Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen hit Movi!
Åhh...vad jag blir avis på en stund med tränare. Längtar tills den dagen infinner sig här. Men det blir nog till våren då Kelly inte är i tillräkligt god kondis efter fölet för att lägga så mycket pengar på en tränare när orkar hon inte jobba ett helt pass.
För övrigt kan jag bara medela att ringa vetten blev det inget med. Skulle jusst till och ringa när sonen kom dubbelvikt och grät och klagade över magsmärtor. Såg att han verkligen hade jätteont. Efter lite mammaknep som toabesök och lite mat i magen var det bara värre så då blev det att åka till akuten. Där blev det raka vägen till en kirurg då det misstänktes blindtarm eller nått med sädesledare som låg i kläm. Men först ett litet lavemang.
Stackaren han hade så ont att han skakade som ett asplöv Men efter lavemang och en rejäl bajattack i korredoren ( vi sprang till toan- upptaget. Sprang till nästa- upptaget där med! Inte det bästa som kan hända en femåring med nytaget lavemang ) så blev Filip som en ny pojke. På väg ut från akuten stannade han vid receptionen och tackade alla sköterskor och docktorn artigt med "Tack för att jag fick komma och bajsa hos er" ockade pållen
Så det var denna dag. I stallet har jag inte satt min fot. Nu ligger Filip i pyjamas i sin säng och ser färdigt filmen vi fick åka ifrån och jag och gubben ska pusta ut i soffan.
God kväll kram Voff
Jag vill inte bli avbockad igen! Han är genomgången av fysioterapeut och har bra utprovad utrustning. Det verkar som han slänger av mig i skritt och på långa tyglar, inte då vi arbetar. Vad och vem kan man ta hjälp av? Är det ngn som använt grästygel? Det är tydligen en hjälptygel som kan vara till hjälp på hästar som sätter ner skallen och på så sätt gör sig av med sin ryttare?!?Ingen aning. Limm eller häftmassa i sadeln??
Det första jag tänker på är utrustningen okej och han har inte ont någon stanns?
Är själv livrädd för jusst bockar. Det är nog det värsta som kan hända. Har ALLTID åkt av. Senast var för 2½ år sen när jag fick ett briljant förslag av en kompis att provrida hennes fyraåriga hingst. Hon hade köpt honom ett halvår tidigare från ett missförhållandehem och jusst påbörjat inridning efter först fått lite fason på hans nerver. Hon hade nästan uteslutande ridit barbacka men det vågade nte jag. Endasthon hade dessutom varit på hanns rygg.
Så på med sadel (en ny som han var obekant med) på med en okänd ryttare (mig) och ut på åkern i ganska häftig blåst. Jag lovar det tog max 3 minuter inan första bocken. Jag satt någorlunda kvar. Det uppskattades inte så nu la han en hel serie. Efter 5-6 snabba bockar satt jag på öronen och där gav jag upp och lät mig själv falla ner i gräset. Inget högt fall och underlaget mjukt men jag bröt f-n ihjäl mig ändå. Tror vi bröt mot allt sunt förnuft när det gäller den ridturen. Jag borde veta bättre
Nä usch för bockar och ramla av. Sånt är jag för gammal för.
( Är även för gammal för att hänga dubbelvikt över grenar i skogen )
Lycka till med bockandet.