Storlek på bebis?

Lamborghini

Trådstartare
Är det "ärftligt"? Jag tex vägde 4360g o var 53 cm lång.
Betyder det att jag kommer att få stora barn eller finns det inget samband?
Sambon låg runt 3500g o var typ lika lång.
 
Sv: Storlek på bebis?

Vet ej om det är ärftligt??
Men jag vägde 3600 när jag föddes och var 51cm lång,Martin vägde 3500 och var 50cm lång.

Våra tjejer har varit mindre,Melissa 3255g 47cm och Miranda 3040g 48cm.:love:
 
Sv: Storlek på bebis?

Till viss del är det nog ärftligt men då påverkar nog pappans gener också.
 
Sv: Storlek på bebis?

Alla barn i våran släkt har vägt mellan 3200-3600.

Men det kan kanske bero på att det är den "vanligaste" vikten.

Men lite ärftligt är det säkert.
 
Sv: Storlek på bebis?

sambon var 54 cm, jag 50 cm och dottern våran 53 cm (3 veckor efter beräknad dag kom hon). jag tror du kommer få en lång bebbe den dagen det är dags... kanske 55-56 cm om det är pojke och kommer i rätt tid. Lite kortare om det är flicka :)
 
Sv: Storlek på bebis?

Jag vägde 4,5 och var 54 cm lång
Sambon vägde nästan 5 och var 56 lång

Jason vägde 4780 och var 54 lång

Så lite går det nog i arv tror jag...
 
Sv: Storlek på bebis?

Både jag och maken vägde över 4kg när vi föddes, och Alma vägde 4580g (vilket för övrigt är exakt lika mkt som min pappa vägde när han föddes :smirk:)

Om det är ärvtligt eller bara slumpen kan jag inte svara på...
 
Sv: Storlek på bebis?

Både jag och sambon vägde under 4 kg när vi föddes. Vår son vägde 4544g när han föddes, 53 lång.
Även min syster och hennes sambo vägde under 4 kg när de föddes. Deras dotter vägde 4614 g när hon föddes, 52 lång.

Så i vårt fall verkar det inte vara ärftligt.
 
Sv: Storlek på bebis?

Det sägs att det till största del beror på hur vi lever, att hur mamman äter påverkar barnets vikt. Tex får ju de med diabetes stora barn.

Jag var 3200 g ngt tung och 50 cm när jag föddes, alla mina syskon låg däromkrin utom lillebror som vägde 2900 men han var 3 v tidig oxå.Jag kom 10 dagar före oxå och alla mammas har kommit iallafall några dagar före. Min man vet jag inget mer om än att han är för tidigt född typ i v 32 men vikten stämmer inte riktigt på det tycker jag? då han vägde 2700 g?? Han är adopterad så mer info finns inte.

Våra barn föddes 16 dagar respektive 17 dagar före 3255 g/49 cm och 2920 g 47 cm tunga/långa.

Min man och jag är lika långa 172 cm. Jag tror det spelar in att vi får jämnlånga barn lite oxå.
 
Sv: Storlek på bebis?

jag vägde ca 2400-2500 gram, mina döttrar vägde 3130 (född vecka 38+0), respektive 3560 g (född 38+5)
 
Sv: Storlek på bebis?

Jag tror det är ärftligt. Min sambos mor vägde över 5 kilo när hon föddes. Min sambo c:a 5. Min son tyvärr 3 då han magrat ur ordentligt de sista veckorna, men han var "stor i stommen" med 37 runt huvudet och 52 lång. Han såg för taskig ut i sitt magra tillstånd, som berodde på att moderkakan successivt slutat fungera.

Fny
 
Sv: Storlek på bebis?

Jag och sambon var små som nyfödda. Jag vägde 2900 och sambon 3200. Våran bebis vägde 4 kg när han kom ut.
 
Sv: Storlek på bebis?

Jag vägde runt 3 kg och var 50 cm, maken 4,5 kg och var ca 55 cm.
Våra barn:
nr 1: 3185 g, 50 cm
nr 2: 3395 g, 51 cm
nr 3: 3600 g, 50 cm
nr 4: 3285 g, 50 cm
nr 5: (7 veckor för tidigt) 2185 g, 43 cm, ungefär på dagen när hon skulle ha blivit född vägde hon 2800 g och var 48 cm.
 
Sv: Storlek på bebis?

*kl*
Min mormor vägde 5 kilo, min mamma var nog rätt medel, jag vägde 4,2, mina kusiner har vägt typ 4,5 kilo allihop och mina tre barn vägde 5160 g, 4950 g, 3870 g(nio dagar innan). Mina kusiners barn har vägt runt fem kilo allihop så i vår släkt går det i arv!

//millus- gör saker och ting rejält
 
Sv: Storlek på bebis?

det är konstigt om det är så då min dotter bara vägde 4170 gram (18 dagar efter BF), 53 cm.... och jag GICK UPP 53KG :rofl: (iofs åt jag bara husmanskost :angel: ) hon hade nog vägt ca 3.8 om hon kommit it tid enl läkaren....


min mammas väninnas yngste son vägde 5.9 kg och kom naturliga vägen... :eek: I]
 
Sv: Storlek på bebis?

Vet inte om det är ärftligt,men jag var 52cm och vägde 3540g och min sambo var 54cm och vägde 3600g och var en månad för tidigt född.. undrar hur stor han skulle varit om hans mamma gått full tid?? våran dotter som föddes för 4v sen 8dar över tiden var 57(!!)cm och vägde 4460g
 
Sv: Storlek på bebis?

Jag vet inte hur ärftligt det är.
Själv vägde jag 2900 g och var 49 cm lång när jag föddes fullgången.
Maken vet jag faktiskt inte...

1:a barnet övergången 17 dar vägde 4395 g och var 55 cm lång
2:a barnet född 4 veckor för tidigt vägde 2600 g och var 46 cm lång
3:e barnet född i vecka 39 vägde 3700 g
4:e barnet född i vecka 40 vägde 4100 g
5:e barnet har jag inte facit på än, ca 3 veckor kvar till BF
 
Sv: Storlek på bebis?

Min mamma gick upp typ 25-30 kg med mig och mina syskon.

Vi vägde lika mkt vid inskrivningen av barn nr 1 :D Och hon hade vid den här tiden gått upp mer än dubbelt så mkt som mig, så det är ju inte ärftligt i alla fall!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 529
Senast: Squie
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 766
Senast: Milosari
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp