Tatueringar på minderåriga

Ok, bra att möjligheten finns nu i alla fall. Öppnar ju fler dörrar!

Det tänker jag, är kanske något föräldrarna ska vara medvetna om också. Alla har inte råd att bekosta en sådan sak när man kanske nyss fått ett jobb efter gymnasiet osv och inte har föräldrar som kan bekosta ens ånger. Då kan det bli både jobbigt och dyrt att ångra sig, vilket man kanske inte tänker på när man är 15.

Det var ju mamman som betalade denna gång tolkade jag det som, då får väl hon betala borttagning också. ;)

Oavsett ålder kan man ju alltid ångra en tatuering och får då vara beredd på konsekvenserna.
 
Jag tycker inte att det borde vara lagligt att ta hål på små barn, det provocerar mig något oerhört att man får göra sådana ingrepp på små barn men nånstans i tolvårsåldern tänker jag att man kan få ta beslut om tex hål i öronen. Tatueringar tänker jag egentligen borde vara 18 år men nånstans runt 16 och uppåt om det är inom rimliga gränser och genomtänkt.
Hur kan en 16 åring tänka igenom det?

Min son ville ha en tatuering av något snobbigt klädmärke vad det nu är, minns inte. Något skrytigt och snobbigt. I dag undrar han hur fan han tänkte när han var 16.... Fast DÅ var det ju enligt honom genomtänkt!
 
Det var ju mamman som betalade denna gång tolkade jag det som, då får väl hon betala borttagning också. ;)

Oavsett ålder kan man ju alltid ångra en tatuering och får då vara beredd på konsekvenserna.
Med andra ord ännu en anledning att säga nej, om man är en fattig förälder ;)

Det är bara konsekvenserna en tonåring inte är mogen helt 100 % att förstå just i tonåren. Det är det jag menar.
"Det ordnar sig" har varit standardfrasen här hemma. De tänker inte på det där och då.
 
Jag har mest problem med placeringen av tatueringen. Jag tänker att om man är ung och gör sin första tatuering är det klokt att sätta den på något ställe som är lättare att dölja om man skulle behöva. Det finns ju tyvärr fortfarande arbetsplatser och arbetsgivare som inte tillåter synliga tatueringar och ett sådant beslut är vettigare att ta konsekvenserna av när man är 40 än som 15.
Vilka arbetsgivare? Tror jag sett tatuerade folk i alla branscher faktiskt. Nyfiken på vilka jobb det skulle vara.
 
Jag fick tatuera mig som 16 åring, jag hann göra fyra stycken som minderårig. Av de fyra har jag tre kvar idag. En av dem tatuerade jag över.

När jag gjorde min andra tatuering så tatuerade sig min 50 åriga mamma för första gången. Hon har nästan mer bläck på kroppen idag än vad jag har. :angel:

Jag fick göra min första tatuering efter en traumatisk händelse. Tatueringen blev ett avslut på en tuff period och var väl genomtänkt. Det är idag nästan 13 år sedan och det är fortfarande min favorit tatuering.
 
Hej alla!

Har lite funderingar kring detta med tatueringar...
Jag har en nära vän som i dagarna fyllde 40. Hon tog den stora dagen ära med sin 15 åriga dotter till en tatuerare och där gjorde dom varsin tatuering. Ett hjärta i slutet av handleden.

När hon berättar detta så frågar hon om jag tycker detta var dumt gjort av henne.

Jag blev faktiskt lite stum av detta. För jag undrar varför man gör så? Tar med en 15 åring och tatuerar sig.? Hon blev lite irriterad över min reaktion men jag tänker inte ljuga om hon ber om min åsikt... Hon tycker jag är gammalmodig och tråkig.

Hur tänker ni kring sånthär? Är det bara jag som tycker det inte finns nån anledning att låta en 15 åring tatuera sig?
Aldrig i livet att mina barn kommer att få tatuera sig innan de fyller 18.
 
