Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att mina fötter somnar när jag sitter ner.. Det är sjukt irriterande! Som tur väl är händer det inte när jag kör bil .

Stör mig på Schenkers spårningstjänst, den uppdateras typ aldrig och när den gör det så är den x antal timmar sen..

Sen stör jag mig på att allt är så jävla tråkigt. Jobb 6 dagar i veckan, en dag i sängen och sen repeat.. Önskar så att jag hade en idé om vad jag vill göra med mitt liv men det är bara tomt.

Irriterar mig något fruktansvärt på att jag lagade en tand för några veckor sedan och nu har den börjat göra ont. Ringde tandis som sa att just det, det står i journalen att det är en djup lagning. Antingen får man göra en rotfyllning och en krona eller så drar vi den. Nope, vill ha kvar min tand. Fattar inte varför de är så förbannat ivriga på att dra tänder. Idioter. Om den var så djup varför inte köra en rotfyllning direkt istället för att jag nu kommer behöva betala en fyllning + en rotfyllning :rage:

Sedan är jag förbannad över att jag inte hittar reservpålar och korgar till Petfun. Jag vet att de finns men inte var. :mad:

- Du har en skön säng på 180 centimeters bredd.
- Du har ett, i ditt tycke berättigat, anspråk på att disponera cirka 90 centimeter av dessa på din sida.
- Du har även två katter.
- Vid varje givet tillfälle kommer dessa katter att fördela sig på sängens yta så att de ligger cirka 50 centimeter in från kanten. På din sida. Om du byter sida, så följer katterna ovillkorligt efter och fördelar sig enligt samma princip. Detta på grund av Lagen om Katters exklusiva besittningsrätt till Allt de vill (lex felis catus immobilis)
- Du har därför vid varje givet tillfälle - trots dina ursprungliga rymliga 180 centimeter - cirka 30 centimeter sängbredd kvar att klamra dig fast på längst ut på kanten.

Det händer att jag finner detta störande.
Lägg dig i mitten.

Ponera att du har en 180 cm stor och skön säng. De tidigare nämnda tre katterna sover nöjt i soffan eftersom det är varmaste rummet så här års och det är oftast en eld tänd i kaminen. Ponera istället att du har en mindre hund som blev avskalad sist det började slaska ute, före den STORA KÖLDEN. :meh: :nailbiting:

Ponera en kattägd sängägare som inte gillar att ha hundar i sängen ändå gör ett undantag eftersom den skalade jycken fryyyyser. Nu har du fostrat ett monster, som absolut tvingar sig ner under tidigare nämnda täcken, morrar åt de andra hundarna, byter ställning x ggr/natt och de innebär då även att han för varje gång ska krypa ner igen. :banghead:

Nu sitter han bredvid mig i sängen, med sitt eget täcke på sig, gråter för att jag inte brer mina täcken runt honom och i sina försök att övertala mig där han trycker sig emot, slickar var han än kommer åt armar och hals. :p :wtf:

Det kommer bli "jättekul" när snön försvinner och han är portad från sängen! :devil:

Pms:n hade med sig Irritationen och Det Dåliga Humöret som sällskap denna gång, så jag är orimligt irriterad på det mesta idag :arghh:

Jag jobbar på ett bemanningsföretag och har bara jobbat en kort tid på nuvarande arbetsplats. Förra veckan började det en ny man och han är så jobbig. Han frågar om precis ALLT. Jag har inte fått någon introduktion heller utan man pekade bara på en plats och sa lite kort vad jag ska göra. Resten har jag fått fråga mig fram till hela tiden. Jag skulle också gärna vilja veta mer, men ingen har lust/tid att förklara. De vet ju att jag bara jobbar där tillfälligt.

Beställde en sak på nätet. Dagen efter går jag in på siten för att visa dottern hur saken ser ut. Då är priset halverat! Och samma dag får jag ett mail om att leveransen är försenad pga oväntat hög efterfrågan. Ja, klart när priset sänks så mycket. Jag har redan betalat så jag har betalt det fulla priset.

Jag stör mig som fan på besticklådor. Hur i helvete är det möjligt att de blir så skitiga så snabbt?! Vad fan, jag stoppar i rena bestick och plockar ur rena bestick och det blir lik förbannat smutsigt! :rage:

Det har jag med stört mig på! Fattar inte var smutsen kommer ifrån!

När ena DVD spelaren laggar sönder, datorn har ingen plats för en skiva, och den andra spelaren är nerpackad. Så du tar en portablel DVD/CD spelare och kopplar till datorn. Problemet är att det då måste installeras en app (eftersom datorn har det fantastiska Windows 10), och alla som är gratis är endast för blu-ray och inte DVD. Du provar då backup datorn (som har plats för skiva + mediaplayer), men den har ett lösenord som du inte för ditt liv kan komma ihåg.

Asså denna tekniken - jag blir galen! När jag var liten fungerade för fan familjens VHS felfritt! :rage: :rage: :rage:

Stör mig på att journalister på en stor tidning pratar i nattmössan och inte orkar faktagranska sina inlägg. Speciellt om det gäller USA och speciellt om det gäller att få landet att framstå som totalt bortom all räddning.
" I USA döms brottslingar av en jury helt bestående av lekmän. "
Nej det gör dom inte alls. Lekmännen tar endast ställning till precis samma sak som i Sverige om brottslingen är skyldig eller ej.

https://www.expressen.se/kronikorer...r-dags-att-avskaffa-systemet-fran-1200-talet/

Beställde en sak på nätet. Dagen efter går jag in på siten för att visa dottern hur saken ser ut. Då är priset halverat! Och samma dag får jag ett mail om att leveransen är försenad pga oväntat hög efterfrågan. Ja, klart när priset sänks så mycket. Jag har redan betalat så jag har betalt det fulla priset.
Fråga om du får den till det nya priset. När jag köpte min tv via nätet så sänktes priset inom öppetköp-perioden så jag fick ta kvittot till en fysisk affär och fick tillbaks 1000kr. :up:

Min son kom hem från skolan med bränd jacka, de hade grillat korv och han hade kommit för nära elden! :eek: Som tur var tog det bara i jackan, vill inte ens tänka på vad som kunde ha hänt! :eek::cry:
Personalen sade inte ett ord när pappan hämtade! Han fick se jackan och sonen berättade. Min lilleman :(

Bilen är på service = 4600kr :down:
verkstan ringer för att meddela att batteriet behöver bytas = över 2000kr till
:arghh::arghh::yuck::wtf::turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
87 736
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008