The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänker du då? Angående rösterna på koppen.

Ja som jag skrev tidigare så tyckte jag koppens röst talade till hennes fördel(eftersom hon borde vara medveten om att en röst på en ny drar negativ uppmärksamhet till sigoch det är något ulvar brukar försöka undvika) och därför tycker jag följdaktilgen det är märkligt när andra finner samma röst skum.

Nu när vi vet att koppen var god stärks ju den tanken.

@bollen__ Det är det här inlägget, plockar fram det om du vill gå tillbaka och läsa det i sitt sammanhang.

Hm jag förstår inte riktigt de här rösterna mot koppen?

Jag tycker det är trist att hon röstar på en helt ny spelare direkt men det känns ju inte ulvigt snarare tvärtom, Koppen är definitivt tillräckligt runtinerad för att veta att hon skulle dra på sig negativ uppmärksamhet pga det och varför skulle hon vilja göra det som ulv?

Ja som jag skrev tidigare så tyckte jag koppens röst talade till hennes fördel(eftersom hon borde vara medveten om att en röst på en ny drar negativ uppmärksamhet till sigoch det är något ulvar brukar försöka undvika) och därför tycker jag följdaktilgen det är märkligt när andra finner samma röst skum.

Jag håller med men nu var jag tvåa på @bollen__ ! :p

Ja som sagt, jag har ingen aning om ifall de är goda eller onda men jag tycker det är väldigt svaga indicier för ondska att lägga röster på en god DL1.
Och OM de nu är ulvar och OM de på något sätt listat ut q4es roll så skulle de ju inte lagt rösterna där.

Jag tycker du gör det lätt för dig, rösterna på Koppen är nog de jag vill hålla i minnet de närmaste dagarna.

Så långt i min analys som till rösterna på koppen har jag inte kommit. Jag spann bara vidare på det jag skrev om i mitt röstinlägg. Självklart är det intressant att titta på vilka som röstade på koppen. Jag har aldrig sagt något annat. Bara att jag inte kommit dit än.

Om ulvarna skickar in innan dag DL så börjar attacken på natten så nattens händelser för den rollen försvinner. Om ulvarna skickar in innan natt DL så börjar attacken med rösten som inte räknas :)

Men den räcker ett dygn oavsett alltså... Får vi reda på att målbålgetingsattacken är utförd?

Fråga efter deadlinetider skulle jag kunna göra oavsett roll, det är intressant oavsett min egen roll, det är intressant för övriga. Skulle frågan tala till min fördel tycker du? Utveckla gärna.

Vad i ändringen är det som stör dig? Att jag ville rädda koppen? Att rösten kom på just Q? Att den kom sent? Läget den kom i i förhållande tillövriga röster? Något annat?

Tja, du röstade på Q som jag nu tror är god. En röst som hade blivit avgörande om q "kunnat lynchas". Du kunde som ond haft fördel av att skylla på div förhäxningar/attacker osv.

Att den kom i sista sekund, jag såg inte vad som fick dig att vilja rädda Koppen. Men jag är inte bra på att läsa Koppn iof.

Ja då förstår jag hur du menar. Tänkte inte på det ur det perspektivet. Men om ulvarna hade listat ut vem Q var borde inte koppen fått fler röster då? De vill väl inte att vem q är ska bli "allmänt" känt det blir ju svårt för dem att käka henne nu menar jag. Fast det kanske är det du tänker att de försökte göra, och sen kom snabba röständringar och sabbade det för dom?

Men den räcker ett dygn oavsett alltså... Får vi reda på att målbålgetingsattacken är utförd?

Tja, du röstade på Q som jag nu tror är god. En röst som hade blivit avgörande om q "kunnat lynchas". Du kunde som ond haft fördel av att skylla på div förhäxningar/attacker osv.

Att den kom i sista sekund, jag såg inte vad som fick dig att vilja rädda Koppen. Men jag är inte bra på att läsa Koppn iof.

Jag har färglagt

Kan du förklara det där? :confused:

Färglägger lite...

DL 1
18:55 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

20:44 Koppen röstar på EmmaN
20:48 Lobelia röstar på quarter4ever
20:50 Lilltess röstar på Koppen
20:57 Hjartagna röstar på Koppen
20:58 fio röstar på Klara
21:00 Klara röstar på Lobelia
21:03 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 bollen_ röstar på Koppen
21:13 LenaH röstar på Lilltess

21:19 quarter4ever röstar på Klara
21:19 glömmerallt röstar på cirkus
21:21 EmmaN röstar på Lobelia

21:27 quarter4ever ändrar röst till Koppen
21:29 Gabby_Ossi röstar på fio
21:30 Koppen ändrar röst till quarter4ever
21:30 quarter4ever ändrar röst till Klara
21:30 glömmerallt ändrar röst till quarter4ever

Vad menar du med förhäxningar/attacker?? Det är väl inget sådant som kunnat utföras ännu?

Ja då förstår jag hur du menar. Tänkte inte på det ur det perspektivet. Men om ulvarna hade listat ut vem Q var borde inte koppen fått fler röster då? De vill väl inte att vem q är ska bli "allmänt" känt det blir ju svårt för dem att käka henne nu menar jag. Fast det kanske är det du tänker att de försökte göra, och sen kom snabba röständringar och sabbade det för dom?

Eh, va? Nu änger jag inte med. Hur skulle ulvarna kunnat lista ut Qs roll menar du?

Eh, va? Nu änger jag inte med. Hur skulle ulvarna kunnat lista ut Qs roll menar du?

Jamen, det var det jag menade att jag undrade. Att det var därför du tyckte att de som röstade på koppen var skumma, men att du menade att de kanske listat ut Qs roll och jag förstod inte riktigt hur de skulle ha kunnat göra det. Men sen såg jag inlägget du citerade åt mig efter jag skickade iväg. Nu är jag med på tåget tror jag!

Jag har färglagt

Kan du förklara det där? :confused:
Tja, om något förutom den rollen som jag nu tror att Q har hade påverkat utgången av lynchen och Q och du vore onda - så vore det inte smart att fråga om DL-tider.

Men när jag tänkt några varv på det så inser jag att det nog inte är så hållbart som teori.

(det utesluter inte att du skulle kunna vara ond... men jag tror inte att q är det)

Jamen, det var det jag menade att jag undrade. Att det var därför du tyckte att de som röstade på koppen var skumma, men att du menade att de kanske listat ut Qs roll och jag förstod inte riktigt hur de skulle ha kunnat göra det. Men sen såg jag inlägget du citerade åt mig efter jag skickade iväg. Nu är jag med på tåget tror jag!

Nej, att rösterna på koppen var skumma har inget alls med Q att göra. :)

Tja, om något förutom den rollen som jag nu tror att Q har hade påverkat utgången av lynchen och Q och du vore onda - så vore det inte smart att fråga om DL-tider.

Men när jag tänkt några varv på det så inser jag att det nog inte är så hållbart som teori.

(det utesluter inte att du skulle kunna vara ond... men jag tror inte att q är det)

Fast nu när Art har talatom alla deadline tiderna vet vi att ingen ond roll kan ha påverkat utgången.

j
Mja, när hon ändrade tillbaka blev det ju klart att Koppen hade flera röster, men första ändringen var ju lite knepig
vadå när jag ändrade tillbaka hade ju koppen mindre röster? däremot när jag ändrade första gången hade hon fler röster? hur ska du ha det?

Mja, när hon ändrade tillbaka blev det ju klart att Koppen hade flera röster, men första ändringen var ju lite knepig

Jo men innan hon ändrade andra gången så stod det 4-2 till koppen. Koppens, Qs och min änring kom alla 21.30.

Första ändringen tror jag hon gjorde för att rädda sig själv men det är ju en ren gissning från min sida(Även om hon inte behövt det om hon har den roll jag tror kanske hon inte tänkte på det direkt och när hon kom på det så ändra hon igen men som sagt gissar mara.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 974
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar