Storlek på bebis?

Sv: Storlek på bebis?

nej det är inte ärftligt. jag vägde 2560gr och min sambo 2300. vi fick en son på 4440gram,störst i hela släkten
 
Sv: Storlek på bebis?

Min mamma gick upp typ 25-30 kg med mig och mina syskon.

Vi vägde lika mkt vid inskrivningen av barn nr 1 :D Och hon hade vid den här tiden gått upp mer än dubbelt så mkt som mig, så det är ju inte ärftligt i alla fall!

Haha nä bra det ;)

Men vissa äter ju massa skit utan o tänka på det, är det bara dom som går upp massa kg? Eller kan vissa verkligen gå upp så mkt av bara vätska? Isåfall borde det försvinna fort efter graviditeten?

Bara nyfiken! :D
 
Sv: Storlek på bebis?

Vet ej men min sambo vägde under 3 kg och under 50 cm men jag vägde över 4kg och 51 lång.Har 5 barn som vägde 3,7 kg och 50 cm / 3,9 kg och 50 cm / 2,4 kg och 46cm / 2,7 kg och 45cm /3,1 kg och 51 cm.Tjejer alla.
 
Sv: Storlek på bebis?

*kl*

*s* här stämmer det.

Både jag och maken har vägt drygt 3100 g och var 50 cm långa.

Våra barn har vägt väldigt lika:

Barn nr 1: 3110 g 48 cm lång
Barn nr 2: 3095 g 48 cm lång
Barn nr 3: 3015 g 47 cm lång
Barn nr 4: 3115 g 48 cm lång

-om jag nu minns rätt. Får kolla exakt då jag kommit hem :D


Gira :banana:
 
Sv: Storlek på bebis?

min mor gick upp 25-30 vid sina två graviditeter, svärmor gick upp 35 kg vid sina två. Jag gick upp 53. :angel: min mor tappade sina kilon rekordsnabbt, svärmor 35 kilo på 2 månader. Jag 36 kg på 3 mån resten tog ca ett år.
 
Sv: Storlek på bebis?

Jag vägde bara 2 kg när jag föddes 4 veckor för tidigt, så det är ju svårt att jämföra med. Min man vägde närmare 4 kg och var ca 50cm.

Båda våra barn har gjort en stor tillväxtspurt på sluttampen, var normalstora runt v18-25 på de UL som gjordes då.

Dottern vägde 3505 och var 51cm lång när hon föddes i v37+2.
Sonen vägde 4630 och var 51cm vid snittet v37+6. Han var beräknad till över 5,5kg fullgången, låg +44% på tillväxtkurvan.

Pga sonens tillväxt så har vi varit på en hel det UL och SAMTLIGA läkare vi träffat har frågat om jag och min man har varit stora när vi föddes. Jag antar att det då finns ett samband eftersom alla läkare frågade samma sak..
 
Sv: Storlek på bebis?

Shit!
Men dom 36 kg du tappade är typ bebis o div vätskor eller? Dom andra kg är det för att du gått upp i vikt utöver graviditeten?
 
Sv: Storlek på bebis?

min mor gick upp 25-30 vid sina två graviditeter, svärmor gick upp 35 kg vid sina två. Jag gick upp 53. :angel: min mor tappade sina kilon rekordsnabbt, svärmor 35 kilo på 2 månader. Jag 36 kg på 3 mån resten tog ca ett år.

Jag trodde jag läste fel i ditt första inlägg... gick du upp 53 kg på dina 9 månader som gravid??? :eek:
Jösses amalia! Det är nog bland den värsta viktuppgången jag hört hittills. Hur är det möjligt? (menar inget illa!!)

Jag tycker själv att jag gått upp mycket. Och ärligt talat är väl en del av det just att jag varit slö och inte rört mig som jag borde samt att jag äter nog mer än jag borde också. :crazy: Jag är i v24 och har gått upp ca 11-12 kg nu. Gissar att jag kommer landa någonstans kring 20-25 kg i viktökning totalt.... Magen är redan mycket stor.
 
Sv: Storlek på bebis?

*KL*

Vid min första graviditet gick jag upp 28 kilo och var fet som en val, lilla dottern vägde 5160 g, förlöst med kejsarsnitt dagen före beräknat datum.

Vid min andra graviditet ett år senare så hade jag gått ner allt plus några kilo till. Tänkte mig verkligen för hela den graviditeten och ser på gamla kort att jag var smal med bara en JÄTTE-stor mage! Jag gick upp 13 kilo och sonen vägde 4950 g. Efter gick jag ner 20 kilo på tre månader. Eftersom sonen också var stor blev det snitt denna gången också.

Vid min tredje graviditet gick jag upp 15 kilo, hade en liten mage men en gigantisk rumpa, den var tom större än magen. Ut kom lilleman, bara 3970 g, 9 dagar före beräknad förlossning. Snitt denna gången med.

På mig stämmer inte teorin om övervikt= stora barn. Jag har det i släkten då massor med barn har vägt 4,5+ dock ingen annan som är snittad!

//millus
 
Sv: Storlek på bebis?

Är det "ärftligt"? Jag tex vägde 4360g o var 53 cm lång.
Betyder det att jag kommer att få stora barn eller finns det inget samband?
Sambon låg runt 3500g o var typ lika lång.

Min son vägde 3025 & var 48 cm , kommer inte ihåg vad jag vägde men jag var 54 cm lång:D, fast mamam gick över tiden med mej & jag snittades en vecka för tidigt med min son.
 
Sv: Storlek på bebis?

sen har jag en kompis som vägde ca 3000gram när hon föddes,hennes sambo ca 2980gr,deras son vägde ca 5320gram:eek::eek:
 
Sv: Storlek på bebis?

Jag trodde jag läste fel i ditt första inlägg... gick du upp 53 kg på dina 9 månader som gravid??? :eek:
Jösses amalia! Det är nog bland den värsta viktuppgången jag hört hittills. Hur är det möjligt? (menar inget illa!!)

Precis vad jag tänkte också... :eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 529
Senast: Squie
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 766
Senast: Milosari
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp