Jag får utskrivet Ondansetron, där är bara 10 i förpackning och ibland får jag bara ut en förpackning istället för två eller tre som det ska vara nu så när det blir så så står jag där som ett fån varje gång! Jag är så glömsk, jag är alltid noga med att ha medicin hemma, men just illamåendetabletterna har jag inte så bra koll på, kanske för att apoteket inte har så bra koll på antal förpackningar de har hemma.
Men, de ÄR bra och hjälper snabbt! Löses upp i munnen, vilket är guld när man har migrän och kräks av vatten eller att röra sig när det är som värst. Tar dem även pga min gastric sleeve operation som gjort att magen är så pipig när det gäller att få i sig mat. Mår illa när jag ätit, så ibland när jag känner att det är lite värre så tar jag illamåendetablett (förutom förstås alla försök jag gjort för att Inte må illa, men det verkar inte hjälpa och vården hade inga fler tankar om lösning...).
Men tja, nu fick magen klara sig utan dem, får beställa på Apotea om jag inte åker i väg och hämtar ut i morgon eller i helgen.
Ska folsyra hjälpa mot illamående? Det tar jag också, verkar effektlöst på mig dock.