Jag tycker att tatueringar är något man själv ska känna att man vill ha, inte bli erbjuden eller påtvingad av någon annan (vilket jag uppfattade det som men det kan ju vara fel) och de ska vara genomtänkta. Känner flera som gjort saker impulsivt och ångrat sig. Ibland kan man inte ha tänkt färdigt.
Själv tänkte jag i ett halvår att jag skulle ha en månskära och en stjärna, tack och lov kom jag på i tid att det var Turkiets flagga. Det blev bara en månskära.

Alltså tycker jag inte att det var rätt att göra som ts beskriver det.
 
Jag tycker att tatueringar är något man själv ska känna att man vill ha, inte bli erbjuden eller påtvingad av någon annan (vilket jag uppfattade det som men det kan ju vara fel) och de ska vara genomtänkta. Känner flera som gjort saker impulsivt och ångrat sig. Ibland kan man inte ha tänkt färdigt.
Själv tänkte jag i ett halvår att jag skulle ha en månskära och en stjärna, tack och lov kom jag på i tid att det var Turkiets flagga. Det blev bara en månskära.

Alltså tycker jag inte att det var rätt att göra som ts beskriver det.
Äsch, gratis sprit i Antalya livet ut hade också varit mycket värt. :p
 
Jag var tvungen att kolla vad lagen sager har i Oregon. Har maste man vara 18 for att bade pierca och tatuera sig. Jag misstanker dock att man kan ta hal i oronen innan man ar 18 ... Jag maste kolla det.
Den har texten tog jag fran en Tatuerings (eeehhh salong?) Jag ar imponerad over hor de presenterar det hela.

"No Regrets - Hindsight's Always 20/20​

One of the most commonly heard things in any tattoo shop is, "I got this tattoo when I was 18 and I hate it now. What can you do with it?" Tattoos are for life, so really think it through and make sure it means something to you. Don’t just get one because it looks cool or all your friends have them.

We ask that you really think about whom you are now and who you want to be in the future. What do you want to represent you for the rest of your life?"
 

"No Regrets - Hindsight's Always 20/20​

One of the most commonly heard things in any tattoo shop is, "I got this tattoo when I was 18 and I hate it now. What can you do with it?" Tattoos are for life, so really think it through and make sure it means something to you. Don’t just get one because it looks cool or all your friends have them.

We ask that you really think about whom you are now and who you want to be in the future. What do you want to represent you for the rest of your life?"

no-ragrets-temporary-tattoo-2663.jpg


:angel:
 
Jo, men då har åldern inträffat när man har helt eget ansvar och inte kan skylla på sina föräldrar. Förutom att man oftast har ett mer utvecklat konsekvenstänk. Jag tänker att myndighetsåldern har en klar poäng.
Jag tänker att när en är starffmyndig så kan än även få ta lite fler beslut om sig själv även om en inte är myndig än, och även om en är myndig så får en så snällt vänta tills 20 för att köpa på systemet och få vänta tills 24 för att ta A kortet om personen inte ha haft A2 sedan tidigare.

Tycker det är mycket vettigt att det blir mer och mer ansvar lite pö om pö och inte allt från ena dagen till den andra. Är ju inget magiskt som händer natten till personen fyller 18 år
 
Jag tycker att tatueringar är något man själv ska känna att man vill ha, inte bli erbjuden eller påtvingad av någon annan (vilket jag uppfattade det som men det kan ju vara fel) och de ska vara genomtänkta. Känner flera som gjort saker impulsivt och ångrat sig. Ibland kan man inte ha tänkt färdigt.
Själv tänkte jag i ett halvår att jag skulle ha en månskära och en stjärna, tack och lov kom jag på i tid att det var Turkiets flagga. Det blev bara en månskära.

Alltså tycker jag inte att det var rätt att göra som ts beskriver det.
Mamman tog med sin dotter som en kul grej för att hon fyllde 40 och dottern var med på noterna och tackade glatt ja till en tatuering hon med.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 184
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 935
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 968
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 070
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp