The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I övrigt vill jag rekommendera er att rösta på mig eller GA, GA för att jag tror att hon är ond och chansar vilt för att vända ett underläge och mig för att det finns goda möjligheter för goda att vinna även om jag åker.

Och jag vill starkt avrekomendera det samma, Ioförsig kan det komma ett läge där det valet blir relevant men det är inte nu det vore ju rysligt dumt rent ut sagt.

Jag är för övrigt långt ifrån säker på din ondhet men jag blir mycket skeptisk till det där förslaget. Du har alltså på kort tid gått från att tro att jag är god till att vara så säker på att jag är ond att du kan tänka dig att offra dig själv? Det låter inte som en god lobelia i mina ögon.

Japp, Eller rättare sagt jag har varit inne på att en av dem är onda. Verkar inte troligt att de är goda tillsammans.Blir för trångt bland de goda ( om du inte lurar mig totalt igen, det är förstås möjligt:p)

Sen är jag pga vad cirkus skrivit rätt säker på att någon har biktat sig och då verkar det rimligast med klara.

Kan du citera vad Cirkus skrivit som får dig att tro att någon är siad?
Kan du peka på något som Cirkus skrivit som pekar på att det är just Klara som är siad? Hon nämner själv Klara i två inlägg (en gång i vardera) vad jag kan se och få påtalar hon att hon inte hunnit se Klaras röst samt att hon undrar varför hon är mer misstänkt än klara.

Tycker du det är rimligt att en rutinerad spelare i stort sett ignorerar den hon biktat? Att hon inte får avslöja det är en sak men knappt nämna någon? Vad skulle i så fall vara ett rimligt skäl till detta val?

Ok
kör en granskning av Klara först och främst:
Hon anser att alla som röstar på mig i DL1 borde vara misstänkta ulvar ( och hamnar i klinch med Lobelia om det som sedan håller i sig under leken)
Bsf var ulv så där hade hon rätt, Lobelia vet vi ännu inte, GA hoppade hon över lite först men tycker sedan att Ok hon kan med vara skum hon med
"Ja, alltså, jag var ju redan lite fundersam kring Lobelia och bsf innan. Jag blev inte mindre fundersam i och med resultatet av lynchen. Glömmerallt är svårplacerad, men visst , hon kan vara skum hon också."
Jag röstar två ggr om på Klara, första gången var det för att göra en copycat på en dåligt förtäckt BOP-teori från fio (jag tyckte det borde verka vääääldigt misstänkt)
Andra ändringen tillbaka var för att rösten på koppen hade jag ett särskilt syfte med, och som även gav ett önskat resultat- hon röstade på mig;), sedan ändrade jag tillbaka till Klara för att koppen helst inte skulle åka, för min uppfattning var av henne som god iaf.
hon kommer in i leken första dl med denna kommentaren som jag noterade som skum då och inte har glömt bort
"Ordningen återställd. Hemma, nyduschad (@LenaH ;) ) och har en liten stund över för leken. Så, vem är skum? Vem ska man rösta på?:p"
det känns en anings konstigt att ställa en fråga så på andra lekdagen , en första dag innan dl1 kan jag köpa det för då är det lite mer flams etc etc. Detta var anledningen till att jag höll ögonen på Klara samt att hon faktiskt skriver att jag borde sitta i lyan enl tidigare sätt att spela, nåväl det var inget jag drog några växlar på, jag gick ju faktiskt in för att VARA skum och misstänkt, och hade bestämt mig för att inte hålla det mot någon i första DL-det man kan fundera över nu är om det är en ond som inte vill vara med i en förmodad lynch mot mig? :idea:

I första dl väljer hon ut Lobelia att rösta på enl sin teori att alla som röstat på mig borde vara onda samtidigt som hon håller koppen för skum för dennes röst på EmmaN (som vi nu vet var försvararen) hmmm

"Klara röstar på Lobelia eftersom jag tror att hon såg en chans att rösta ut en farlig Quarter4ever genom att vara snabb att nappa på hennes förvirrande inlägg om fördelningen." frågan är varför hon valde Lobelia i det läget och inte bsf? det kräver lite tankar faktiskt:idea:

sedan drar det igång mellan Lobelia och Klara då de (som det verkar) är på kant med varandra
Nej, jag tror inte på allvar att både du och bsf sitter i lyan. Det vore högst osannolikt. Jag utesluter dock inte möjligheten. Jag tror att en av er kan tänkas göra det. Men jag vet inte vem. Eller så är ni båda goda. Det alternativet finns ju också.

Jag har funderat lite över kopplingen Gabby_Ossi - fio - Mirtai.

Det jag funderar över är om Gabby_Ossi la en alibiröst på fio. Mirtai är rätt snabb med att "godförklara" fio pga G_Os röst. Kan det vara så enkelt att Mirtai och fio sitter i lyan tillsammans med G_O? Det känns lite långsökt va? Och skulle Mirtai göra en så enkel tabbe?

Ok, jag behöver duscha. :rofl:

Jag har ju lite smått funderat över Mirtai tidigare idag, men nej, ju mer jag funderar på det desto mindre tror jag på sambandet jag tog upp. Jag tror inte att Mirtai skulle göra en sådan tabbe.

Så jag går tillbaka till min tanke om BSF, Lobelia och Q. (Ja, jag vet att jag har en förmåga att hänga upp mig på vissa saker för länge ibland :p ) Lobelia var den som först lyfte tankarna om att Q betedde sig skum. Och hon fick min röst första dagen pga det. Men jag är faktiskt ändå mer misstänksam mot BSF som la första rösten. Känns enkelt att haka på Lobelias misstankar. Dessutom verkar BSF väldigt intresserad av att lokalisera vem som är spelledaren. Jag tror att hon har en ond agenda.

Klara röstar på Blacksmithfarm

Jag får ibland uppfattningen av klara som god och ibland som en ond som utgår från facit för att skriva lite lagom tillrättalagda inlägg...
jag blir inte riktigt klok på Klara.

Kan du citera vad Cirkus skrivit som får dig att tro att någon är siad?Kan du peka på något som Cirkus skrivit som pekar på att det är just Klara som är siad? Hon nämner själv Klara i två inlägg (en gång i vardera) vad jag kan se och få påtalar hon att hon inte hunnit se Klaras röst samt att hon undrar varför hon är mer misstänkt än klara.

Tycker du det är rimligt att en rutinerad spelare i stort sett ignorerar den hon biktat? Att hon inte får avslöja det är en sak men knappt nämna någon? Vad skulle i så fall vara ett rimligt skäl till detta val?
Jag antar att du menar biktad istället för siad, se min fetning, blir lite förvirrad över det annars?

Jag antar att du menar biktad istället för siad, se min fetning, blir lite förvirrad över det annars?
jag undrar fortfarande över vart du håller Klara @Lobelia? frågade dig förut? För du har ju varit väldigt på om henne förut i tråden, och hon om dig?
Men här verkar det nästan som du inte tror att det skulle vara möjligt att Klara biktat sig till Cirkus (prästen)?
Jag har just läst igenom Klara ganska noggrant och jag hänger inte med i dina svängar just nu?

Senast ändrad:
Och jag vill starkt avrekomendera det samma, Ioförsig kan det komma ett läge där det valet blir relevant men det är inte nu det vore ju rysligt dumt rent ut sagt.

Jag är för övrigt långt ifrån säker på din ondhet men jag blir mycket skeptisk till det där förslaget. Du har alltså på kort tid gått från att tro att jag är god till att vara så säker på att jag är ond att du kan tänka dig att offra dig själv? Det låter inte som en god lobelia i mina ögon.
I natt var du tämligen säker på min ondhet, du uttrycker inte direkt någon tvekan, har du ändrat dig?

Alltså jag inser din poäng, problemet är att ingen riktigt passar in i den rollen utom möjligen bollen, men om bollen är ond fee så måste någon annan vara ulv(om jag inte har fel om antalet förstås men 3 ulvar från början låter väl lite). Och då är det fortfarande du som passar in bäst av kvarvarande(se mina motiveringar till varför jag tror övriga är goda)

Dessutom, jag tror ulvarna mycket väl kan ha velat försäkra sig om att ängeln skulle skydda Q för att de skulle få "fritt fram" i övrigt. Därför blir jag generellt skeptiskt av den typen av kommentarer om hur ängeln ska agera. Jag kan ofta ge ängeln allmänna tips i tråden om hur den ska tänka men jag undviker att säga saker i stil med "skydda X". Så det får du inga pluspoängför av mig snarare tvärtom.

Däremot får Lena pluspoäng pga hennes syn på saken.

Det här skulle ioförsig tala för att du är ulv och inte ond spion. Men oavsett kommer jag ju fram till samma onda.

Tyvärr ger ditt agerande mig inget val än att starkt misstänka dig, men säker är jag inte. Du kanske kan hjälpa mig att reda ut det? Jag har exempelvis ställt frågor om Cirkus, Klara och bikten? Vi kan ju börja i den änden. Och när du är inne på den så kan du även förklara varför du anser att jag försvarat Klara. Hon och jag har varit i luven på varandra hela tiden, men givetvis vill jag att jag ska misstänka henne för rätt saker och då är bikten en detalj.

Kan du peka på något som Cirkus skrivit som pekar på att det är just Klara som är siad? Hon nämner själv Klara i två inlägg (en gång i vardera) vad jag kan se och få påtalar hon att hon inte hunnit se Klaras röst samt att hon undrar varför hon är mer misstänkt än klara.

däremot håller jag med om detta, det är lite konstigt faktiskt?

Ett tillägg till klara inlägget innan är att Hjartagna och Klara verkar vara på kollisionskurs . Hjartagna blixtar till med sitt inlägg om att en ulv kunde biktat sig till cirkus
Och något i det hela får mig att tro att det faktiskt är så att Hjartagna fått en spionrad till sig som säger att det har skett en bikt
Jag måste ju också reagera lite på den som just nu verkar vara mest drivande mot mig. Hjartagna.

Det känns som att hon sitter och letar smulor om mig som kan passa in i att hon vill ha mig som ond.

Det första inlägget som hon citerar ovan från mig är ett skämtsamt inlägg från mig inför första dl. En typ av inlägg som jag skrivit vid flera tillfällen i tidigare lekar. Som god. Så det säger verkligen ingenting om min roll. Citatet lyder: "Ordningen återställd. Hemma, nyduschad (@LenaH ;) ) och har en liten stund över för leken. Så, vem är skum? Vem ska man rösta på?:p"

Sedan citerar hon mitt röstinlägg där jag röstar på Lobelia. Och ett senare inlägg där jag förklarar varför jag är fortsatt misstänksam mot dom som röstade på Q. Bakgrunden till det andra inlägget var att någon (kan ha varit LenaH?) frågade varför jag hellre ville granska dom som röstat på q än dom som röstat på koppen. Jag förklarade med att jag helt enkelt spann vidare på mitt röstinlägg. Det är dels här jag blir så himla fundersam över varför alla tycker att det är skumt att vilja granska dom som röstat på en god Q. Att jag inte börjat fundera över rösterna på koppen var helt enkelt som jag sa, jag hade inte kommit dit i min analys av vad som hade hänt. DL är tämligen sent med min dygnsrytm om jag borde egentligen sova då. Min hjärna klarar inte att fundera på för många saker på en gång vid den tiden på dygnet.

Sedan kommer svaret till Q på att det skulle vara ulvigt att missa delar av rollbeskrivningar. Jag kan bara utgå från mig själv, det första jag läser in mig på är mina motståndare. Men som jag också skrev i det hon citerat, jag tror inte att det kan visa på sidtillhörighet alls. Jag vet inte vad hon tycker är skumt med det?

Som sagt, jag tror att hon sitter och letar smulor för att styrka upp ett felaktigt resonemang.

Det var inte illa, misstänker folk innan de har en aning om resultatet, eller visste du att Q var god?
min fetning tycker jag är ett ganska fint påpekande att bikt skett men att det inte går att säga vem som biktat sig
Jag har ju noterat att några av er håller det för osannolikt att Cirkus skulle fått en bikt vilket då varit en del i mina teorier mot Klara. Har därför ägnat en stund åt att gå igenom Cirkus inlägg.

Med facit av att Cirkus var präst så får det här mig att tro att hon faktiskt fått en bikt, jag hittar dock inget som rakt visar på vem som skulle ha biktat sig. Därmed inget som emotsäger min teori om att det skulle vara Klara, men tyvärr inget som säger tydligt att det är så.

Men hjärnan är något svårmanövrerad av sömnbrist så jag får återkomma imorgon med mer teorier om jag överlever natten

Jag tror ingen är siad jag tror någon har biktat sig.

