Störiga saker vi stör oss på, del 39

Vilken storlek behöver du?
Jag har specifika krav: 2,5; i metall; minst 20 cm långa. (+inte krokiga och bra pris;))

Men jag behöver dem inte direkt nu. Är bara less på att bläddra igenom sidor med en miljon nr 4 i bambu och par med krokiga jumperstickor (som väl ligger kvar för ingen köper dem). Det är svårt att bevaka med en sökning som träffar tillräckligt bra utan att riskera att missa. Tydligen är just detta det mest ovanliga i stickväg har jag märkt nu efter att kollat sortimentet en tid. I värsta fall KAN jag ju ge upp och köpa nya...

Stör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.

”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”
Man kan ju inte ens märka på allvar, om man är allergisk på tre dagar.

Eventuell snuva, klåda i ögonen och nysningar etc, kan ju lika gärna bero på en lättare infektion, eller för den delen att man besökt en miljö som man har problem med, inklusive stått ute i blåsten.

Allergisk är man, när man man varit dålig en tid, och tagit prover för att kolla. Liten hemmakoll kan man ju göra genom att använda receptfria allergiläkemedel, och se om man blir bättre.

När jag läser sådant här, så ser jag inte allergi mot hund framför mig, utan snarare en person som egentligen inte vill ha hund, som väldigt lägligt blir gnällig, och som sedan kan stoppa allt djurinnehav i familjen för all framtid, genom att hävda "allergi".

Vi har en hel drös med djur, och flera i familjen behöver periodvis, ta antihistaminer och kortisonnässpray, för att inte störas av djur + pollen.

Men djuren ger så mycket tillbaka...

Stör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.

”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”
Undrar om det är ett av sätten att kränga smuggelhundar eller s.k. räddade hundar 🤔
För det är ett ganska återkommande fenomen.

Jag har specifika krav: 2,5; i metall; minst 20 cm långa. (+inte krokiga och bra pris;))

Men jag behöver dem inte direkt nu. Är bara less på att bläddra igenom sidor med en miljon nr 4 i bambu och par med krokiga jumperstickor (som väl ligger kvar för ingen köper dem). Det är svårt att bevaka med en sökning som träffar tillräckligt bra utan att riskera att missa. Tydligen är just detta det mest ovanliga i stickväg har jag märkt nu efter att kollat sortimentet en tid. I värsta fall KAN jag ju ge upp och köpa nya...
Ska kolla vad jag har. 😂 Vad är bra pris? 😁

Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning.

Tittar man på blocket och liknande är halva Sveriges befolkning som köper katt allergiska och upptäcker det efter att man köpt katt. Dessutom är det en hel del som vill ha en gullig kattunge som julklapp :rage:
Det är faktiskt inte helt ovanligt att man upptäcker allergin först när man utsätts 24/7 för hund eller katt.
Been there!
(Var dock skadad stallkatt så han bodde bara hos mig under penicillin kuren så vi kunde ha koll på honom och att han fick i sig penicillin. Jag har alltid gosat med honom i stallet utan problem men 10 dagar när han var som ett plåster på mig...)

Å andra sidan är det ju inte omöjligt att folk använder just allergi som ursäkt om man upptäcker efter några dagar att djuret faktiskt behöver tas om hand. Det låter ju bättre att skylla på allergi än att det var jobbigt och kanske dyrt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 083
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 338
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 282
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 448
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023