Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Yes!! Skönt att slippa släpa!:laugh:

Brimmis,blir det något föl eller har du avmaskat?????

Sängen vore en bra ide just nu! Tror jag ska prova den.....
Jobbade inatt,det börjar kännas.

Nyheter fran torpet...

for er som var har, ja NU antligen ar det slut med dunk barandet.. jag har fatt en kran pa utsidan woohoo.. tog en timme att satta in, kostade mig 2000 plus tax och ar vart varenda ore.

Låter som en bra investering! Är den då så frostsäker att den går att använda även på vintern?:p;)

sjalvklart.. ar val inte sa dum att jag puttar in en icke frostsaker nar jag val satter in en.. det var ju hela idean med en kran pa utsidan.. att INTE behova slapa dunkar pa vintertid..

Voff: jag har följt dina inlägg, och måste bara säga att jag beundrar dig som är så stark och klok. Du prioriterar rätt och verkar ha tänkt på det mesta. Jag hoppas verkligen det löser sig för dig. Kan du inte hitta en medryttare som betalar? På så sätt är det ändå du som bestämmer. Hur gammal är sonen? Jag minns hur stressigt det var då min son var mindre att få ihop tiden. Jag är inte ensam stående så det var absolut inte som du har det, men jag ville bara inte vara borta för mkt från honom, och kunde inte heller lämna på dagis för att rida.
Men allt blev mkt lättare då han började skolan, då kunde jag sticka till stallet direkt efter lämning i skolan. Jag brukar säga att man blir en mkt bättre mamma med sitt andningshål i stallet!!

Uppdaterar mig själv: efter 2 stall fria dagar var det underbart att komma ut igår, blå himmel o sol men lite blåsigt. Red ut själva, jag o min 19-åriga D- ponny, 1 1/2 timma. Vi red förbi får hagen, åh nu har de fått lamm! Jag stannade o fotade. Red sen förbi ko hagen o där hade de fått kalvar- vilka vårtecken. Jag har en mkt känslig ponny, ngt av en enmans häst. Han är pigg o glad, men kan oxå bli het o stressad, då galopperar han på stället eller taktar. Han är triangel märkt pga dålig rygg, så just detta r sämst för honom. Lyckas man inte lugna honom så är det bara att sitta av o leda för att inte skada ryggen. Han har svårt för förändringar, saker som inte är som de brukar, nya ryttare, nya tränare, nya övningar. Han är oxå osäker, mkt mån om att göra rätt o vara till lags. Blir han osäker så springer han bara. Man måste vara lugn, konsekvent, förklara noga. Då är han världens goaste lilla ponny.
Nobel har tyvärr mkt problem vid Päls sättning o fällning, det varierar från dag till dag, ibland går det inte att

Fick inte ordning på slutet?? Det går inte att borsta ska det stå. Ja, listan kan göras jätte lång, men nu har jag haft honom själv i 5 år och innan det var jag medryttare i 6 år så jag känner honom utan o innan- vi kan läsa varandras tankar. Igår var en delvis orolig dag, fick leda en lång bit, men sen hade vi oxå en härlig tur, skritt på skogs stigar, galopp på långa grus vägen, men oxå lite i skogen.
Mitt motto: skapa dig en bra dag!! Så ha en underbar Fredag på er allihopa!

Detta var ju en bra lösning med dagarna till Voff! När jag läste att pappan går hemt till dig för att natta o vakta så kände jag direkt att det kommer inte att hålla i längden. Bättre att dela upp hela dagar emellan er!

Morgon igen...jag är trött:o

Voff: Beklagar verkligen att det kört ihop sig och jag hoppas och håller tummarna för att det löser sig.

Moholmarabs: Suveränt med kran!!! Det ska vi ha här också. Är lite trött på att ha hinkat mig igenom denna vinter och är oerhört tacksam över att maken tagit en stor del av hinkandet. Jag ska dessutom skaffa en thermobar...japp, känns väldigt nödvändigt här i kylan...

Veckan har varit både bra och lite stressig men jag lyckades göra det jag skulle, trots att jag var utlånad till annan avdelning i måndags. Gårdagen blev bra :D ...och så hade vi informationsmöte på kvällen så både maken och jag åkte skyndsamt hem för att fixa djuren, byta kläder och sen tillbaka till jobbet. Nåväl, det var ett helt ok möte så det var väl värt det ;)

Håller sig vädret idag ska jag dona med pållarna lite på eftermiddan. Förmiddan blir i lathetens tecken...ska ladda inför helgens långpass.

Ha en skön helg alla!!!

God morgon! Nu har jag varit ute och släppt ut pållarna och gjort stallet. Skönt. Idag är jag bara ledig:) Eller...jag ska handla och vattna blommorna, men det är ju inte så betungande. Städade gjorde jag igår, så nu kan jag bara njuta av lugnet.

Kanske jag tar och kör lite torvbalar, vi tar hem på pall, men efter vintern har det blivit lutande tornen i Pisa, så en del har vält och ligger huller om buller. Har börjat snygga till, men torvbalar är så infernaliskt tunga.

Det blåser här idag, men ska vara uppehåll, och klarna upp framåt eftermiddagen. Jag tror på det!

Noble art - det låter som en speciell ponny, men skönt om du kan hantera det, och låta honom få den trygghet han behöver.

Piraja, Min Bole-tunna är det bästa köpet jag gjort :bump: Den har funkat klockrent och vattnet frös inte ens när vi hade mer än -30 så den är värd varendaste krona :banana: Jag tror dom garanterar isfritt ner till -20 men vi har ju haft kallare än så hela vintern och det har inte varit en ishinna ens. Enda gången det frös var när Winnie drog ur kontakten men sen vi satte fast tunnan i väggen så har det varit isfritt!!

Solen skiner och det blåser i dag med men tack o lov inte lika mycket som i går!! Harjust kommit in från flickorna och morronarbetet. Tuttarna är lika som i går och banden har inte släppt mer heller, kanske det bara är en mask i alla fall :confused:

Ja, vi får vänta och se hur det går. Det är iaf drygt att vara uppe och springa stup i ett hela nätterna men måste man så måste man :angel:

Förresten så hittade jag en tapir i hagen i morse, bildbevis kommer bara dotra mi kommer hit och kan hjälpa mej att fota :rofl:

Senast ändrad:

Lyckliga du som kan njuta av får och kossor från hästryggen.
Mina pållar blir så här :eek:
Det begränsar ridturen om dessa hemska monster är för nära..

Min första vinter med ThermoBar :banana::bump::bow:

Kan inte annat är att rekommendera den.
Ångrar bara att jag inte kostade på mig en större, de dricker mkt mer när det är ljummet (och det är ju bra) men det ska ju fyllas på oxå.

Ingen vattenkran i närheten nej...:cool:

Mina vänjer sig som tur är naturligt vid kor,de brukar ha ungdjur och kor som grannar i hagarna på sommaren.En del är nyss släppta så det har varit lite spännande i hagen några dagar:D.Sedan kan det ändå vara jobbigt att passera en del andra kor som inte är vana vid hästar och därför springer med om rider längst hagen.

Idag mötte jag och D.en som körde i skogen med två hästar och lastarvagn.Och det var inte alls kul!Han blev rejält uppskrämd och vi var ju ute på landsvägen så det hade inte varit roligt om han stuckit med mig.Nu gick det bra som tur var men jag kände mig lite rädd ett tag.Han har aldrig förut varit sådan när jag ridit:crazy:

Det blåser som satan idag igen:mad:!Brevlådor står och smäller,plast flyger och jag får leta presenningar som blåser av.Mycket av ensilaget far iväg när jag ska packa påsar,det är västlig vind och öppen passage rakt över min gårdsplan.

Bra med blåst är ju så klart att det torkar upp men man ska helst vara inomhus sådana här dagar enligt mig.Nu får jag inte det,ska jobba.

Kat: Bra med kranen:)!
Brimmis: Ger mig inte på att gissa men loggar in med spänning varje dag,måste ju ske snart.
Voff: Vad livet kan vända på nolltid!Tycker det är så tråkigt för dig som har kämpat så med/för Kelly.Som du själv sa,snart är det betesperiod,förhoppningsvis dyker någon lösning upp.Bra är ju att det är rätt tid om någon vill låna henne till avel.Eller är det för tätt på förra fölet?,hon är ju lite till åren,kan inget om det.

Vi fick inte till nå riktigt bra kort men här kommer ett. Kolla överläppen på tapiren El Tjocko :laugh:

32282307.jpg

Tävlingstarm!! den har jag begravt för många år sedan:o
Överlåter sånt till dottern:D

En mysnos!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Så, nu gav sig vädret lite så Lilly har pulsat djupsnön + dykt i lite väl djup snö ett par gånger:o. Bitvis går det rätt bra att ta sig fram och bitvis har det drivit så pass att det bara byggts upp på höjden och det var där vi dök...och fröken blev sur...

Vädret var ju intressant för vi hann med regn, snö, sol och hårda vindar på de 30 minuter vi var ute.

Rocket fick sig en körare i djupsnön han med men på lina då och där var jag så taskig att jag bytte läge så fort han trampat upp ett spår...han fattade absolut inte nyttan med det och protesterade lite men han ger sig fort och är således lite tränad. Det krävs rejäla knälyft i den snön...:cool:

Nu får dom vila i helgen för jag jobbar 7-19 både lördag och söndag. Brukar vara rätt trött efter dom passen. Dock har jag hört (???) att det ska bli rätt bra väder så jag hoppas ju att solen biter av den här snön nu så vi kan ta oss ut på en längre runda på måndag och då ska Rocket i så fall få följa med som handhäst i full utrustning...håll tummarna!!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare