Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de köper en söt kattunge till barnen som sedan tröttnar på katten lika fort och vill ha något annat.Tittar man på blocket och liknande är halva Sveriges befolkning som köper katt allergiska och upptäcker det efter att man köpt katt. Dessutom är det en hel del som vill ha en gullig kattunge som julklapp![]()
Vilken storlek behöver du?Ingen på Tradera verkar vilja sälja strumpstickor i den storleken som jag vill ha.![]()
Jag har specifika krav: 2,5; i metall; minst 20 cm långa. (+inte krokiga och bra prisVilken storlek behöver du?
Man kan ju inte ens märka på allvar, om man är allergisk på tre dagar.Stör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.
”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”
Undrar om det är ett av sätten att kränga smuggelhundar eller s.k. räddade hundarStör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.
”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”
Ska kolla vad jag har.Jag har specifika krav: 2,5; i metall; minst 20 cm långa. (+inte krokiga och bra pris)
Men jag behöver dem inte direkt nu. Är bara less på att bläddra igenom sidor med en miljon nr 4 i bambu och par med krokiga jumperstickor (som väl ligger kvar för ingen köper dem). Det är svårt att bevaka med en sökning som träffar tillräckligt bra utan att riskera att missa. Tydligen är just detta det mest ovanliga i stickväg har jag märkt nu efter att kollat sortimentet en tid. I värsta fall KAN jag ju ge upp och köpa nya...
Det är en slutsats jag dragit efter att ha läst annonser på Blocket. Jag upptäckte att samma story återkom i flera annonser och tänkte att det var ett sätt att dölja valparnas ursprung.Undrar om det är ett av sätten att kränga smuggelhundar eller s.k. räddade hundar
För det är ett ganska återkommande fenomen.
Ja jag håller med, sett flera annonser med samma innehåll.Det är en slutsats jag dragit efter att ha läst annonser på Blocket. Jag upptäckte att samma story återkom i flera annonser och tänkte att det var ett sätt att dölja valparnas ursprung.
Det är faktiskt inte helt ovanligt att man upptäcker allergin först när man utsätts 24/7 för hund eller katt.Tittar man på blocket och liknande är halva Sveriges befolkning som köper katt allergiska och upptäcker det efter att man köpt katt. Dessutom är det en hel del som vill ha en gullig kattunge som julklapp![]()
Är inte uppdaterad på de föreslagna måtten, men tänker spontant att visst är det bra att djuren får tillgång till rimliga utrymmen?Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning.
Typ 60:- inkl. ospårbart brevporto?Ska kolla vad jag har.Vad är bra pris?
![]()
Okej, gick in och läste lite snabbt och blev lite lycklig. Tänk så bra om dessa mått gäller, så många smådjur som hålls i bur som kommer få ett något drägligare liv! Hejja!Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning.
Synd bara att måtten för hamstrar är så små, de borde få bo stort de med..Okej, gick in och läste lite snabbt och blev lite lycklig. Tänk så bra om dessa mått gäller, så många smådjur som hålls i bur som kommer få ett något drägligare liv! Hejja!
Och det stinkerBrände precis fast potatisen. Rejält.
Inte hela världen, men sjukt störande.
Det mesta låter bra, men jag håller med @parellikusken om att hamstrarna och även gerbilerna dragit ett kort strå. Hur små var kravmåtten innan om 0,75 är uppgraderingen undrar ju jag?Okej, gick in och läste lite snabbt och blev lite lycklig. Tänk så bra om dessa mått gäller, så många smådjur som hålls i bur som kommer få ett något drägligare liv! Hejja!
Märker ju hur bra Björn mår i sin stora bur. Hade en mindre till honom första månaderna och märker stor skillnad i aktivitetsnivån på honom. Han rör sig mer och ser nöjdare ut.Det mesta låter bra, men jag håller med @parellikusken om att hamstrarna och även gerbilerna dragit ett kort strå. Hur små var kravmåtten innan om 0,75 är uppgraderingen undrar ju jag?