Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Min tappar oxå mkt i fällnings perioder och jag ökade nog proteinet för sent så han tappade lite. Ger nu 1 kg Hippo alfa grov, men måste nog öka lite till. Jag har läst så många trådar här om att B-vitamin inte hjälper så jag slutade med det, men oj, det skulle jag inte ha gjort. Han blev jätte öm i huden, sur o grinig o öm i muskulaturen i ryggen. Nu ska här ösas i protein o B-vitamin!

Imorgon blir det lång skritt runda eftersom han gick hårt idag!!

Hej mina vänner! Vilken dag vi har haft här:) 16 grader och strålande sol. Lite blåsigt, men inte så farligt. Jag har planterat penséer i tunnan framför stallet och vid huset. Mockat nån kärra i hagen, så gräset får en chans att växa.

Man blir ju helt sjuk och vill ut i skogen och rida, men det dröjer ett par veckor till. På tisdag ska vi på återbesök, ta stygnen och kolla framknäet. Så då får vi veta om vi kan börja skritta iaf.

Jag ska ju till Spanien och rida en vecka i höst, och det stod att man skulla ha god kondition...så det vill väl till att komma igång snart;) Iaf sitta in ridmusklerna igen...

Senast ändrad:

Mul: Vore kul att se"elefanterna " i arbete i skogen:)Finns inte mycket i hästväg som slår att se en ardenner som tar i och drar.

Inne för lite mat och vila(alltså halvligga framför datorn:D).Nu tillbaka till grushögen!

Ja det är en mäktig syn. Enda problemet jag har är att jag både får vara kameraskötare och kusk, men lite bilder har jag tagit, tog ett par filmsnuttar med. :)

Vet inte hur du gör men jag brukar alltid spruta dem,blir mkt snabbare resultat och så räcker det att göra det i 2 dagar:D

Oj får dåligt samvete med trädgården ,min ser för jä... ut men varit ute med 2 av pållarna i solen.Blev ett pass dressyr och ett pass intervallträning så nu är jag trött:o

kl
Så kom det då äntligen...lugnet efter stormen.Här är helt vindstilla nu och jag har varit ute på en underbar tur:).

Fåglarna är igång både tidig morgon och kväll nu och även här spirar lite grönt i hagarna om man tittar noga.

Så här ser grusvägen fram till mitt ställe ut,jag bor bakom granskogen.Till vänster ser ni den kulle som vi "klättrar" i.Ja,jag vet!Den är skrattretande liten men några steg får hästen ta i(och den sluttar mer på baksidan) och väl uppe känns det som man har viss utsikt:).Och H.lägger alltid en hög längst upp för att markera att vi varit där:D.

32285382.jpg

Oj vilken härlig dag vi haft i blåsvädret, men tack o lov har det gett sej nu på kvällningen. Vi har haft ungar här som vanligt :D Det är så himla roligt att dom kommer och vill vara hemma här och skrota med sina ungar!! Det gillas verkligen!

Som sagt har det blåst även i dag men på det viset har det torkat upp nå alldeles fantastiskt. Vi hade ju faktiskt full vinter här förra lördan och nu är all snö borta :bump:

Ina är för rolig, så fort jag kommer ut i hagen så kommer hon ångandes och ställer sej till rätta och så ska det klias mage :rofl: Hon går nästan ner i spagat, söthildan :love:

I morron hoppas jag att vi får njuta av sol och värme och att blåsten äntligen gett sej!!

Jo visst är det Haflingerflickor jag har :D Får jag presentera mina flingor Ina 4 år till vä och Winnie 3 år till hö.

32285527.jpg

Rida i Spanien i höst.. utveckla människa för en oinvigd :D
Jag har ridit i Spanien 1 gång som 13 åring :angel: (nyss ..not)
Vanlig uteritt som hästtokig tonåring.. skittråkigt tyckte jag för vi fick knappt trava ens :mad:

Hur eller hur, jag förmodar att DU ska hitta på ngt helt annat och på en annan nivå ;)

Tja, det är en enveckas-tur som börjar i bergen ovanför Barcelona nånstans, och sen rider vi ner till kusten. Det stod att tempot är högt, och en bekant som varit på samma ritt tyckte att det nästan var för mycket ridning och för lite semester:) Så det blir nog bra. Vi är ett gäng på åtta tjejer/tanter som åker härifrån:)

Tja, det är en enveckas-tur som börjar i bergen ovanför Barcelona nånstans, och sen rider vi ner till kusten. Det stod att tempot är högt, och en bekant som varit på samma ritt tyckte att det nästan var för mycket ridning och för lite semester:) Så det blir nog bra. Vi är ett gäng på åtta tjejer/tanter som åker härifrån:)

Det.. kallar jag äventyr :laugh:
NU blev jag lätt avis...
Så himla kul det låter, en riktig.. ja.. toppengrej :banana::bump:

Jag hoppas det! Vi har tidigare varit i Andalusien, och i Frankrike vid ett par tillfällen och ridit mellan slott:) Fantastiskt roligt. Om du går in på mina foton på Fb finns där nog en del:)

Nä, där var inga, förresten. Men jag kanske lägger in några nån dag:)

Sprutar du själv? Det vågar inte jag. När på året gör du det? Allt som kan hjälpa min känsliga kille är guld värt!
Brimmis: de är verkligen jätte fina dina tjejer, syskon? Egen uppfödning?
Tajger: härligt med ridresa! Själv var jag i Montpellier- Frankrike för ca 15 år sedan, en helt underbar upplevelse!

Quse, ja dom är finfina :bow:

Mul, kortet är taget för ung 3 veckor sen. Nu har vi tack o lov inte nå snö kvar alls!

Nobel art, nej dom är inte syskon. Winnie är född i Skattlösberg (bara en liten bit i från mej) där det finns en uppfödare av Haflinger och dom köpte Ina på en stoauktion i Österrike när hon var 6 mån. Winnie köpte jag i dec 09 då 1,5 år och Ina lånade vi först som sällskap men vi köpte henne i juli förra året.

Så blev det morgon igen!
Och vilken morgon! Solen skiner,himlen är knallblå,underbart!

Bästa tiden är nu,tycker jag!

Pållar vill ut,det börjar tillochmed bli lite grönt i hagarna.
Nåja,ännu har de inte börjat lämna mat i hagen,men det är på rätt håll iallafall.

Idag tänkte jag gå runt o kolla stängslet i sommarhagarna,säkert en del som behöver fixas efter denna vinter.

Ha en bra dag alla!!

morrn pa torpet. hastar ater men det ar nog allt jag har klarat av annu. jo en cup instant ocksa.. och solen lyser med sin franvaro annu..far val hoppas pa battre lysande senare under dagen.
skall forsoka ta mig ut pa herr Valdemar senare.. aven han tog sig en rull i leran i gar kvall innan inkomst.
det ar allt i denna varlden, ha en bra dag och hoppas pa mask i dalarna... toots

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka