Störiga saker vi stör oss på, del 39

Vad är det för illamåendetabletter du har?
Jag skulle behöva pga en medicin jag tar, men det som "ska" hjälpa är folsyra och det funkar inte helt för mig :(
Jag får utskrivet Ondansetron, där är bara 10 i förpackning och ibland får jag bara ut en förpackning istället för två eller tre som det ska vara nu så när det blir så så står jag där som ett fån varje gång! Jag är så glömsk, jag är alltid noga med att ha medicin hemma, men just illamåendetabletterna har jag inte så bra koll på, kanske för att apoteket inte har så bra koll på antal förpackningar de har hemma.

Men, de ÄR bra och hjälper snabbt! Löses upp i munnen, vilket är guld när man har migrän och kräks av vatten eller att röra sig när det är som värst. Tar dem även pga min gastric sleeve operation som gjort att magen är så pipig när det gäller att få i sig mat. Mår illa när jag ätit, så ibland när jag känner att det är lite värre så tar jag illamåendetablett (förutom förstås alla försök jag gjort för att Inte må illa, men det verkar inte hjälpa och vården hade inga fler tankar om lösning...).

Men tja, nu fick magen klara sig utan dem, får beställa på Apotea om jag inte åker i väg och hämtar ut i morgon eller i helgen.

Ska folsyra hjälpa mot illamående? Det tar jag också, verkar effektlöst på mig dock.

Jag får utskrivet Ondansetron, där är bara 10 i förpackning och ibland får jag bara ut en förpackning istället för två eller tre som det ska vara nu så när det blir så så står jag där som ett fån varje gång! Jag är så glömsk, jag är alltid noga med att ha medicin hemma, men just illamåendetabletterna har jag inte så bra koll på, kanske för att apoteket inte har så bra koll på antal förpackningar de har hemma.

Men, de ÄR bra och hjälper snabbt! Löses upp i munnen, vilket är guld när man har migrän och kräks av vatten eller att röra sig när det är som värst. Tar dem även pga min gastric sleeve operation som gjort att magen är så pipig när det gäller att få i sig mat. Mår illa när jag ätit, så ibland när jag känner att det är lite värre så tar jag illamåendetablett (förutom förstås alla försök jag gjort för att Inte må illa, men det verkar inte hjälpa och vården hade inga fler tankar om lösning...).

Men tja, nu fick magen klara sig utan dem, får beställa på Apotea om jag inte åker i väg och hämtar ut i morgon eller i helgen.

Ska folsyra hjälpa mot illamående? Det tar jag också, verkar effektlöst på mig dock.
Tack. Då kan jag fråga min läk. om det är något som jag kan ta.
Tydligen så ska folsyra hjälpa mot illamående, men är effektlös på mig med :(

Tack. Då kan jag fråga min läk. om det är något som jag kan ta.
Tydligen så ska folsyra hjälpa mot illamående, men är effektlös på mig med :(
Håller tummarna för att du får det! Har testat en annan sort jag fått utskriven i tablettform, men den var inte lika bra så jag håller hårt i denna faktiskt.

Stör mig på att en måste spela för att kunna vinna på spel. :meh:

Edit: alltså, det är ju rimligt och så. Men jag vill ju också vinna en miljard! Vill dock inte spela bort en massa pengar först :rofl: .
Men det kommer ju mail typ varje dag! Du behöver bara betala nån avgift till en kurir så för de över alla miljoner som du ärvt av din okände släkting i Afrika.
:p

Stör mig på att en måste spela för att kunna vinna på spel. :meh:

Edit: alltså, det är ju rimligt och så. Men jag vill ju också vinna en miljard! Vill dock inte spela bort en massa pengar först :rofl: .
Håller helt med dig. Mycket störigt. Hmpf.

I går kväll satt jag och övervägde om jag skulle börja spela - när jag läste tråd på Buke och planerade hur jag skulle använda pengarna 💸
Kvällen innan satt jag och såg den i övrigt resonabla och sansade matteläraren Barbro på Lyxfällan :crazy:

Nu stör jag mig på att jag fick världens nostalgi-attack av att höra Molly Mus nämnas för första gången sedan jag var typ 10, men när jag startade ett avsnitt på YouTube kan jag inte för mitt liv förstå varför jag tyckte så mycket om just det programmet när jag var liten. Menar ni alltså att min smak har utvecklats de senaste 25 åren? :mad:

Blomflugor :rage::rage:

Jag blir galen!
Mängder döda i fatet på bänken. De bolmar tink vasken och köksskåpet. De har t.o.m. letat sig in i vardagsrummet. Flög en i kylskåpet.

Kokande vatten i vasken, fast med vinägervatten och diskmedel. Sprejar radar i köksfönstren med jämna mellan rum. Komposthinken står utanför dörren, Ändå blir de allt fler.

Jag blir galen!
Mängder döda i fatet på bänken. De bolmar tink vasken och köksskåpet. De har t.o.m. letat sig in i vardagsrummet. Flög en i kylskåpet.

Kokande vatten i vasken, fast med vinägervatten och diskmedel. Sprejar radar i köksfönstren med jämna mellan rum. Komposthinken står utanför dörren, Ändå blir de allt fler.
Jag tror mina jävlar lever på kattmaten. Känns som det går i vågor från mycket till mer. :banghead:

Jag blir galen!

Lyft på krukorna och kolla faten, jag hade en blomflugeuppfödning i en kruka en gång. Det kryllade av larver på fatet. Jag tog och sköljde av fatet varje dag så försvann flugorna efterhand.
Tror även man kan sticka ner vitlök i jorden för de gillar inte det.

Förresten, är det bananflugor du menar? Blomflugor brukar inta vara vid vasken(?)

Lyft på krukorna och kolla faten, jag hade en blomflugeuppfödning i en kruka en gång. Det kryllade av larver på fatet. Jag tog och sköljde av fatet varje dag så försvann flugorna efterhand.
Tror även man kan sticka ner vitlök i jorden för de gillar inte det.

Förresten, är det bananflugor du menar? Blomflugor brukar inta vara vid vasken(?)
Bananflugor eller blomflugor. Skit samma. De är lika oönskade vad de än är.
Vasken och fönstret med blommor är intill varann.

Idioten som stod utanför grannens hus för att sen trampa plattan i botten med vrål och däcktjut när han körde iväg :rage: hoppas innerligt att han kör av vägen. Det är alltid en massa idioter som leker autobahn här igenom. Det är bara 50 men det går ofta i över 100. På kvällarna körs det helst med helljusen dessutom, gärna extraljus. Jävlar vad många som skulle bli av med körkorten om Polisen stod här på helger och kvällar.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 675
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 522
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 510
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 758
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka