag verkligen tror är ond. Det lades en tidig röst på Mirtai igår och en tidig röst på klara idag. Dock tror jag trots det att klara är ond, hon har varit för skum för att inte vara det och i och med utrösningen av cirkus igår så är det svårt att tro annat.

Nä, nu börjar jag bli trött. Dags att sova :)
För tillfället tycker jag att Klara känns mest skum. P.g.a. att jag tror att hon kan ha biktat sig, och det kan vara därför som cirkus inte räddade sig själv.

Som sagt lite nya och nygamla roller, ska bli kul! (minns prästen vagt från länge sedan...)
Antar att det ska stå att Spelledaren ska vara opartisk men inte är det? @Artline?
Bsf har diskuterat spelledaren en hel del och jag ska försöka analysera och se vilka som hakat på det, om det kan leda till att hitta spelledaren.

Intressant...
Så fort Lobelia påpekar att hon tycker Q beter sig skumt så blir Lobelia skum...
Första citatet fån q känns lite som en efterhandskonstruktion.
Jag kan förstå att frågar LenaH vad hon menar med många bybor. Allt är ju relativt. På senare tid har det väl inte varit så många bybor i lekarna.
Vad en kallar "rätt många" tycker en annan är normalt.
Och första dagen behöver man ju gräva runt lite oavsett vilken sida man står på. Men att hugga direkt och "motmisstänka" Lobelia för att hon tycker att Q's taktik är udda?
Här känns det som att Bsf försöker få oss att rösta på Q men kanske att det även är ett försök att rikta bort misstankar från Lobelia. Det kan anas även i senare inlägg från Bsf.

Det är det som jag tycker skaver.
Jag tror ju dessutom, att om det är så att LenaH inte offrade sig (själva sättet uppdateringen är skriven tyder på det, om det är något att gå efter) att Haymitch då inte hittat både peeta och katniss. Så då är frågan om Haymitch blev lurad, eller gissade fel ändå?
Jag har funderat lite, och det jag precis skrev gör att jag har bestämt mig. Jag kommer att rösta på Mirtai idag.
Blacksmithfarm röstar på Mirtai
enligt teori ovan och för att jag tror att hon vill förminska betydelsen av att Gabby ev försökte låtsas vara Katniss. Och det tycker jag verkar skumt.
Skulle det vara så att något ännu skummare dyker upp kan jag givetvis ändra röst, men det här är vad jag reagerat mest på hittills.
Är det vanligt att en ulv lägger en tidig röst på en ulvkompis efter DL1? Annars tänker jag att det gör att Mirtai kanske blir åt det godare hållet igen.

Verkligen jättesvårt att säga! klara? Bsf visste att teorierna mot klara var många och att flertalet av oss misstänker henne så att bsf har teoriat mot henne behöver inte betyda att klara inte är ond tänker jag. Annars är det ingen just nu som jag håller som absolut ond tyvärr.

Verkligen jättesvårt att säga! klara? Bsf visste att teorierna mot klara var många och att flertalet av oss misstänker henne så att bsf har teoriat mot henne behöver inte betyda att klara inte är ond tänker jag. Annars är det ingen just nu som jag håller som absolut ond tyvärr.
Men iofs behöver ju klara inte vara spelledare, snarare ulv kom jag på. Hmmm.

Nja, det börjar såhär års dyka up en del fölbilder på buke som är ganska starka konkurenter :p
för mig är det tyvärr bara ledsamt att se dem just i år gråter bara jag ser dem
men självklart är det så! Alla som varit med om fölning förstår det- jag gråter på riktigt varje gång- så rörd blir jag!

Med facit i hand tycker jag att det här gör kopplingen mellan BSF och Bollen i deras teoriande mot mig ännu mer intressant. Sitter på mobilen just nu så orkar inte leta fram inläggen men Bollen och BSF verkade tämligen samspelta i sina tankar runt mig

Med facit i hand tycker jag att det här gör kopplingen mellan BSF och Bollen i deras teoriande mot mig ännu mer intressant. Sitter på mobilen just nu så orkar inte leta fram inläggen men Bollen och BSF verkade tämligen samspelta i sina tankar runt mig
Jag har hållit bollen_ en aning mot det ondare hållet men bara en anings, röstningen dag 1 kunde möjligen vara till hennes fördel, ska ta en titt på det du nämner nu när det lutar mot att du i vart fall inte sitter i lyan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V