Har du läst rollbeskrivningen? Det är inte alls samma regler som när en vet något i övrigt. Det står tydligt att en inte på något sätt får teoria mot eller misstänka personen alls.

Ja jag tycker det är mycket rimligt, rent av troligt att en rutinerad personn gör just det. @cirkus vill ju knappast skriva att klara verkar god, det får ju inte oss att rösta. Och hon får inte skriva att hon tror klara är ond. Alltså bäst att igonorera som helhet. Och sedan göra som du lyfter fram ifrågasättta varför vi tycker hon är mer misstänkt en klara, Tydligare än så får hon inte vara om hon ska följa reglerna.

Den enda vi kan vara hundra säkra på inte är biktad är du eftersom hon röstade på dig.

Ett tillägg till klara inlägget innan är att Hjartagna och Klara verkar vara på kollisionskurs . Hjartagna blixtar till med sitt inlägg om att en ulv kunde biktat sig till cirkus
Och något i det hela får mig att tro att det faktiskt är så att Hjartagna fått en spionrad till sig som säger att det har skett en bikt

min fetning tycker jag är ett ganska fint påpekande att bikt skett men att det inte går att säga vem som biktat sig

målat

Och just det gör ju att det finns själ att tro att hjartagna är god och klara ond.

Jag tror ingen är siad jag tror någon har biktat sig.

Har du läst rollbeskrivningen? Det är inte alls samma regler som när en vet något i övrigt. Det står tydligt att en inte på något sätt får teoria mot eller misstänka personen alls.

Ja jag tycker det är mycket rimligt, rent av troligt att en rutinerad personn gör just det. @cirkus vill ju knappast skriva att klara verkar god, det får ju inte oss att rösta. Och hon får inte skriva att hon tror klara är ond. Alltså bäst att igonorera som helhet. Och sedan göra som du lyfter fram ifrågasättta varför vi tycker hon är mer misstänkt en klara, Tydligare än så får hon inte vara om hon ska följa reglerna.

Den enda vi kan vara hundra säkra på inte är biktad är du eftersom hon röstade på dig.
Fast det står att man får hålla den som osäker ändå? Konstigt att cirkus inte tar chansen att göra det?

jag undrar fortfarande över vart du håller Klara @Lobelia? frågade dig förut? För du har ju varit väldigt på om henne förut i tråden, och hon om dig?
Men här verkar det nästan som du inte tror att det skulle vara möjligt att Klara biktat sig till Cirkus (prästen)?
Jag har just läst igenom Klara ganska noggrant och jag hänger i med i dina svängar just nu?
Efter lynchen på Cirkus och när bikten kom på tal så blev jag nästan säker på att klara var ond, jag hade henne som misstänkt innan men långt ifrån säker. För att verifiera min misstanke så kollade jag på inläggen som Cirkus skrivit och där står i princip inget om Klara. Jag får inte ihop det med att hon skulle varit biktad, får du det? Förklara i så fall hur, Jag har heller inte sett tecken på att Cirkus påtalat att hon bitat någon men det är det säkert någon som pekar ut.

Sedan tror jag GA lanserade idén att den onda feen skulle trixat och förbjudit Cirkus att rösta på klara. Jag ser det som mer rimligt, men nu när GA tror jag är ond för att jag inte försvarat Klara (hur jag nu gjort det genom att mer tro på feens trix än bikt) och pekar på att det handlar om bikten så blir jag tveksam. Jag måste ju se det rimliga i att Cirkus biktat Klara för att llägga det till mina misstankar.

Att jag varit på Klara mycket beror på att vi två diskuterat beror mycket på hur vi tolkat den skrivna texten. Klara och jag har nu enats om att vi är oeniga på den punkten. Jag är misstänksam mot Klara men behöver mer än kritik mot förstadagsteorin som skäl att vara mer säker.

Jag avvaktar med spänning att någon förklarar för mig hur de tänker kring bikten och varför Cirkus hållt nästan helt tyst om klara.

I natt var du tämligen säker på min ondhet, du uttrycker inte direkt någon tvekan, har du ändrat dig?

Tyvärr ger ditt agerande mig inget val än att starkt misstänka dig, men säker är jag inte. Du kanske kan hjälpa mig att reda ut det? Jag har exempelvis ställt frågor om Cirkus, Klara och bikten? Vi kan ju börja i den änden. Och när du är inne på den så kan du även förklara varför du anser att jag försvarat Klara. Hon och jag har varit i luven på varandra hela tiden, men givetvis vill jag att jag ska misstänka henne för rätt saker och då är bikten en detalj.

Nja, jag tror mer på din ondhet nu än tidigare med tanke på din reaktion, så i den mån jag ändrat mig sedan inatt misstänker jag dig mer nu, inatt var det mycket uteslutningsmetoden. Nu finns det än del annat också.

Jag tror mig hittat rollerna på de jag tror är goda dvs Jag, @quarter4ever , @LenaH , @Mirtai och @Hjartagna och då bör övriga vara onda, det är förtsås möjligt att jag har fel om antalet onda och det bara finns en ulv kvar och ytterligare en bybo och då tror jag mest på dig som den bybon. Därför vill jag inte rösta på dig idag även om jag tror du är ond.

Här får jag hålla med, jag har missat hinten om bikten, ja det är troligt att någon biktat sig. GA menade att cirkus skrivit något om det, det vore bra att se vad.

Jag ser dock fortfarande inga tecken på att Klara biktat sig. Du skrev någonstans en teori om BSF, det ser jag som en större möjlighet. Cirkus har skrivit om henne åtminstone.

Fast det står att man får hålla den som osäker ändå? Konstigt att cirkus inte tar chansen att göra det?

Fast hur tänker du att det skulle hjälpa?

Tänk lite på att den enda utom du som trodde att @cirkus död skulle hjälpa oss var cirkus själv. Alltså borde hon tyckt det varit tydlig och @Klara är tydligt enligt mig. Gå gärna tillbaka och läs det igen den röstningen, det hjälpte mig när jag gjorde.

Nja, jag tror mer på din ondhet nu än tidigare med tanke på din reaktion, så i den mån jag ändrat mig sedan inatt misstänker jag dig mer nu, inatt var det mycket uteslutningsmetoden. Nu finns det än del annat också.

Jag tror mig hittat rollerna på de jag tror är goda dvs Jag, @quarter4ever , @LenaH , @Mirtai och @Hjartagna och då bör övriga vara onda, det är förtsås möjligt att jag har fel om antalet onda och det bara finns en ulv kvar och ytterligare en bybo och då tror jag mest på dig som den bybon. Därför vill jag inte rösta på dig idag även om jag tror du är ond.
Hur kan du var osäker på att jag är ond nu, när du verkade så säker i inlägget jag citerade men ändå mindre säker än igår. Där var det då inte den minsta tvekan, den enda rollen du kunde tänka dig till mig förutom den onda feen var ulv.

Om det bra var 3 ulvar i lyan så är det väl ingen fara att syna mig? Nej jag vill inte dö men din ovilja att rösta på den du deklarerade var ond igår och än mer misstänkt idag får mig misstänksam.

Se mina teorier till min röst dag 3 plus min motivering strax här ovan till någon mest troligtvis klara biktat sig till cirkus.

Dessutom så tror jag att jag kan placera ut de goda rollerna på respektive deltagare om du, jag, lena, mirtai och hjartagna är goda.
Och varför har Cirkus knappt nämnt klara?

Hur kan du var osäker på att jag är ond nu, när du verkade så säker i inlägget jag citerade men ändå mindre säker än igår. Där var det då inte den minsta tvekan, den enda rollen du kunde tänka dig till mig förutom den onda feen var ulv.

Om det bra var 3 ulvar i lyan så är det väl ingen fara att syna mig? Nej jag vill inte dö men din ovilja att rösta på den du deklarerade var ond igår och än mer misstänkt idag får mig misstänksam.

Att du tycker jagverkade säker betyder inte att jag var det, det har jag nog dock börjat bli nu pga uteslutnings metoden. Jag har inte hittat något som talar mot du, klara och bollen är de onda. Ju mer jag läser både nya och gamla inlägg och funderar kring dem desto tydligare blir det.

Alltså jag är tämligen säker på att du är ond men jag känner mig mer säker på @Klara och @bollen__ därför vill jag rösta ut klara idag (mest säker där) och sedan bollen men om det står mellan dig och någon jag tror är god röstar jag givetvis på dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar