Hur definirar du metspö?
I min totalt okunniga värld är ett metspö alla typer av spön som används för att fiska........
Enkelt, metspön metar man med, kastspön kastar man med
Metspö har en fast lina, d.v.s. ingen rulle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur definirar du metspö?
I min totalt okunniga värld är ett metspö alla typer av spön som används för att fiska........
Jag stör mig som fan på att det återigen snurrar galna råd om hur man på egen hand tar sig ur en hjärtinfakt genom att HOSTA.
Drömmar... är ju inte alltid logiska och realistiska
Så då kan det vara logiskt och realistiskt av boken att ha ologiska och orealistiska inslag i drömmen.
Hur definirar du metspö?
Här kan du läsa om det, det har tydligen gått runt sedan 2006.Va? Seriöst? Hur skulle det fungera?
Först störde jag mig på att jag stämt träff med veterinären kl 9 på min lediga dag. Tar en timme till stallet, fick asa mig upp halv sju. Kl 8, när jag nästan var framme vid stallet, ringde vet och sa att hen inte kan komma förrän sen eftermiddag/kväll då de fått in ett akutfall. (Såklart är det jättesynd om den akutopererade hästen och jag hoppas att den klarar sig!)
Här kan du läsa om det, det har tydligen gått runt sedan 2006.
https://www.metro.se/artikel/nej-inga-bevis-för-att-du-kan-motverka-hjärtinfarkt-genom-att-hosta
Jag har lyckats få upp en gädda på metspö När jag var i tonåren så var jag fullständigt uttråkad över att sitta o meta, så jag fick för mig att meta med en liten siklöja jag precis fått upp istället för att slänga i el döda den(inte så snällt mot fisken men tänkte inte på det då). Några minuter senare drog jag upp en gäddaJovisst, så långt kan jag väl vara med! Men en GÄDDA? På ett metspö (ja ja, nu framgår det då inte att det verkligen ÄR metspö de fiskar med, men det är så jag ser hela situationen framför mig samt att författaren dessutom refererat till just det tidigare)?
Då är man en riktig storfiskare, skulle jag vilja påstå. Eller så har jag bara alltid varit riktigt kass ... Mvh, Mörtfiskaren.
Jag har fått gädda på metspö med mask! Visserligen ingen stor en, men en gädda likväl!Jag har lyckats få upp en gädda på metspö När jag var i tonåren så var jag fullständigt uttråkad över att sitta o meta, så jag fick för mig att meta med en liten siklöja jag precis fått upp istället för att slänga i el döda den(inte så snällt mot fisken men tänkte inte på det då). Några minuter senare drog jag upp en gädda
Men såvida man inte har levande fisk att erbjuda så är det knappast troligt att meta gädda, aldrig vart med om att de tar på mask. Författaren slarvade nog lite med research
Häftigt! Kul att höra det gårJag har fått gädda på metspö med mask! Visserligen ingen stor en, men en gädda likväl!
En bekant på fb som måste tagga sin pojkvän i alla möjliga löjliga/romantiska/komiska inlägg som florerar. Naturligtvis med mass hjärtan och puss-smileys. Det som är roande i det hela är att hon gjorde likadant med sin förra pojkvän (som såklart också var hennes själsfrände) och ibland har inläggen nu snurrat ett varv så att hon har taggat båda pojkvännerna i samma kommentarsfält, med något års mellanrum. Tack fb för att du gör mig uppmärksam på det i mitt flöde