Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Tyckte det var nått som surrade runt huvudet idag när jag höll på i hästhagen... Trodde jag inbillade mig.... :eek:

Snacka om härlig väg........slog ihjäl 2 blodfyllda MYGGOR på pålle:eek

Nä,nä inte där vi galopperade,alldeles för ojämnt,men finfin att skritta på,och fågelkvitter runt om :).

Och myggor..här också..bet mig när jag hade händerna upptagna med däcken:mad:.

Ha en härlig tur i morgon då:eek::D!

Har gjort ren mina lortgrodor på em och det tog tid vill jag lova. När dom var rena och fina så gick jag in en stund och efter ett tag slängde jag ett öga på webkameran och vad fick jag se tror ni? En gigantisk lortgris men lerkluttar på ryggen, skitig från svans till pannlugg!!!!!!!

Gick ner och tittade och jooo då, båda två såg ut som två lerhögar :eek:. Blir man glad eller!!?? Dom måste ha gått raka spåret ut och letat på den smetigaste stället i hagen och bara bökat ikull sej i den :mad:

Annars har dagen varit helt okej med en temperatur på 15,5 grader. Såååååå skönt!!

Kastar in en bild på kusen efter dagens ritt - ställde mig på lite avstånd så att det inte syns att hon är lite skitig...

32289276.jpg

Hon passade på att ropa efter kompisen... därav den konstiga minen. (Om nu mulen kom med i inklippta bilden öht.)

32287908.jpg

Kanske det är en bebis i magen iaf - putar ju lite. Tja, får se.

Visst är det underbart med lortgrisar..... :D
Min salig Morsan var sådan.... Lilla Loppan blir sån.... Men peppar peppar.. Fröken grå håller sig undan från sånt för det mesta....

stackars gubbe, myggor finns det gott om i din del av varlden..far val ta med mig ett myggljus...

Mig är de inge synd om....myggen avskyr mig:) blir inte myggbiten..ont blod vet du...:devil:

hmm du far du val sla ihjal pa springaren da, tar med ett myggstift till honom.. haha..
nu skall jag ga och invanta herr blunders ankomst.. varit en jobbig dag pa satt och vis. och i morgon ar det hohamtning, utmockning av mirris box och traduppsattning i ridpaddocken.. den skall fa 4 tradar och sen en bro vid grinden.. Markduk maste inhandlas och grus flyttas.. Tradgardshagen maste fa vila ett ar nu.. jaja, det ar aldrig slut pa de har hastsakerna..

Forresten, ngn som har ritning/forslag pa liten trabro over grunt dike, sand garna..

nattis yalls.

Ett litet smakprov på hur våra ridresor ser ut - Frankrike, en underbar resa:)
155.jpg

117a.jpg

103.jpg

246.jpg

127.jpg

058.jpg

118.jpg

Lite Spanien också;) bra ridning, fint landskap, men oengagerade och bitvis otrevliga ledare, tyvärr.
94454_11958145791.jpg

92672_12030930031.jpg

78137_11952037911.jpg

75546_11953227941.jpg

Go morron flickor och pojk!

Sitter i min ensamhet och äter frukost och ska dra till jobbet om en stund för att göra mina 2 timmar. I hagen utanför köksfönstret står flickorna och tittar in mot byn.Är väl grannen som släpper ut sina kusar kan jag tro.

Solen är inte framme än men det ser ut som att molnen är på väg bort så vi hoppas på en fin dag.

Fina bilder Tajger! Men jag skulle då aldrig frivilligt rida över den där bron med bilar runt omkring mej :eek:

Kan lugna dig med att hästarna var stencoola:)

Här är också hästarna ute, och jag samlar mig för att åka till jobbet. Visst är det konstigt, på helgerna när man är ledig kan man lätt vakna runt 7-tiden, ganska vaken, men måndag morgon är kl 7 mitt i natten, nästan. Sängen är så skön...

God morgon! Sverige är vackert, vi har vackra hästar ...skön natur...vem behöver åka bort för det??? ;)

Ringde veterinären nyss för att vi ä inne på v 4 efter första vacc-sprutan...ja, han ska ju bort när jag är ledig och så vidare...så han kommer om en halvtimme ungefär:eek:...Ibland blir det snabba ryck, tur att hästarna INTE rullat sen jag groomade dom sist så dom "ser" rena ut :D

Solen strålar från klar himmel.......ok, lite molnigt i horisonten:crazy:...men jag gläds åt den sol vi har här nu. Underbart, tror att huvudparten av snön nu får ge sig och vi snart kan se någon liten tussilago och sånt:idea:

God morgon!
Här är det varmt, +12 men mulet.
Morsan är i Enköping idag, skulle operera knäet kl9 i morse, så jag vet ej hur det har gått. De ska plocka ur plattan och skruvarna hon fick i knäet när hon bröt knäet sist, 3 gången på raken:eek:

Idag har jag inget att göra förutom att gå ut med Olga vid 13tiden. Sedan iväg till stallet och göra det vanliga där - mocka, fixa vatten och käk, ta in gubbe och borsta lite. Ta en promenad i skogen om det inte är allt för geggigt där.
Hoppas att framskorna sitter kvar. Tog av bootsen igår eftersom det började torka upp i hagen. Men min gubbe är en tappskokung:cool: Rekordet är 3 tappskor på 12 dar...:eek:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka