Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

GAAAA!!!
Snälla. Bara för att det är en travare är den inte förstörd i munnen.
Däremot ska man ge fanken att hänga i truten på ALLA hästar.:devil:

Så! Färdig avreagerad:D

:bump: jag ska provköra den efter jobbet! :bump: Och det är en Honda Shadow fast bara en 600. Men den är perfekt till min längd.

Och härligt Brimmis! :bump:

:bow: visslingar o applåder Älgen....bra sagt

ännu en osanning om travare o en sanning som gäller alla hästar......dessutom säger de mer om ryttaren än rasen o går att få bort...

gubbtjyv ägare till ett antal av hästarnas " negrer "..:)

Visst är det så, det har du alldeles rätt i men i Arvids fall så är han en gammal travare som är hårdare än granit i munnen. Vilket bett man än har, hur försiktig på hand man än är så är det så, men med grimma=inga problem alls.

Ledsen att göra dej frustrerad men sånt är livet :D

Och det var i alla fall skitskoj att rida igen :angel:

Jag har aldrig hört att b.vitamin ska irretera,okey om man sätter sprutan fel så.
Sprutar dem alltid 2 dagar i rad med 25 ml varje gång för att inte behöva trycka i så stora mängder på en gång.

Visst är det så, det har du alldeles rätt i men i Arvids fall så är han en gammal travare som är hårdare än granit i munnen. Vilket bett man än har, hur försiktig på hand man än är så är det så, men med grimma=inga problem alls.

Ledsen att göra dej frustrerad men sånt är livet :D

Och det var i alla fall skitskoj att rida igen :angel:

Visst är det häftigt att ett enkelt "snöre" kan leda hästen dit man vill.
Eg är det en konstig ide att stoppa en järnbit eller flera i munnen.

Själv var jag lite skeptisk första gången jag provade bettlöst, men efter ett tag fattar man ju.. att det går alldeles utmärkt att rida så oxå.

KL

Här vaknade jag upp till ett mulet väder idag, regnar inte iallafall :D
Ska nu ge mig ut i stallet och fixa i ordning det till kvällen.
Sen blir det nog en jogging tur, hoppas jag hinner före regnet :laugh:

Är lite seg när jag jobbar natt så jag tjuvläser bara vad ni skriva ;) Har lite svårt att sova. Så energin är inte på topp, men jag tjänar bättre med pengar så jag tar allt natt arbete jag kan få :D

Ha det så bra alla :laugh:

Ingen fara, jag "missförstog" dej alldeles rätt för du har ju så rätt så, det skrev jag ju :) Och som jag skrev så är Arvid alldeles körd i munnen.

Men nu testade vi bettlöst och är Arvid nöjd och glad så är jag det med :laugh: Och så länge han är nöjd och glad så kommer jag inte att rida med bett igen, finns ingen anledning;)

Nej nu flickor och pojk får ni klara er själva för nu är det hög tid att rulla ut volangerna och dra på sej zumbakostymen :D

och dagen pa torpet ar nastan over med..
inte mkt har hant var och kopte foder och lite foder till mig och hamtade tradera paket.. sovit har jag gjort och nu ar det vattenkok for pallemat.. de fick stanna inne da hagen ar genomsur och jag vill inte ha mer upptrampat over "grasmattan". ngt som de inte dor av.. i morgon blir det full fart i stallet..
det mest intressanta idag var att emmakisse hade pippi for frukost.. som intogs utomhus.. moss klarar jag men huvudlosa fagelkroppar med fjadrar overallt ar ett steg for mkt.. nu sover hon forstas, det var ju arbete att fanga pippi..
efter fodring sa blir det nog tillbaka i schlafen igen.. skall till doctor i morgon, plus neurolog skall ringa.. det blir jobbigt ocksa.. men det blir en battre dag det vet jag.. kanske aven tur med valdemar, under sker dagligen..

alla verkar vara pa full fras, matte det vara var i luften.. tant tajger, hur mar tage?? ngt utlatande som har positivt med sig?? du maste beratta.. toots pa yalls

Heja Brimmis och heja Maiagull!

Vad ni är snälla som frågar, ja, idag har vi äntligen varit på återbesök. Och han fick OK - stämpel;) Han charmade dessutom ett par andra besökare , förutom veterinären som redan är helsåld på Tage:love: När vet böjer frambenen står Tage och snusar honom i nacken, nästan "sitter i knät";)

Och hur många hästar tror ni veterinären vågar sitta under hästen för att ta stygnen på insidan av motsatta benet?! Jag var själv med honom på kliniken idag, men han var inga problem att lasta, fixa med transportskydd och sånt ensam. Ja, Tage är en guldklimp att hantera, och nu ska vi ut och gå ett tag med honom...då är det lite mer energi, men vi får se till att han sköter sig:)

Fast bettlöst - där går gränsen för mig...har fått mina resor så det räcker på den här räserkusen;)

Har jobbat tills nu, ja inte hela tiden, och äter nu uppvärmd parmesanströsslad kyckling och spaghetti. Den är god idag också:d Maken är på möte och äter där, sonen häckar vid sin dator och äter Billys pizza...modern familj...Vi som alltid har varit så nog med att äta ihop, nåja, det gör vi för det mesta.

Tajger :Grattis,skönt att han är på bättringsvägen:).Då är det bara för dig att börja om med promenaderna igen då,rätt fint det också i dessa vårtider.Var själv ute och gick med båda mina igår(inte på en gång förstås!).

Idag är jag bara trött så inget blev gjort med dom.Annars är det riktigt skönt ute i kväll,det har regnat idag och nu är det milt och disigt.

Va härligt att Tage är okej igen :bump: Hoppas han sköter sej på promenaderna nu. Du får muta honom med morötter :D

Nyduschad, nyzumbad och alldeles slut, men skönt är det :laugh: Nu ska jag sätta mej och svimma en stund i soffan innan det är dax för nattning av flickorna.

Senast ändrad:

Heja räcer Tage...:laugh: stort grattis till ok stämpeln...den är värd några kronor.....

Då hoppas vi att promenaderna blir av den arten att inget händer i olycksväg...går säkert bra efter några gånger när han kommer in i lunken.....

En liten guldklimp du har där...pussa lite på han o inpränta vad som gäller så de blir många härliga galloper framöver i solskenet....:D

Kan de vara riktigt nyttigt de där zumbandet för volangerna...:o de stackarna måste ju få en hiskelig träningsvärk o ont överallt när de blir utsatta för tocken omild behandling...kan aldrig vara bra...:D

Släng dig i soffan under en pläd....ett glas gott rött ...lite god cheddar....ett anjoupåron....en bra bok....njuuuuuuuuuuuuuuut ......voila...som en ny mänscha:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka