Visst finns det. Föräldrar som inte bryr sig om vad barnen gör tyvärr. Det här är en lång historia som började redan när de själv flyttade in före mig i byggnaden och grannen under klagade på att de slängde ner pantburkar (energi- och ölburkar) samt rakblad i babypoolen hon hade vid sin balkong. Störningar i lägenheten med höga ljud om nätterna, har fått ut lappar från hyresvärden om vem som ligger bakom osv, grannen under valde till slut att flytta när de inte slutade, hon orkade inte med dem. Själv berättade de för henne att de blivit vräkta från sin förra lägenhet... Nähä, inte förvånad. Andra har försökt prata med dem och det ger liksom ingen respons.Har missat om du skrivit något om det innan, men finns det inga föräldrar att prata med? Eller bryr de sig inte kanske, med tanke på barnens beteende känns det som att de får göra som de vill.
Det intressanta är att när deras grannes barn är ute och leker är nivån en helt annan. Det låter som barn som leker, blir ovänner, slår sig, har roligt osv och föräldrarna har ständig koll, det hörs, syns och märks hela tiden. Med dessa barnen lämnas de vind för våg. Går in på min altan och stjäl hundleksakerna och slänger på folk utanför området och springer omkring med. Mina personliga saker alltså. Min privata altan som har staket runt HELA. Slänger in fimpar, stenar, skräp, pinnar, växter, burkar, burklock, står och retar hunden när han är ute osv. Han bara glor på dem och trycker att de är dumma i huvudet. Han älskar alla, men inte dem. Beror nog på hur de beter sig mot honom och mot mig, följer efter, jamar som en katt, skäller som en hund, hoppar framför och bakom oss för att skrämmas och när han tittar så skriker de i högan sky och låtsas vara skiträdda. Då skäller han och de verkar bli rädda. När jag flyttade hit kunde han vara ensam hemma, efter ett tag kunde han inte det, det var ångest. Jag började förstå varför när jag såg reaktionerna på honom vid ljud och så. Därför har jag sällskap nu till honom, sista utvägen, och det fungerar. Min nallebjörn behövde en bodygaurd. Och det fungerar ute så barnen gör inget när vi är ute mer, de vågar inte ge sig på en morrande rottweiler, när hon morrade på dem första gången hon såg dem sa jag inte till henne och stod istället och tittade på barnen ihop med henne. De sprang därifrån.
För några veckor sedan såg jag att de lagt ut en annons i en lägenhetsgrupp om att de ska flytta och önskar att någon kan ta över lägenheten innan uppsägningstiden annars senast 1 juni... så ÄNTLIGEN! Verkligen äntligen!