Störiga saker vi stör oss på, del 39

Ja, det där har blivit ett eskalerande problem.

Allt fler "drickor" är enbart sötade med sötningsmedel.

Jag dricker relativt lite "läsk", och när jag dricker det, så vill jag att det smakar gott (enligt min smak).
Det mesta med sötningsmedel smakar artificiellt, och sötningsmedlen förstör smaker från andra naturliga ingredienser.
Det där stör mig också av samma orsak som du. När det gäller pepsi så föredrar jag max framom vanlig, men ska jag ha någon annan läsk så vill jag inte ha sötningsmedel.
Mest av allt stör jag mig på att en viss sorts läsk inte alls verkar gå att hitta som vanlig mera, och det är hartwalls jaffa med grapesmak. Det ska vara osöt i smaken, dra nästan mot besk, men lightversionen har den där stickiga sötman i sig, vilket gör att jag inte alls vill dricka den mera :(:cry:

Om det är som du skriver, varför är det så stor skillnad på läst i USA och i Sverige? Där är ju inget naturligt nästan och här är ändå betydligt mer kvar som är naturligt i jämförelse. Vill man tjäna mest pengar borde man göra som i USA.
Ja, det är just det som händer.

Allt fler läsk i Sverige, även "gamla svenska varumärken" som ägs och görs av de stora multinationella koncernerna inom "dricka", ändras till att bli sötade med sötningsmedel, och andelen fruktjuice minskar eller försvinner.

Ja, det är just det som händer.

Allt fler läsk i Sverige, även "gamla svenska varumärken" som ägs och görs av de stora multinationella koncernerna inom "dricka", ändras till att bli sötade med sötningsmedel, och andelen fruktjuice minskar eller försvinner.
Har inte tänkt på det så, men du har rätt. Har ju läst något om att vanlig cola är sötade, inte bara med socker utan med sötningsmedel. Det känns ju bra onödigt. Nu dricker jag tex Pepsi max och har inget emot sötningsmedel alls faktiskt, tycker det är positivt ur vikt-tanke att kunna dricka läsk också, och pepsi max är och har alltid varit godare än vanlig pepsi som alltid varit för söt. Värre är ju cola, men nu smakar ju vanlig cola mer konstig än söt, som någon blandning. Totalt onödigt. Dra ner på sockret istället utan att ersätta något? Eller låta det vara som det alltid varit? Men jag har förstått att läsk med sötningsmedel säljer bättre än de med socker.

Usch, fruktansvärt. Blir så ledsen varje gång jag ser sånt.
Försökte riva ned lite halvdant, men borde tagit en sten eller nyckel och skrapat med.

Men ja, ledsen blir man. Och arg, nu blir liksom typ varje person jag ser en misstänkt nazist. Hoppas att det bara är någon random ungdom och inte några som faktiskt är en del av ett satans näste.

Verkar f.ö som de haft något drev med massa klibbor på olika ställen senaste tiden.

Försökte riva ned lite halvdant, men borde tagit en sten eller nyckel och skrapat med.

Men ja, ledsen blir man. Och arg, nu blir liksom typ varje person jag ser en misstänkt nazist. Hoppas att det bara är någon random ungdom och inte några som faktiskt är en del av ett satans näste.

Verkar f.ö som de haft något drev med massa klibbor på olika ställen senaste tiden.
Du får skaffa såna här klibbor och klistra över 😁
1000001086.webp

Ska sätta ihop ett mail till min hyresvärd efter helgen. De är igång i dag igen. Det är bra att inte skriva i affekt, men jag lär vara rätt tydlig med vad jag tycker om beteendet och att det nu i dagarna har varit ganska extremt, som om de inte riktigt bryr sig, de ska ju ändå flytta.... och det gör de kanske inte, de kanske flyttar pga många klagomål, delvis från mig, så det är ju skitsamma vad hyresvärden säger, de har redan någon annanstans att bo.

Ska sätta ihop ett mail till min hyresvärd efter helgen. De är igång i dag igen. Det är bra att inte skriva i affekt, men jag lär vara rätt tydlig med vad jag tycker om beteendet och att det nu i dagarna har varit ganska extremt, som om de inte riktigt bryr sig, de ska ju ändå flytta.... och det gör de kanske inte, de kanske flyttar pga många klagomål, delvis från mig, så det är ju skitsamma vad hyresvärden säger, de har redan någon annanstans att bo.
Synd de inte flyttar ut på en gång, vad är vitsen med att bo kvar när de ändå står med två hyror och ska flytta.

Synd de inte flyttar ut på en gång, vad är vitsen med att bo kvar när de ändå står med två hyror och ska flytta.
Tror inte de står med två hyror. Det är svårt att få in hyresgäster så om inte de kan flytta in i sin nästa kan de i den de ska flytta in i inte flytta tidigare utan får bo kvar osv. Hade en granne som inte kunde flytta tidigare, hennes lägenhet fick ingen hyresgäst så hon fick vackert vänta. Det finns tomma lägenheter i staden och hyresvärdarna har lite olika erbjudande för att få tag i hyresgäster. Jag håller tummarna för att de flyttar tidigare dock.

Har inte tänkt på det så, men du har rätt. Har ju läst något om att vanlig cola är sötade, inte bara med socker utan med sötningsmedel. Det känns ju bra onödigt. Nu dricker jag tex Pepsi max och har inget emot sötningsmedel alls faktiskt, tycker det är positivt ur vikt-tanke att kunna dricka läsk också, och pepsi max är och har alltid varit godare än vanlig pepsi som alltid varit för söt. Värre är ju cola, men nu smakar ju vanlig cola mer konstig än söt, som någon blandning. Totalt onödigt. Dra ner på sockret istället utan att ersätta något? Eller låta det vara som det alltid varit? Men jag har förstått att läsk med sötningsmedel säljer bättre än de med socker.
De med sötningsmedel säljer bättre av främst två anledningar:

Rejält med reklam för de som heter något med zero eller liknande, inkluderande influencers.

Det finns ju nästan inget att välja på utan sötningsmedel! Och det som var med fruktjuice, och socker igår, har plötsligt fått sötningsmedel i sig, och alldeles för få av oss orkar läsa det finstilta i innehållsförteckningen regelbundet.

Jag vill ha Coca-cola med socker när jag väl ska dricka Cola. Jag vill ha Loranga med fruktjuice och socker när jag ska dricka apelsinläsk....

Rejält med reklam för de som heter något med zero eller liknande, inkluderande influencers.

Det finns ju nästan inget att välja på utan sötningsmedel! Och det som var med fruktjuice, och socker igår, har plötsligt fått sötningsmedel i sig, och alldeles för få av oss orkar läsa det finstilta i innehållsförteckningen regelbundet.

Jag vill ha Coca-cola med socker när jag väl ska dricka Cola. Jag vill ha Loranga med fruktjuice och socker när jag ska dricka apelsinläsk....
Jag gillar verkligen inte zero eller max. Ska jag dricka läsk (mycket sällan) dricker jag coca cola helst.
Annars är ju min favorit Bon Aqua Päron.

Jag började dricka pepsi max för över 30 år sen. Fanns det ens influencers då?

Avskyr coca cola, alla varianter, och vanlig pepsi men dricker minst en flaska pepsi max om dagen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 385
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 382
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 353
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 527
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II