Sv: Tanter och gubbe traden part 7
Mina vänjer sig som tur är naturligt vid kor,de brukar ha ungdjur och kor som grannar i hagarna på sommaren.En del är nyss släppta så det har varit lite spännande i hagen några dagar
.Sedan kan det ändå vara jobbigt att passera en del andra kor som inte är vana vid hästar och därför springer med om rider längst hagen.
Idag mötte jag och D.en som körde i skogen med två hästar och lastarvagn.Och det var inte alls kul!Han blev rejält uppskrämd och vi var ju ute på landsvägen så det hade inte varit roligt om han stuckit med mig.Nu gick det bra som tur var men jag kände mig lite rädd ett tag.Han har aldrig förut varit sådan när jag ridit
Det blåser som satan idag igen
!Brevlådor står och smäller,plast flyger och jag får leta presenningar som blåser av.Mycket av ensilaget far iväg när jag ska packa påsar,det är västlig vind och öppen passage rakt över min gårdsplan.
Bra med blåst är ju så klart att det torkar upp men man ska helst vara inomhus sådana här dagar enligt mig.Nu får jag inte det,ska jobba.
Kat: Bra med kranen
!
Brimmis: Ger mig inte på att gissa men loggar in med spänning varje dag,måste ju ske snart.
Voff: Vad livet kan vända på nolltid!Tycker det är så tråkigt för dig som har kämpat så med/för Kelly.Som du själv sa,snart är det betesperiod,förhoppningsvis dyker någon lösning upp.Bra är ju att det är rätt tid om någon vill låna henne till avel.Eller är det för tätt på förra fölet?,hon är ju lite till åren,kan inget om det.