Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Go kväll....
Uppdatering från mörka småland....
Jag fick tjänsten som jag skrev om i tidigare i veckan...
Jag tillträder 1 maj.... Så nu lär jag få ännu mer att göra en tid framöver ...
Men jag ser ett ljus i tunneln....
Idag har jag jobbat fyraåringen.... Hon har fått sitt första markarbetspass under sadel.... fick för mig att prova sadeln jag har hemma efter gamelhästen som gick bort i somras... Den är lite vid men den ligger bra...
Så jag langade på sadeln och tog ut henne på ridbanan.. Hon var lite fundersam på de där långa sakerna som hängde och dinglade utmed hennes sidor... så hon ville mellan varven stanna och undersöka dem... Men mer än så blev det inte..
När hon vant sig vid sadeln och jobbat bra i båda varven så belastade jag sadeln från båda hållen genom att lägga lite tryck i stigbyglarna från marken... Inga problem.. ruskade och hade mig i sadeln.... Ingen reaktion..
Satte foten i stigbygeln och hoppade "som om jag tänkt sitta upp"... Ingen reaktion...
Tror inte detta kommer att bli något problem om jag skall vara ärlig.... Nu måste jag bara låna hem en liten smidig männsika som kan kravla sig upp på henne...
Själv är jag för osmidig för att ta den smällen första gångerna...
Tyvärr gjorde jag detta när mörkret fallit... min mobilkamera tyckte inte att ljuset från ridbanebelysningen var tillräckligt.... så något bildbevis finns inte...
Jag skall försöka få till en bild när det är dagsljus...
Hon är riktigt snygg i westernsadeln.....