Kan nog tycka att det finns en anledning av myndighetsgräns, rent fysiskt så är en 15-åring inte färdigväxt(oftast) och huden utvecklas därefter.
Sen köper jag verkligen inte argumentet att man gör smartare och mer genomtänkta val efter man blivit myndig, har bekanta som tatuerat in de mest idiotiska grejer på de mest idiotiska ställen, ex. en ohyggligt ful krokodil i ansiktet och en sned och vind Svampbob Fyrkant över hela ryggen. Dessa två var över 25, ska tilläggas.
Hål i öronen är jag lite ambivalent inställd till, å ena sidan tycker jag inte barn ska ha hål i öronen p.g.a allergier och andra problem som kan uppstå då små ungar inte alls är hygieniska. Å andra sidan är det problemet mer lättlöst än en tatuering, man plockar helt enkelt ut örhängena och låter hålen växa igen.
Men att pierca öronen på ett litet barn tycker jag är helt uppåt väggarna, de har ingen uppfattning alls om varför de ska ha hål i öronen utan där är det föräldrarna som tycker det är fint. Barn är inga små dockor, liksom.