Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Politiker svarar aldrig ja eller nej på frågor. Dom lägger fram allting så att det blir ett svar som man måste tolka.Jag stör mig på politiker som när man mailar en fråga om deras politik svarar med att mest rapa upp det jag just skrivit istället för att svara på frågan.
I det här fallet är det till stor del en ja- eller nejfråga dessutom
Oj, det har jag aldrig upplevt! Var har du sett detta?När något ska räknas ut, det finns angivna värden att räkna med. Så skiter man i att räkna med de riktiga värdena utan kastar in lägre värden med decimaler? Varför? Om man SKA räkna typ 3*40, varför räknar man då 3*39,7? Förutom att det är krångligare så blir det ju fel? Speciellt om man ska multiplicera nåt uppemot 60 ggr....
Det håller jag inte med om. Ibland, ibland inte. Nu var det en kommunpolitiker som inte ens skrev ett tolkningsbart svar utan bara upprepade vad jag skrivit, till skillnad från en annan som svarade på frågan.Politiker svarar aldrig ja eller nej på frågor. Dom lägger fram allting så att det blir ett svar som man måste tolka.
Det är min uppfattning efter dom jag har mött. Så inte detta är min uppfattning.Det håller jag inte med om. Ibland, ibland inte. Nu var det en kommunpolitiker som inte ens skrev ett tolkningsbart svar utan bara upprepade vad jag skrivit, till skillnad från en annan som svarade på frågan.
Ah, justja.. Det är ungefär så jag kom fram till att det måste vara då när jag fick det mansplainat.
Egentligen blev jag nog mest påmind om och störde mig på det
Men står inte både belopp och namn på det gröna? Och det rör sig väl grejer på skärmen även utan att man petar (nu måste jag ju swisha nån, bara för att se hur det ser ut)
Men ja, jag fattar den aspekten och det var ju inte så att de inte fick peta till skärmen.. Och som jag skrev ovan, så var det nog egentligen mansplainingen om hur betalningen inte är låst som jag blev påmind om och störde mig på
3) Efter två års frisk luft (läs: ingen stickande lukt) har jag fått rökande grannar igen.
Att gräsmattan borde klippas, det stör jag mig på. Om det fanns något litet, litet, positivt med den torra sommaren så var det att gräsmattan inte behövde klippas.
Men nu, med regn och sensommarvärme så växer den. Är totalt omotiverad att göra något åt det, är liksom mentalt färdig med trädgården för den här säsongen