Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Men lunt juuu ,sitter man kvar vid bock o skutt så är inte steget långt till att kliva över bommar:angel:

Fina bilder men ärligt det är inget för mej.
Är så lat att åker jag utomlands så vill jag ha sol ,en solsäng o uppassning:o

Ska erkänna att jag faktiskt inte heller har ngt emot att ligga som en padda på en solstol o bli uppassad o läsa,läsa,killa mej i naveln,o läsa igen!

Du har mejl,pinto:D

Möjligen får man försöka orka vända på sej ngn gång för att man ska bli jämnstekt:D
Oh ska kolla måste bara ta hand om en akutpatient som är på väg,hörs

Ja,precis!
Men fyy vad jobbigt det kan vara! Ibland önskar jag mej en "vändare" som i sällskapsresan,ungefär...:angel:
Tilläggas bör,att jag är alltid nykter! Men ack så lat!

som sagt, en dag i ho gor min nose stuffy och sneezy.. nu kan jag inte andas.. och dumma mig hade inte "tid" att leta fram dedar facemasks.. sa nu lider jag for det.. trott ar jag ocksa men horisontal kan jag inte vara..
men ar mer orolig for cho toofie.. snalla ga till dentist om du fortfarande ser ut som hamster med supersize pasar.. annars far vi sticka nalar i dig..
pallar var snalla att ga in och svaltande forstas.. hur gott 2dl kornkross och en serving mineraler kan vara forstar jag inte. men valdemar "went to town" over sin fattiga giva.. hinken forde en massa oljud... och sa ho forstas. borstade av honom lite men han var fortfarande lerig (blot) sa far vanta till morgon med resten..
snart dags att hanga upp vinegar pasarna sag jag. flugfan borjar komma.. och knott..och mygg.. usch usch.. varsta med sommaren i sverige.. avsaknad av lovtrad hjalper dock lite..
skall val forsoka ta mig tillbaka till slafen, emmakisse bestamde sig for att komma in i alla fall och ar nu snusandes pa sin filt.. hon sag rent ut sagt harjad ut har.. har val lekt i nya hobalarna kanske, pafyllning av mus perhaps?? toots

Fina bilder men ärligt det är inget för mej.
Är så lat att åker jag utomlands så vill jag ha sol ,en solsäng o uppassning:o

Bara lugn:) När vi väl kommit till Kroatien ser det ut precis så. Men som sagt, det ena utesluter inte det andra. I want it all:) http://www.youtube.com/watch?v=BKEgrnOOHso

Morgon, det ska bli regn, säger både barometern och tidningen. Så hästarna fick på tunna regntäcken och är ute. Nu ska jag iväg till jobbet, inte alltför betungande, vi börjar med en personalsamling med lite musik, sen fika;)

Ha en bra dag

Go morron på er!

Dimmigt har vi här i dag men solen skiner igenom lite så bara den får upp värmen försvinner dimman. Dom har iofs lovat regn men jag hoppas dom har fel.

Är stel och bändig i hela kroppen efter krattningen i går men det blir skönt när det går över :D

Har varit ner och gett flickorna frukost och borstat av Winnie x antal kg lera så hon lär väl garanterat snart ta sej ett lerbad igen :mad:

Nu har dom inte mycket vinterpäls kvar, skönt!

Ledig i dag och jag har lite att pyssla med.

Gomorron :D

Här har vi dimmigt och trist väder. Jag var på så bra humör tills första telefonsamtalet från en sur kund kom. Ilsken över en grej som vi håller på och fixar ihjäl oss med som det inte ens är vårt fel att det inte funkar. Det är förjävligt. :devil:

Annars har jag gjort en stenhård budget och fått sambon med mig så idag ska jag ringa och boka upp mc:n som jag vill ha. :) Jag är skiträdd för att provköra den, jag har ju inte kört på några år och aldrig en custom. Men jag VÄGRAR vara rädd mer! ;)

Det är roligt att se att det är sommar i andra änden av sverige. Det betyder ju att det finns hopp även här. :)

Nu ska jag skaka av mig missmodet som dök upp och gå och skura toaletterna. ;)

Ha en bra dag tanter och gubbe. :)

Nä de e samma lika :confused: Men vi väntar och ser om det blir avmaskning på konstgjord väg eller om det blir naturlig avgång :angel:

vinegar pasar for flugkontroll.. du tager en plasticpase och fyller med 50 vinegar 50 vatten och hanger upp i stallet och det hjalper, men tar inte dod pa, flugor och annat ohyra med vingar.. plus det luktar lite "gott" ocksa.. vit vinegar..

Det där med B-spruta

Jag har sprutat (läs veterinären;)) min gubbe med b-vitaminer både vår och höst vid pälsfällning och pälssättning. Han har även fått b-spruta när magen (har en känslig mage sedan fölben:() har varit rasslig. Fått en dubbel dos då, 60 ml 1 gång. Funkat bra på både päls och mage.

Förra året när gubben och de andra pållarna i sommarstallet, skulle vaccineras (vi samlat ihop ett helt gäng) i juni, frågade jag om b-spruta. Eftersom gubben då inte hade släppt all vinterpäls.
Hon sa då att de hade slutat på b-spruta, för att det irretar (stavning:confused:) vävnaden?:confused: Så det blev ingen b-spruta då.

Funderar på att be om en b-spruta nästa gång han ska vaccineras (influensan, innan 31/6) nästa gång.

God morgon!

Här är mulet, blir nog regn senare.:(Så jag hoppas på att gubben har täcket på sig idag, men man vet aldrig...

Idag har jag inget att göra förutom stallet. Ska dit i em och göra det vanliga - mock, fixa käk och vatten. Ta in gubbe och borsta lite mm.
Leta fram flugmedlet. Igår var det massor av mygg i stallet och utanför i hagen på gubben... Är mkt "sumpmark" runt stallet, så det finns gott om "myggodlingar" där:mad:

Maiagull - det är bra jobbat!!! Om jag ska ha nån ny mc blir det en custom, har haft en Honda Shadow 1300 tidigare, samt Hondas värsting på 1800 cc, och den låg som en riktig padda på vägen. Körde en höjdare som gick i pension en gång i en kortege, och fick köra in i kongresshallen i Tylösands hotell:) Lilla jag på en fet 1800-kubikare:D Det var väl ok att köra in, men backa ut bland alla borden...

Här regnar det idag, men det är bra, tror jag:crazy: Gräs och sånt behöver säkert vatten!

Nu ska jag packa in hästen för återbesök hos veterinären. Och Gubbtjyv, vi kommer att ta det väldigt lugnt med igångsättning. Eller iaf så lugnt som det går med den hästen;)

Åhhhhhhh va jag är lycklig :bump: :banana: :bump:

Kolla va jag har gjort

32295826.jpg

Efter 7,5 månader så har jag ÄNTLIGEN ridit :rofl: Ja jösses va jag är glad!! De va nästan så jag fick en tår i ögat så underbart var det!

Och jag red Arvid i repgrimma för att testa, han är ju en gammal travare som är totalt förstörd i munnen men med repgrimman var han så följsam och lätt :love:

Och i kväll är det zumba, min dag är bäst!! Nu fattas det bara en mask sen är allt kanon!

Men bästa av allt är skogsturen på Arvids rygg :bump:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka