The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där kom jag på en tvist som jag inte tänkt på, tänk om det var lottning som gjorde att Koppen åkte?

Bäst att förutsätta att inget är som det ser ut att vara kanske
tänkte på målbålgetingattack, men om jag läser @Artline inlägg om dl-tider så skulle den attacken börja gälla som tidigast efter dl dvs till natt-dl stämmer det?

Där kom jag på en tvist som jag inte tänkt på, tänk om det var lottning som gjorde att Koppen åkte?

Bäst att förutsätta att inget är som det ser ut att vara kanske
Om man ser till röstningen så är det ingen chans att det var lottning??:cautious:
varför kom du till den slutsatsen?
Jag kom helt enkelt på att koppen nog var god och försökte rädda situationen.....så gott det gick

Ja, jag kan bara se ett alternativ till att det blev som det blev nu när LL förtydligat om vilka tider som gäller för olika roller. Det gör ju att jag blir ytterligare misstänksam mot de som röstade på Q.

jag tycker det var en intressant första DL, och även jag hoppas att ängeln är med på noterna och hängde med i alla snabba svängar idag, jag var själv velig så det var inte lätt!:nailbiting:

Smart spelat så att ingen tvekar på din roll (även om det blev onödligt dramatiskt med alla ändringar)

Jag tycker att GA's ändring skaver. Samtidigt var det väl hon som frågade LL efter DL tiderna, skulle hon göra det som ond?
Tja, jag håller det inte för omöjligt...

tänkte på målbålgetingattack, men om jag läser @Artline inlägg om dl-tider så skulle den attacken börja gälla som tidigast efter dl dvs till natt-dl stämmer det?
Om ulvarna skickar in innan dag DL så börjar attacken på natten så nattens händelser för den rollen försvinner. Om ulvarna skickar in innan natt DL så börjar attacken med rösten som inte räknas :)

Ja, jag kan bara se ett alternativ till att det blev som det blev nu när LL förtydligat om vilka tider som gäller för olika roller. Det gör ju att jag blir ytterligare misstänksam mot de som röstade på Q.
Du menar @Blacksmithfarm och @Lobelia ?
Svårt att dra slutsatser från två jättetidiga röster. Jag säger inte att inte någon av dem kan vara ulv men det handlar ju verkligen om endast två röster som dessutom las som nr 1 och 3.

edit: Glömde @glömmerallt s ändring.

Jag tycker nog att rösterna på Koppen är mer intressanta så här i backspegeln.

Har funderat lite kring första röstningen och jag är fortfarande skeptisk till de som röstade på koppen(bortsett från Q, som saker utvecklade sig slulle det inte förvåna mig om hon försökte spela lite skum med flit, det känns som en sak hon skulle kunna göra.). I övrigt behöver jag nog analysera lite mer.

Du menar @Blacksmithfarm och @Lobelia ?
Svårt att dra slutsatser från två jättetidiga röster. Jag säger inte att inte någon av dem kan vara ulv men det handlar ju verkligen om endast två röster som dessutom las som nr 1 och 3.

edit: Glömde @glömmerallt s ändring.

Ja, alltså, jag var ju redan lite fundersam kring Lobelia och bsf innan. Jag blev inte mindre fundersam i och med resultatet av lynchen. Glömmerallt är svårplacerad, men visst , hon kan vara skum hon också.

Har funderat lite kring första röstningen och jag är fortfarande skeptisk till de som röstade på koppen(bortsett från Q, som saker utvecklade sig slulle det inte förvåna mig om hon försökte spela lite skum med flit, det känns som en sak hon skulle kunna göra.). I övrigt behöver jag nog analysera lite mer.
Hur tänker du då? Angående rösterna på koppen.

Jag tycker att GA's ändring skaver. Samtidigt var det väl hon som frågade LL efter DL tiderna, skulle hon göra det som ond?
Tja, jag håller det inte för omöjligt...

Fråga efter deadlinetider skulle jag kunna göra oavsett roll, det är intressant oavsett min egen roll, det är intressant för övriga. Skulle frågan tala till min fördel tycker du? Utveckla gärna.

Vad i ändringen är det som stör dig? Att jag ville rädda koppen? Att rösten kom på just Q? Att den kom sent? Läget den kom i i förhållande tillövriga röster? Något annat?

Ja, alltså, jag var ju redan lite fundersam kring Lobelia och bsf innan. Jag blev inte mindre fundersam i och med resultatet av lynchen. Glömmerallt är svårplacerad, men visst , hon kan vara skum hon också.
Ja som sagt, jag har ingen aning om ifall de är goda eller onda men jag tycker det är väldigt svaga indicier för ondska att lägga röster på en god DL1.
Och OM de nu är ulvar och OM de på något sätt listat ut q4es roll så skulle de ju inte lagt rösterna där.

Jag tycker du gör det lätt för dig, rösterna på Koppen är nog de jag vill hålla i minnet de närmaste dagarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 974
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar